Hop til indhold

Styring Af Velux Integra Vinduer Via Wlf111


Recommended Posts

Jeg har 5 ovenlys vinduer af typen Integra (> 6 år gamle), med infrarød fjernbetjening. For at åbne/lukke (alle på en gang), har jeg fået oplyst af Velux, at dette kan gøres via én WLF111 boks.

Altså 5 Integra Vinduer parallel forbundet (via EXT klemmer som vist i dokumentationen til WLF111) -> WLF111, som igen bliver styret fra IHCen (via relæer).

 

Vinuderne åbner/lukker fint via fjernbetjening (infrarød), når de ikke er forbundet til WLF111.

 

Men kan ikke åbnes/lukkes via WLF111.

 

Dokumentationen til WLF111 er temmelig dårlig, der sidder blandt andet 3 omskiftere, mindst 7 klemmer og et potentiometer som ikke er nævnt i dokumentationen. Efter noget googling på nettet, har jeg fundet en tegning som fortæller noget om de 3 omskiftere, men det en opkobling til en WLC boks, hvilket jeg ikke har.

 

Desværre er den person, som jeg snakkede med hos Velux tidligere, ikke længere ansat der - og det tog mig mindst 10 minutter at få en ny VElux peson guided her til WLF111 dokumentatione - så det virker ret meget op af bakke.

 

Hvis der er nogen med erfaring med WLF111, eventuelt ved noget mere om de omskitere der sidder i boksen - så vil jeg meget gerne høre om det.

 

På forhånd tak :)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok