Hop til indhold

Mangler 1 Tænding. Wireless?


Recommended Posts

Hej!

I min spisestue har jeg 2 lampesteder, men kun 1 tændledning og 1 afbryder.

Jeg ønsker separat tænding på hvert lampested og korrespondance.

Kan jeg gøre sådan her:
1x wireless lampested
1x 4 polet batteritryk
1x kombitryk.

 

Det er kombitrykket der volder mig problemer. Jeg kan ikke finde ud af om kombitrykket kan håndtere et wireless lampested.
Altså:

  • Wireless lampested som tænding nr. 2
  • Kombitryk til oprindelige installation. Øverste tangenter styrer oprindelig tændledning. Nederste tangenter styrer "Tændledning" 2.
  • Batteritryk som korrespondance. Øverste tangenter styrer oprindelig tændledning. Nederste tangenter styrer "Tændledning" 2.

 

Eller skal jeg gå denne vej:

2x wireless lampested.
2x 4 polet batteri tryk

 

Håber i kan hjælpe mig :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kan sagtens lade sig gøre - altså den første løsning du beskriver, og det vil også være den billigste.

Eneste krav er at der er nul, hvor kombitrykket skal være og fase hvor wireless lampeudtaget skal være.

Om det er billigst afhænger vel af hvordan den eksisterende installation er lavet. Er det en nyer med kabler, vil jeg give dig ret, men er det en ældre med rør, bør det være simpelt at trække den ekstra tænd ledning, og sætte en krone afbryder op. Forudsætning er selvfølgelig at begge dele laves af en autoriseret elektriker, eller at man byder loven, og gør begge dele selv.

Link til kommentar
Del på andre sites

Om det er billigst afhænger vel af hvordan den eksisterende installation er lavet. Er det en nyer med kabler, vil jeg give dig ret, men er det en ældre med rør, bør det være simpelt at trække den ekstra tænd ledning, og sætte en krone afbryder op. Forudsætning er selvfølgelig at begge dele laves af en autoriseret elektriker, eller at man byder loven, og gør begge dele selv.

Nu var opgaven jo ikke kun at lave to tændinger, men samtidig lave korrespondance (til begge tændinger) ved at placere et batteritryk.

 

Ellers har du helt ret.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu var opgaven jo ikke kun at lave to tændinger, men samtidig lave korrespondance (til begge tændinger) ved at placere et batteritryk.

 

Ellers har du helt ret.

LK har også dobbelt korrespondance afbryder, og hvis rør installationen er lavet korrekt er der plads til alle ledningerne.

Link til kommentar
Del på andre sites

LK har også dobbelt korrespondance afbryder, og hvis rør installationen er lavet korrekt er der plads til alle ledningerne.

 

det ville jo så forudsætte at der i forvejen var afbryder/rørinstallation to steder - hvilket jeg ikke læser dette som:

I min spisestue har jeg 2 lampesteder, men kun 1 tændledning og 1 afbryder.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok