Hop til indhold

Telestater for gulvvarme


Recommended Posts

9 timer siden, Daniel Mathias Nielsen skrev:

Hej.

Hvilke telestater vil i bruge til jeres gulvvarme kreds, styret af IHC? Der findes jo et hav af muligheder, så jeg er sku lidt lost pt. Yderligere skal de jo passe med det fittings som monteres på gulvvarmeinstallationen.

Intet er indkøbt endnu, så mulighederne er åbne.

VH Daniel

Du skal første og fremmest gå efter en telestat, som passer til din varme installation, men som Henning og Szafranski skriver kommer telestater ofte i flere varianter til de enkelte varme installationer.

24V/230V. Som Henning vil jeg vælge en 24V variant, hvis ellers din strømforsyning kan klare det. Check strømforbruget på telestaten. Er det på 2W eller derunder bør der ikke være noget problem medmindre du skal bruge over 10 telestater.

NO/NC. Hvis muligt vil jeg vælge en NC telestat, da dette vil give det laveste strømforbrug og mest logiske programering.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ville ikke bryde mig om NO telestater/aktuatorer, jeg ville frygte lidt for mine trægulve ved en evt fejl, men okay der kan jo også ske fejl den anden vej rundt så der bare bliver åbnet op for varmen, men ved en forsyningsfejl, eller når telestaten brænder af ville den bare åbne.

 

Tag de billigste fra billigvvs.dk eller lign. bare gevindet passer på manifolden, og der har jeg ikke set forskelle, men jeg har bestemt heller set alt VVS :)

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok