Hop til indhold

Er Ihc Døende?


Karsten V
 Share

Recommended Posts

Rygterne vil vide, at LK ikke har fået lov af Schneider til at satse ret meget på IHC. Efter sigende skulle udviklingen være barberet ned til et minimum - en enkelt udvikler (vist nok) i Tjekkiet.

Rigtigheden af dette kan næsten bekræftes ved at se på LK's produknyheder eller blot ved at se på, hvor tit der sker opdatering af IHC-delen af LK's hjemmeside.

 

Jeg har svært ved at finde alternativerne, men hvis jeg skulle bygge et nyt hus i dag, så ville jeg sørme være betænkelig ved at vælge IHC.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er måske et farligt emne, men hvis man ser på teknologien bag IHC, så er det jo meget gammel teknologi. 

Jeg tror ikke man vælger at "opgradere" mere på IHC, schneider har hvis droppet det.

 

prøv evt. at se: http://www.schneider-electric.dk/sites/denmark/da/produkter-service/installationssystemer-og-foeringsveje/knx/hvordan-virker-knx.page

 

Hvis man ser på alternativerne er de meget længere fremme og kommer jævnligt med nyheder, så tilbage sidder os med husinstallationer til 100.000 kr. som der ikke kommer nye funktionaliteter til, men hvad, fordi der kommer nyt bliver vores installationer jo ikke dårligere.

Som du siger ville jeg heller ikke satse på IHC igen.

Link til kommentar
Del på andre sites

hejsa

havde den fornøjelse at være på solar messen i århus igår, jeg benyttede lejligheden til at tale lidt med Schneider.

Der kommer nye komponenter, det bliver relanceret, de putter et trecifret million beløb i udvikling af nye komponenter...

de ved godt hvad de er oppe imod, Smarthouse og varmestyring, manden fra schneider nævnte at det jo også var længe siden at der var kommet en ny controller, men han vidste ikke om der kom en ny controller nu.

jeg spurte ind til schneider connect som jo er deres trådløse system der bliver installeret i andre lande end DK, det kommer IKKE til danmark.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Gennem de sidste 5 år har jeg jævnligt hørt fra LK at de snart kommer med noget nyt til IHC, men hver eneste gang er det endt ingen ting, eller latterlige løsninger, som deres integration af Nilan ventilations anlæg etc. Med andre ord. Jeg vil se nogle reelle nyheder før jeg bruger 1 kr. mere på min IHC installation.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Den slags undersøgelser køre de i forskellig varianter mindst 1 gang om året. Indtil videre er der ikke rigtigt kommet andet end så opdateringer eller nyheder, som burde komme mindst 1 gang pr. mdr. hvis de virkelig var seriøse omkring deres IHC system. Tror efterhånden at det er et år siden at der var dialogmøder, hvor vi blev lovet nyheder som f.eks. udendørs covers til indendørs PIR, og temp. sensor med fugt sensor. Begge dele skulle ABSOLUT senest komme i handlen i første kvartal 2015. Udendørs cover kom i sommers såvidt jeg husker. Kombi temp sensoren har fået et el-nr. men det er ikke lykkes mig at finde en webshop endnu, som kan skaffe den.

 

Som jeg har skrevet tidligere. Jeg vil se nyhederne i handlen før jeg tror på dem. LK er konsekvent år bagefter med releas af deres produkter.

Link til kommentar
Del på andre sites

Den slags undersøgelser køre de i forskellig varianter mindst 1 gang om året. Indtil videre er der ikke rigtigt kommet andet end så opdateringer eller nyheder, som burde komme mindst 1 gang pr. mdr. hvis de virkelig var seriøse omkring deres IHC system. Tror efterhånden at det er et år siden at der var dialogmøder, hvor vi blev lovet nyheder som f.eks. udendørs covers til indendørs PIR, og temp. sensor med fugt sensor. Begge dele skulle ABSOLUT senest komme i handlen i første kvartal 2015. Udendørs cover kom i sommers såvidt jeg husker. Kombi temp sensoren har fået et el-nr. men det er ikke lykkes mig at finde en webshop endnu, som kan skaffe den.

 

Som jeg har skrevet tidligere. Jeg vil se nyhederne i handlen før jeg tror på dem. LK er konsekvent år bagefter med releas af deres produkter.

 

 

Jeg har lige fået en nyhedsmail fra LK omkring fugt, lux og temp. måler 

 

http://lk.dk/Lauritz+Knudsen/professionel/nyheder/ihc-nyheder/nye_IHC_sensorer.page?

 

Pris og køb her: 

http://www.elvvs.dk/p/ihc-control-fugt-og-temperatursensor-1317744/

http://www.elvvs.dk/p/ihc-control-lux-og-temperatursensor-1317745/

 

Så nu er der sket det at de er kommet i handlen  :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Men det der er jo bare et par "generic" produkter, der kan bruges sammen med alt muligt andet...

- der er bare smidt et IHC logo på en fugt, en lys og en temp. sensor og vupti, så er IHC stadig i live...

 

De mangler at vise noget rigtigt nyt...

- hvad med en controller der reelt fungerer, det tror jeg vi er en del der ville give gode penge for...

Måske en controller der kan køre WIFI ?

 

En controller med et ordenligt status panel ? (Ja, jeg er PLC programmør og har altid savnet statuslamperne :-D)

 

En controller der kan forbindes et touchpanel til ?

 

Hvad med nye trådløse tryk der benytter sig af den meget fine teknik der er i en anden del af koncernens enheder, tryk der virker trådløst helt UDEN batterier ?

 

Eller hvad med bare at få controlleren til at kunne køre med gmail, eller andre gratis web alternativer ?

 

Der er mange ting de kunne tage fat på, for at gøre deres gamle rynkede system mere "sexet", det sker bare ikke...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 11 months later...

Det kan godt være ihc ikke er død, men det er ved at være nået utidssvarende. De trådløse enheder har for kort rækkevide og det er et lukke system der ikke er særlig godt til at snakke sammen med andres produkter. For 8 år siden var det ok men idag er tiden ved at løbe fra et lukket system som ihc.

Et andet problem er når man stopper for opdatering en enhed af man har lavet for 4 år siden. (Hw.ver.6.1) det giver ikke glade kunder. Jeg har selv en controler der køre 6.1 og er nået træt af at der ikke er opdateret til sendeste vertion af java. Det er jo ikke en dims til 100kr. købt i kina som man bare smidre ud når den ikke er tidsvarende. 

Så heller en rasberry pi og f.eks zwave og dominic eller openhab. Her får du en åben standart hvor der er flere spillere på market og man kan samkøre næsten alt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok