Hop til indhold

Ihc - Installation


Recommended Posts

Hej derude..

 

Jeg er del frustreret på firmaet som udført mit el arbejde og opsat min IHC-installation..

 

Jeg har nemlig fundet ud af, at alle kontakter, ikke er blevet sat i hver sin indgang, men man har lavet i "min verden" noget fusk og sat flere kontakter i den samme indgang, da funktionen på det pågældende tidspunkt var den samme. Bl.a. er to kontakter helt ens, og i mit køkken er 3 kontakter blevet fusket rundt med..

 

 

Er det virkelig normalt procedure, når installere et nyt IHC system? 

Link til kommentar
Del på andre sites

Det giver en billigere installation, da du ikke skal bruge så mange I/O moduler, og sålænge funktionen skal være den samme på alle afbryderne/kontakterne, er der ikke noget teknisk i vejen med at gøre det på den måde. Du får faktisk også et mere simpelt program ud af det, og dermed højst sandsynligt en mere stabil IHC controller, som ikke genstarter af sig selv i tide og utide.

Link til kommentar
Del på andre sites

Spørgsmålet er om der er ført en fase til hver kontakt, eller om det er den samme fase der er trukket rundt langs væggen.

 

Hvis der er trukket et kabel til hver kontakt, og de blot er samlet i tavlen, så er der jo ikke noget til hinder for at monteret et ekstra outputmodul (hvis nødvendigt), og splitte tændingerne op på den måde.

 

Hvis det er det samme kabel der er loopet mellem kontakterne, så er det noget juks.

 

I mit hus er der langs væggene trukket 3 faser, hvoraf 1 er fast og de 2 andre er styrede af IHC. Det betyder at jeg gruppere kontakterne fx i stuen, så 2 lamper tænder på den ene udgang og en 3. lampe tænder på den anden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Skal lige siges, at jeg ikke er nogen fagmand på dette område..

 

Men jeg kan se at jeg har fået monteret 3 input 24/24 moduler, hvor stort set alle indgange er brugt..

 

I flere af indgangene, sidder flere kabler monteret, så jeg burde kunne "rydde op" i deres "fusk", så skal vel have fat i et input modul mere..

 

Men når man betaler for at få IHC løsing, forventer man vel også som slutbruger, at det laves ordentlig.. 

 

Men jeg kan konkludere på de svar jeg har fået, at det åbenbart er "standard" at el-installatørerne laver den "billige/dovne" løsning.

Link til kommentar
Del på andre sites

LK har nogle standard IHC pakker, og det er typisk dem der bliver installeret idag i nyinstallationer såvidt jeg ved. Disse indeholder også kun det mest nødvendige.

 

Men det er ikke meget anderledes end en alarm pakke fra G4S eller hvad de nu hedder i denne uge. Deres standard pakker indeholder også kun lige det mest nødvendige.

 

Pakkerne er små for at holde prisen nede, og få lokket kunder i butikken/abonnements fælden, så man efterfølgende kan flå dem.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok