Hop til indhold
  • 0

Frustreret


MoellerClaus
 Share

Spørgsmål

Jeg er den næsten ulykkelige ejer af Schneiders IHC Visual 2 styring.

For snart 3 år siden installerede jeg visual 2 og droppede den gamle styring. I starten var supporten fra Schneider/LK fin. Det virkede med Ipad og IPhone osv. Der var adgang til administrator delen direkte på IHC'en via browser osv.

 

Sidste år brugte jeg noget tid på at opdatere firmware, Java osv.. og prøvede via apps med en moderne Android telefon og Android tablet at få samme funktionalitet. Pengene nappede de, men virker gør det ikke. Nu har jeg så prøvet med min Apple Ipad og windows PC under Windows 7.

 

Min opsætning:

R6300v2 nETGEAR ROUTER MED SOFTWARE MED

Firmware Version
V1.0.3.30_10.0.73

 

Hvad virker:

Windows 7 PC og USB kabel direkte på styringen kan jeg via firmware update opdatere med diverse undelige restarts.

Jeg har adgang til LK IHC Visual via mit WIFI til IHC og kan downloade og rette i programmeringen og uploade

Fra ipad og iphone kan jeg på samme WIFI netværk bruge apps fornuftigt (ikke WAN).

 

Hvad virker ikke:

Administrator adagng hverken fra PC (som virker med LK IHC Visual)

Direkte på IHC styring med kabel som virker med Firmware upload.

Alle WAN adgang virker ikke selvom der i router er lavet port-forward fra port 80 til 443.

USB adgang virker ikke.

Via browser til 192.168.1.3 finder ikke modtager.

 

Java er opadteret og firmware er opdateret.

 

Er der nogen som har haft lignende problemere og kan dele erfaringer.

 

Tak for ethvert hint

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0

Hej Claus,

 

Ud fra din beskrivelse er mit gæt, at du har noget Java der i hvert fald driller. Jeg mistænker Java fordi du beskriver at du kan få adgang til kontrolleren via IHC Visual, samt via iPad / iPhone, som ikke gør brug af Java, men ikke til Sceneview, som netop blandt andet gør brug af Java.

 

Min erfaring er, at hvis Java på din PC er opdateret til nyeste udgave, og du benytter nyeste firmware fra LK, version 2.7.220, på din kontroller, så virker IHC Administrator, IHC ServiceView, IHC SceneView og IHC SceneDesign fornuftige.

 

Du skriver under "hvad virker" at du via firmware update kan opdatere med diverse underlige restarts. Det kan jeg ikke genkende fra da jeg selv opdaterede. Kan du trin for trin uden fejl opdatere din FW, hvad er det afsluttende resultat, at det går godt, eller ikke?

 

Hilsner Ole.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Claus

 

jeg havde de samme problemer med Administor adgang, jeg slog TLS 1.1 og TLS1.2 fra i Java /advanceret og i browseren, så fik jeg "hul igennem", jeg har ikke prøvet at firmware opgradere endnu, så der kan jeg ikke byde ind med noget

 

mvh Thyge

 

Firmware før 2.7.199 supporter ikke TLS 1.1 og 1.2. Efter JAVA 1.7.0_71 (såvidt jeg husker) er TLS 1.1 og 1.2 default, og skal slåes fra manuelt for at IHC admin, service view etc. virker.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Vi er ganske enige.

App'n benytter https, men derfor burde det være muligt at tvinge den til at benytte en vilkårlig port som du beskriver (har heller ikke prøvet). Port 80, 8080, 579 eller hvad man nu vil benytte bare der er hul igennem hen over det store stygge Internet og ind på WAN siden af routeren. Men når trafikken havner i IHC controlleren SKAL det bare være tilbage på 443, med mindre man (også) har ændret https porten i Admin settings.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg kender ikke NetGear boksen, men umiddelbart ser din port forward rigtig ud.

 

Har du været inde i IHC controlleren, og give adgang fra internettet? Jeg mener dette er disablet som default. Bemærk at i LK's terminologi er internettet ALT som ikke er på samme IP subnet som IHC controlleren.

 

Hvis man gerne vil have samme adgang fra internettet (LK's defination) som lokal nettet, laver man bare en hide NAT i sin FW, således at alt trafik, som gå gennem FW'en for at komme til IHC controlleren får FW's IP adr. på IHC controlleren net som source. Herved kan IHC controleren ikke længere se forskel på om trafikken kommer fra lokal nettet, eller et andet netværk. Hvordan man laver hide NAT afhænger af den enkelte FW.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Min internet udbyder er SEAS NVE - fibernet

 

 

Nå jeg har nu prøvet at gå direkte på IHC controller med USB kabel. Min mistanke var at tilgangen udefra er slået fra i IHC controller. Desværre kan jeg på firma-pc ikke slå TLS 1.1 og TLS 1.2 fra. Det er nok årsagen til at jeg afvises -ikke?

 

Prøver lige noget andet i mellem tiden.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Og nu til bøvlet med Java.

 

Jeg bruger Java 8.

Når jeg i Windows 7 starter LH IHC scenedesign; startes Java 8 op. Og nedenstående billede kommer frem. Der er kommet en applikation-error. Jag har opdateret til seneste LK release og java er version 8 update 51.

TLS 1.1 og TLS 1.2 er ikke slået til.

 

Håber I kan give et hint hvor jeg skal kigge

 

 

 

post-3911-0-68643200-1439725917_thumb.jp

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

SEAS NVE så er du røget på fibia ik?

 

 

Fibia kører dobbelt nat i mange områder da de ikke har nok ip adresser. (de kalder det selv en privat ip adresse)

 

Du skal kontakte dem og verficere at du kan natte porte ind, og at du har en tilgængelig yderside. Hvis ikke koster det (mener det er 99kr  i oprettelse) og 39kr om mdr.

 

 

 

Har selv fibia og har selv været samme tur igennem.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har nu prøvet via windows 7 PC og firefox med TLS1.1 og TLS1.2 slået fra at kalde

https://usb/

Efter en advarsel i browseren omkring sikker (Få mig væk) kører jeg via ind

På pink baggrund kommer følgende melding:

403 Forbidden Rogatkin's JWS based on Acme.Serve $Revision: 1.39 $

 

Med TLS1.1 og TLS1.2 slået til kommer jeg slet ikke ind. Åh jeg skal jo ind i administrator delen for at slå brugen af Apps osv. til.

Er der en anden vej?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok