Hop til indhold
  • 0

Bevare output-tilstand efter genstart


anders912
 Share

Spørgsmål

Jeg har fornylig opgraderet til firmware v. 220, og oplever nu som mange andre at controlleren ofte genstarter - hos mig er det ca. 1 gang i døgnet.

Jeg har koblet en dørlås på en output-datalinie, og problemet er nu at låsen åbner efter controlleren genstarter (crasher?). Det er selvsagt ikke særlig smart.. :-(

Magnet-låsen er låst når datalinien er høj. Denne tilstand bevares så åbenbart ikke efter genstart.

Indtil at LK får nosset sig sammen og fikset v.220, har i så nogen idéer/workarounds jeg kan bruge?

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
18 timer siden, Anders Spliid Hansen skrev:

Jeg har fornylig opgraderet til firmware v. 220, og oplever nu som mange andre at controlleren ofte genstarter - hos mig er det ca. 1 gang i døgnet.

Jeg har koblet en dørlås på en output-datalinie, og problemet er nu at låsen åbner efter controlleren genstarter (crasher?). Det er selvsagt ikke særlig smart.. :-(

Magnet-låsen er låst når datalinien er høj. Denne tilstand bevares så åbenbart ikke efter genstart.

Indtil at LK får nosset sig sammen og fikset v.220, har i så nogen idéer/workarounds jeg kan bruge?

Du skal i programmet bare vælge at udgange skal huske tilstanden fra før genstarten. Det bør du i øvrigt gøre ved alle udgange, hvor du har sikkerheds komponenter siddende.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
16 timer siden, Henning Pedersen skrev:

Ja - genindlæs FW 199

Jeg har konsekvent fjernet 220 og lagt 199 på igen - ja det giver nogle gener vedr. java - men ikke nok til opveje alt det bøvl med utallige genstarter.

Man kunne jo også bare rette sit program, så controlleren husker status på de udgange hvor det er vigtigt, også rette alle de fejl, som får controlleren til at genstarte hyppigt. Jeg har lagt nogle gode råd som har bragt mig fra 3 dage i snit mellem 2 genstart til 7 dage i snit.

 

Men når det er sagt, så er jeg enig i at det er under alt kritik at controlleren genstarter så tidt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 26/12/2015 at 15:01 , Lars1 skrev:

Man kunne jo også bare rette sit program, så controlleren husker status på de udgange hvor det er vigtigt, også rette alle de fejl, som får controlleren til at genstarte hyppigt. Jeg har lagt nogle gode råd som har bragt mig fra 3 dage i snit mellem 2 genstart til 7 dage i snit.

 

Men når det er sagt, så er jeg enig i at det er under alt kritik at controlleren genstarter så tidt.

Hej med Jer,

Har I sat eks. strømudtag til pc´er m.v. på fast fase så de ikke "slukker" ved controllergenstart? for de slukker jo med det samme - for husk at status på udgange er vel ikke nok til at undgå pc´er lukker ned ved genstart vel?

Hilsen Torben

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er ikke altid at udgange slukker ved genstart. Hvis du har sat "husk status" så bør de bevare status under genstarten, men ofte crasher controlleren desværre på en måde, så udgangene går off kortvarigt.

Generelt har jeg ikke mine stikkontakter på IHC udgange. De få stedder hvor jeg har brug for at styre en stikkontakt bruger jeg en wireless stikkontakt. Så kan jeg også føde den med 13A, i steddet for de kedelig 10A som IHC fortsat kun er godkendt til.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok