Hop til indhold
  • 0

Lysdæmper (Touchfunktion) med PIR og tryk for lysdæmpning


BoChristensen
 Share

Spørgsmål

Hej Forum

Håber I kan hjælpe mig. Jeg har ønske om at kunne; tænde/slukke lys via pir og det indbyggede skumringsrelæ, regulere lysstyrken med svagstrømstryk (touch).

Lysest skal bare kunne tænde/slukke på pir'en med det sidst indstillede niveau.
Jeg har mulighed for at indkoble et 230V INputmodul, det skal vel bruges så ikke PIR'en slukker lyset hver anden gang :-) men derimod genstarte timeren der påbegynde ny nedtælling.

Har kæmpet lidt med dette i programmeringsstadiet. og søgt lidt i jeres tilrådige funktionsblokke i forrummet. Dog uden held ?

Indgange: Fuga svagstrøms-PIR m. skumring (tænde og aktivere timeren) + 1 tast svagstrømstryk (lysregulering op/ned) + (måske 230V INput fra lysdæmperens afgangsside, kan fortælle om lys er slukket eller tændt)

Udgang: Lysdæmper (styret og reguleret via 24Voutputmodul) Touch (følgfunktion)

INFO:
Lysdæmperen = NIKO 330-00700
Har 1 indgang til regulering OP/NED og 1 indgang til SLUK ALT

 

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Eksemplet er en gang inde i huset, hvor lysniveau ikke er sammenlignelig med den udvendige skumringssensor.

LK har lavet en Fuga pir med indbygget skumringssensor, der måler i det enkelte rum. den har 2 udgange (bevægelse og lysniveau)

En helt anden ting er at hele huset er bygget op UDEN disse Bolig Koncept blokke... bygget op med afsnittene 1 til 8.
Så jeg skal måske starte helt forfra med programmeringen for at få fordelene af disse smarte boligblokke. Det må jeg lige have set nærmere på, hvor meget det indebærer.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Med hensyn til bolig koncept blokkene, så behøver du ikke lave et hele på en gang, start med masterblokken og så et rum af gangen...

Nu er din NIKO lysdæmper ikke skide god til den funktion, da den ikke har tilbagemedling, (som ihc wireless dimmer) og jeg er ikke sikker på om det vil være en god ide at bruge et input 230 som tilbage melding, der se som regel altid lidt strøm på udgangen af en dimmer, selvom den er slukket, med mindre der er mekanisk afbryder indbygget, og enten så vil dit input 230 stå trukket hele tiden, eller også vil den falde ud når du dæmper lysniveauet for meget... (uden af have kikket på spec, for input 230) 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok