Hop til indhold
  • 0

Problemer Med Opgradering Fra 2.3.587 Til 2.7.xx Firmware


Ulf Skaaning
 Share

Spørgsmål

Har også været så heldig, at have Vintertids problemer.

 

P.T kører det hele lidt ustabilt. Efter genstart kan jeg nogle gang kun lave 3-5 indput, så fryser controller.

Efter et par timer kommer alle tryk så som skudt ud af en kanon, så det er lidt festligt.

Har testet her til middag, og det ser ud som om jeg kan bruge mit IHC normalt igen. (Fjernet automatisk Sommertid, og gammel time/tidsserver.)

Og genstartet en del gange ;-)

 

Nu overvejer jeg så, at skifte til en nyere firmware. Sidst jeg prøvede, fik jeg en masse fejl efter opdateringen, som gjorde at jeg måtte nedgradere igen.

 

Problemet var så vidt jeg husker noget med, at jeg udover alle mine lokaliteter(rum), har lavet en Lokalitet ekstra der hedder Modul 1, Modul 2 osv. hvor jeg har sat en stikkontakt på hver udgang.

Dette har jeg brugt til test af nye udgange under installation at mit anlæg. Og det har været ringtig dejligt at kunne styre hver eneste udgang, uden at lave en funktions blok i Visual. (se evt. fil)

 

Da jeg prøvede sidst var det vist med 2.7.132 er der nogen der ved, om jeg vil få samme problem med 2.7.199 eller 2.7.220 ??

Kan der være nogle ting der ikke kan opdateres fra 2.3.587 til nyere firmware funktionblokke eller lign. ??

 

Har været medlem side 2009, der mener jeg at jeg postende et svar fra LK, med at man ikke måtte have "dublerede" udgange, men kan ikke finde hverken brugernavn eller svar fra dengang.

 

Hilsen

 

Ulf

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg tror at det du mener med dublerede udgange, er at du ikke bør styre en udgang fra 2 funktions blokke eller tilsvarende, da de sommetider giver nogle sjove resultater.

 

2.7.199 synes at være den mest stabile firmware som findes pt. Men den har problemer med JAVA og TLS kryptering. Om du vil se problemer med den firmware kan du kun få svar på ved at prøve.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg tror at det du mener med dublerede udgange, er at du ikke bør styre en udgang fra 2 funktions blokke eller tilsvarende, da de sommetider giver nogle sjove resultater.

I den forrige version af Visual kunne man konfigurere en udgang flere gange i produkter i venstre vindue, men det er heldigvis ændret i den nye version (hvordan de så styrer det og ændrer det, hvis man har udgange konfigureret flere gange i det projekt man henter og redigerer ved jeg ikke...)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

I den forrige version af Visual kunne man konfigurere en udgang flere gange i produkter i venstre vindue, men det er heldigvis ændret i den nye version (hvordan de så styrer det og ændrer det, hvis man har udgange konfigureret flere gange i det projekt man henter og redigerer ved jeg ikke...)

Men du kan fortsat godt have to forskellige funktions blokke til at styre den samme udgang, og det giver ofte også sjove resultater.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så det jeg hører jer sige er at jeg må starte helt forfra og bygge mit projekt op fra bunden igen.

 

Er der nogle problemer hvis jeg bliver nødt til at nedgradere fra 2.7.199 til 2.3.587 igen.

 

Jeg kan jo bare skrive af efter det gamle projekt, hvis den så vil fortælle mig hvis jeg bruger den samme udgang i flere funktionsblokke.

 

Skal nok poste et resultat, når jeg er færdig, har jo ca. 6 mdr. inden skift til sommertid igen :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Ulf

Løsningen er som benævnt på download siden - en stepvis opgradering når du arbejder med en så gammel firmware.

Din dobbelt konfiguration skal manuel fjernes i projektfil - den nye sw forhindrer blot nye dobbelt konfigurationer. Du kan få et overblik over dobb. adr. i inst. dok i Visual sw.

Det giver absolut ingen mening at gå tilbage til den gl. fw

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så det jeg hører jer sige er at jeg må starte helt forfra og bygge mit projekt op fra bunden igen.

 

Er der nogle problemer hvis jeg bliver nødt til at nedgradere fra 2.7.199 til 2.3.587 igen.

 

Jeg kan jo bare skrive af efter det gamle projekt, hvis den så vil fortælle mig hvis jeg bruger den samme udgang i flere funktionsblokke.

 

Skal nok poste et resultat, når jeg er færdig, har jo ca. 6 mdr. inden skift til sommertid igen :-)

Det er kun hvis du skifter mellem termIHC, Visual 1 og Visual 2 at du er nød til at starte forfra. En firmware opgradering inden for Visual 2 kan godt gøres uden at starte forfra, men jeg vil kraftigt råde dig til at tage en backup af dit program inden du opgrader. Jeg har ind i mellem oplevet at en opgradering smadre programmet, når jeg downloader det efter opgraderingen. men der har endnu aldrig været problemer med at uploade backuppen uden ændringer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok