Hop til indhold

IHC Net basis sammen med Hometrio


Martin
 Share

Recommended Posts

Hej Alle

 

Jeg har et IHC net basis system hvor jeg distribuerer hometrio dvs. tv og internet, men ikke analog telefoni. Jeg kan forstå at jeg skal sende analog telefonsignal igennem og har i den anden ende en splitter til at modtage signalet igen og sende det til min telefon. 

 

Mit spg. er er der nogen der ved hvorledes jeg får omformet mit digitale telefonsignal til analogt inden jeg sender det fra min hometrio boks til IHC nettet? Har venligst spurgt hos TDC men de kunne ikke hjælpe. 

 

Bh

Martin, 25123214

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Martin skrev:

Hej Alle

 

Jeg har et IHC net basis system hvor jeg distribuerer hometrio dvs. tv og internet, men ikke analog telefoni. Jeg kan forstå at jeg skal sende analog telefonsignal igennem og har i den anden ende en splitter til at modtage signalet igen og sende det til min telefon. 

 

Mit spg. er er der nogen der ved hvorledes jeg får omformet mit digitale telefonsignal til analogt inden jeg sender det fra min hometrio boks til IHC nettet? Har venligst spurgt hos TDC men de kunne ikke hjælpe. 

 

Bh

Martin, 25123214

Du kan/skal ikke omforme det digitale signal til analog. 

Bare tilslut dit ihc net basic tlf stik til boksens tlf stik (home trio boksen)

Tilslut din tlf i den anden ende af kablet. 

Link til kommentar
Del på andre sites

22 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Du kan/skal ikke omforme det digitale signal til analog. 

Bare tilslut dit ihc net basic tlf stik til boksens tlf stik (home trio boksen)

Tilslut din tlf i den anden ende af kablet. 

Hej Bjarne tak for svar. Jeg har prøvet dette nu og testet at min gamle B&O telefon duer hvis jeg tager stikket fra hometrio boksen med kabel direkte til telefonen. 

 

Hvis jeg derimod kobler kablet fra hometrio boksen til IHC net basis boksen "telefon 1" - indgangen og dernæst tager den ud fra mit netstik via splitteren bag efter duer det ikke. Jeg har tillige prøvet at "bypasse" splitteren og ligeledes uden held. 

 

Gode råd? 

 

Bh

martin

Link til kommentar
Del på andre sites

Du kan vælge på hver enkelt udgang på IHC Net Basis fordelingsenheden om den skal kobles til telefonlinie 1 eller 2 - her er det selvfølgelig vigtigt at den står på linie 1.

Dernæst skal du bruge de rigtige IHC Net Basis tilslutningskabler helt ud til telefonen, da tilslutningerne i RJ45 udtaget ligger anderledes end standard for at lave plads til alle 3 signaler på samme kabel.

Se side 89 i den store manuel: http://bestil.lk.dk/media/catalog/category/LK1028DK_01_LOW.pdf

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Hej Alle

Tak for hjælplen så langt. Jeg har tjekket at jeg har de rigtige kabler sat det op som både Bjarne og Claus beskriver men forsat ingen klartone i den anden ende. Jeg kan læse af manualen side 93 at jeg muligvis skal bruge en teleadapter til at omforme fra en "fiberboks" inden jeg tilslutter til selve IHC net basis enheden.

 

Spg. er hometrioen en "fiberboks og skal jeg derfor bruge en teleadapter eller skal jeg finde fejlen andetsteds? Min analoge B&O telefon virker upåklagelig når jeg blot tilsluytter den direkte i hometrio boksen?

 

Bh

martin

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Alle

Tak for hjælplen så langt. Jeg har tjekket at jeg har de rigtige kabler sat det op som både Bjarne og Claus beskriver men forsat ingen klartone i den anden ende. Jeg kan læse af manualen side 93 at jeg muligvis skal bruge en teleadapter til at omforme fra en "fiberboks" inden jeg tilslutter til selve IHC net basis enheden.

 

Spg. er hometrioen en "fiberboks og skal jeg derfor bruge en teleadapter eller skal jeg finde fejlen andetsteds? Min analoge B&O telefon virker upåklagelig når jeg blot tilsluytter den direkte i hometrio boksen?

 

Bh

martin

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok