Hop til indhold
  • 0

Controller Smider Alle Udgange Og Fryser Samt Selvsing På 0-10V


Henrik Stisen
 Share

Spørgsmål

Hej

 

Min brors IHC er blevet mærkeligt.

Feljen kom et par uger efter tavlen blev udvidet med 0-10V udgang samt dæmper hertil, IHC tastatur, 3 IHC alarm PIR, et ekstra output 230v, et ekstra input 24v, batteri og 24/14v modul for at forsyne IHC Alarm PIR.

 

Nogen gange om aften sker følgende:

 

Alle udgange går off, også udgange som ikke er tilknyttet FB-blokke ud over ON ved powerUp.

0-10v begynder at gå i loop og kører lyset op og ned

Det er faktisk kun sket i tidsrummet 21 - 23 og kun når de er hjemme.

 

1 gang krævede det adskillige genstart af controlleren for at kunne kommunikere med den igen.

Dioden på controlleren blinker som om den arbejder 200%

Man skal tage strømmen fra den noget mere end blot 10 sekunder for at få liv i tavlen igen.

 

Vi har opdateret til 2.7.220 hardware versionen er 6.2 og serienummeret er 011823080091 (produceret 16-05-2013)

 

Teorier:

0-10v modul eller lysdæmperen som styres heraf er defekt og efter lyset har brændt i x-antal timer går det galt. Dette testes i morgen ved at han lader lyset brænde fra morgen af.

 

Vi troede det var skumringsrelæ så det har vi forsøgt fysisk at afmontere samt slette i visual, det hjalp ikke.

 

Vi troede længe det var noget med PIR for det skete typisk efter de havde låst deres døre og her påvirket PIR, men det kan også ske når de ser TV og der er ikke PIR i det rum.

 

De har ikke kæledyr, som kan påvirke PIR ej ehller børn.

 

Er der nogen gode forslag til hvor vi mere skal fejlsøge?

 

Mangler en måde at logge havd der sker i contolleren, sådan et program findes ikke vel? Vi kan ikke bruge FB til at logge med da vi ikke kan kommunikere med Controlleren når det går galt. Den perfekte verden må være et program der via ethernet eller usb logger alt. I controller ver 1 kunne man afvikle programmet på PC' uden om comtrollerens CPU og logge alt. Kan man noget ala det i ver 2?

Jacob.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Matrin:

Sorry, fik formuleret mig dårligt. opgraderingen var et forsøg på fejlfinding, så det er også galt i ældre udgaver.

Tror Torben er på sporet

 

Torben, tror du har ramt plet. Vi har lige lavet en test hvor vi tændte alt og i samme sekund gik den ned.

Jeg kan se jeg i monteringen har lavet en fejl 40 og ladet hele tavlen gå igennem backup modulet, selvom der jo tydeligt i maualen står max 12W

Efter om montering kan vi tænde alt lyset uden fejl, så må tiden vise om det er stabilt.

 

Takker og bukker mange gange og må indrømme jeg er lidt skuffet over jeg ikke selv tænkte på det :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja hvis du har kørt alle moduler gennem backup modulet, er det helt sikkert fejlkilden. Meningen er jo, at det kun er modulerne til styring af alarmkomponenter + selvfølgelig controller, der skal forsynes gennem backup modulet. Der er jo ingen grund til at koble f.eks 230v output på backup modulet, for hvis forsyningen forsvinder, har man jo ikke noget at bruge til, at man kan styre relæerne i sådan et modul. Der kommer alligevel ikke lys i lamperne hvis forsyningen er væk. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok