Hop til indhold

Erfaringer Med Ihctablet


Recommended Posts

Hej!

Jeg er ny IHC bruger - dvs. jeg har lige fået opsat IHC i mit hus, og skal snart have overdraget det af elektrikeren. I den forbindelse har jeg været ved at kigge efter IHCTablet. Mit første indtryk er, at den er mega-dyr, og at den samtidig har (to) dårlige anmeldelser.

Er den virkelig så dårlig, eller er det fair nok at kaste kr. 349.00 efter den?

 

Findes der andre løsninger?

I farten kom jeg også lige forbi http://jemi.dk/ihc/ uden dog at have læst i dybden om det.

 

Øs endelig jeres erfaringer ud over mig.

 

mvh/Carsten

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er jo os openhab (http://www.openhab.org/) som jeg syntes er et godt alternetiv.. Jeg har ihc appen til android og den er i hvertfald ikke de 200 værd i forhold til en raspberry pi koster det samme og openhab er gratis... Det kan du sætte op som du har lyst til og forbinde til mega mange ting som ihc ikke selv kan. Det kræver dog man sætter sig lidt ind i openhab men der er Google din ven :-) der er os et par tråde herinde om openhab.

 

Har set ihc tablet og det ser da pænt ud men om det er pengene værd kan jeg så ikke helt svare på....

Link til kommentar
Del på andre sites

Fritid er svær at sætte pris på i kr/øre. Men der er ingen tvivl om man skal rode mange timer for at lave noget der kommer i nærheden af IHC tablet. Jo jo den koster stort set det samme som en RasPi, men den koster jo nærmet ingenting. Så i min verden: go for it.

Du skal dog stadig bruge lidt tid på IHC tablet hvis det visuelt skal være flot. Men som fjernbetjening tager det ikke lang tid at få noget kørende.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Det skulle nok være muligt at lave en FB der omsætter Dato og/eller Tispunkt til N-Heltal der kan vises på IPad. Prøv at søge lidt her i forummet. Der er postet flere FB der lave lidt af det. Bla en der gør det med temperaturer.

Har du ikke mod/lyst/evner så må vi håbe der er en venlig sjæl der kan.

Link til kommentar
Del på andre sites

Som jeg forstår dig, så er det tallene i dag og måned, samt selvfølgeligt tidspunkt, der kan vises, og ikke tekst f.eks. "Tirsdag" eller f.eks. alarm startet via "Magnetkontakt i forbikoblerzone".
er det rigtigt forstået?

 

Jeg vil prøve at lege lidt med en af temperatur funktionsblokkene. Går det i kludder, så prøver jeg at spørge igen :)

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok