Hop til indhold
  • 0

Ihc Wireless Stikkontakt


Dual power
 Share

Spørgsmål

Hej.

I huset er alle stikkontakter uden afbrydere. De er således slet ikke koblet på IHC installationen.

Hvis jeg udskifter en af de almindelige stikkontakter med en wireless, kan det så laves således:

1 jeg tænder lokalt på stikkontakten

2 controlleren registrerer at kontakten er tændt og starter en timer

3 når tiden for timeren nåes slukker controlleren for kontakten.

Det skal bruges i værkstedet hvor jeg gerne vil have sat en masse batteriladere af diverse slags i en forlængerledning med 6 hunstik, men jeg er ikke interesseret i at have en masse batteriladere stående med spænding på når de ikke bruges - mest af hensyn til brandfaren, men også af hensyn til det standbyforbrug de har.

På forhånd tak.

Esben

Link til kommentar
Del på andre sites

15 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det kan godt lade sig gøre, men det vil ikke være stabilt.

 

Jeg har ikke lige adgang til min PC med IHC visual på, så jeg er ikke 100% sikker, en jeg mener at når du tænder din wireless stikkontakt vil udgange i IHC gå on, og dette kan du bruge som indgang til en timer, som så efterfølgende sætter udgangen off. Det er ikke noget LK supporter, og der er derfor ikke nogen garanti for at det vil virker med alle FW versioner, eller at det ikke vil give dig en ustabil IHC controller.

 

Du skal også være opmærksom på at wireless stikkontakter kræver en minimus belastning. Kommer du under denne, vil din wireless stikkontakt begynde at tænde af sig selv.

 

Sidst men ikke mindst. Du behøver ikke skifte nogen stikkontakter. Du kan få mobile wireless IHC stikkontakter.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Mange tak for svarerne. Vores stikkontakter er i forvejen Fuga 1,5 modul, så hvis jeg laver det, bliver det med en af dem der monteres i væggen.

Men det lyder jo til at det godt kan komme til at virke. Ellers må jeg jo bygge en kasse med et relæ det bryder efter et par timer, og så leve med at det ikke kører over IHC.

MVH

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Forskellen er face forskydninge i det du sætter på. Jeg har en 15W arbejdslampe med lysstof rør. Hvis jeg bruger den på en wireless stikkontakt, så går der ca. 5 sek. efter jeg har slukket den, før den tænder igen af sig selv. Og jeg har checket med en støvsuger at det ikke er programmet som der er noget galt med. Og det er det store problem ved minimums belastningen. Den gælder også for standby forbrug. Dit standby forbrug på en wireless stikkontakt skal være 0VA eller +5VA. :angry:

 

Det værste af det hele er at LK har kendt til problemet siden 2007 eller tidligere, og har fortsat INTET gjort. :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok