Hop til indhold

HTTP 403-fejl - Kan ikke komme på ind på min controller


Recommended Posts

Hej,

Jeg har problem, som jeg håber, at nogen herinde har en løsning til: Jeg har adgang til min controller (som admin) via LK IHC Visual, men kan ikke komme på via SceneView eller tilgå controllerens webserver via browser. Alle forsøg besvares - efter prompten om at webstedet er usikkert (og jeg vælger at gå videre trods dette) - med en HTTP 403-fejl.

Og inden slagene hagler ned over mig, så vil jeg tilføje: Jeg har søgt det bedste jeg kunne i forummet herinde, men kan ikke se, at andre har netop dette problem, når jeg tilføjer, at min controller er opdateret og kører version 2.7.220. (screenie indsat).

Jeg har - trods det, at TLS/Java-problemerne så vidt jeg kan læse burde være udryddet med version 2.7.220 - forsøgt at disable TLS version 1.1 og 1.2 i Configure Java, men uden resultat.

Har forsøgt både fra Windows 7 og Windows 10-baserede maskiner, men med samme nedslående resultat. Jeg tror (og håber), at der er en banal forklaring, som bunder enten i min uvidenhed omkring IHC/Java eller måske endda en mere generel uvidenhed - uanset hvad, så ser jeg frem til at blive klogere og vil være dybt taknemmelig for jeres hjælp! :)

/Ulrik

 

2015-12-29 (1).png

Link til kommentar
Del på andre sites

HTTP 403 fejlen opstår før java overhovedet kommer i spil. Hvad skriver du i din browser når du vil tilgå din controller? Det bør være nok at skrive 192.168.1.100 i din browser. Evt. med http:// foran, men det afhænger af din browser.

Du kan også prøve at forbinde dig med et USB kable og i administrator viewer verificer at du ikke har fået fjernet adgangen til serviceview etc. under LAN. For at tilgå din controller via USB, skal du bare skrive usb:// i din browser.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Lars,

Tak for dit input!

Jeg logger på med https://192.168.1.100 når jeg får fejlen.

Jeg kan ikke få adgang via USB - tænker, at det er noget med en forkert USB-driver, men havde med vilje udeladt det i mit oprindelige indlæg, da jeg tænker, at det er en anden snak/fejl?

En måske vigtig detalje: Jeg er ret sikker på, at jeg har haft puslet med SceneDesign før og dengang haft adgang uden problemer. Det var dog før opdatering af Controlleren, og på en laptop, der dengang havde Windows 7 installeret.

/Ulrik

Link til kommentar
Del på andre sites

Så har jeg løst det! 

..Og det er ikke fordi løsningen er noget, jeg er stolt af: Det viste sig, at jeg for længe siden havde ændret webadressen til at benytte port 8080 (givetvis fordi jeg tidligere benyttede port 80 til andet). Lidt frustreret fiflen med en port-sniffer gav svaret. Og JA, jeg føler mig slemt dum nu, og må blot håbe, at dummebøder ikke er i spil her i forummet - jeg fortjener oplagt en! :)

Tusind tak for din tid, Lars! Det var bestemt værdsat, uanset at jeg selv var årsagen til hele problemet. Beklager!

Godt Nytår!

Ulrik

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok