Hop til indhold
  • 0

Fejl alarmer ved genstart.


Nicolai
 Share

Spørgsmål

Hej Alle IHC "nørder"

Jeg har et problem med min IHC alarm der gentagene gange kommer med fejl alarmer.

Jeg har fundet ud af at det er når controlleren genstarter idet jeg har sat den op til at sende en mail når dette sker.

Det er bestemt ikke blevet bedre af den nyeste firmware opdatering hvor efter det sker pænt ofte.

Hvordan løser jeg dette? Er der andre der har samme problem?

Jeg bruger 6.2.01g alarm blok.

 

VH Nicolai Cornett

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Nicolai

Jeg oplever selv at min controller genstarter med jævne mellemrum (får mail ligesom dig), men mener endnu ikke det er sket mens alarmen har været slået til. Det hænger muligvis sammen med at der er et minimum af I/O aktivitet i den periode.

Jeg bruger selv 6.2.02 alarm systemet, så jeg kender ikke 6.2.01g så godt, men umiddelbart ville jeg mene at de skulle være designet til at kunne klare en genstart. En genstart er heller ikke bare en genstart. Der er forskel på om systemet genstarter sig selv eller om man trykker genstart i IHC Administrator (i hvilket fald jeg ikke får mail om netudfald).

Det er sikkert ikke muligt at finde årsagen til genstarten, men så må du prøve at undgå den starter alarmen i stedet. Start med at finde ud af hvad der præcist trigger alarmen. Det burde stå i udgangen "Alarm startet via". Muligvis er der flere hændelser der vil kunne starte alarmen, men du må løse en af gangen. Tjek om controlleren efter genstarten husker de tidligere tilstande (fx ude/hjemme udgange el.). Næste skridt er så at prøve at forhindre det sker ved genstart. Man kunne fx lave en blok som ved Powerup hændelsen fik armeret alarmen igen (hvis det var tilfældet inden genstarten) eller måske endda forhindrede den i at gå i gang i første omgang (om det er muligt kommer nok lidt an på timingen i systemet og hvorvidt controlleren husker den tidligere tilstand).

Håber det kan bringe dig lidt videre.

Mvh Claus

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Claus

Mange tak for dit svar!

Jeg har siden mit spørgsmål her i forummet haft fat i LK vedr. mit alarm problem. De sagde at der i fredags lige var kommet nye opdateringer af Fb. Så at alarm blokken nu hedder 6.2.01 h. Og der står at denne netop tager højde for genstart mm. Så den prøver jeg lige i første omgang. Det er dog irriterende at den genstarter i tide og ikke mindst i UTIDE!

Hvis ikke det hjælper kan det godt være jeg for brug for yderlige hjælp!

Mvh Nicolai 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok