Hop til indhold

Loxone - Alternativ Til Ihc?


 Share

Recommended Posts

Hej,

 

Jeg overvejer at få bygget om i mit el, og overvejer lidt IHC og andre alternativer.

 

I min søgning på alternative systemer er jeg faldet over Luxone.

 

Er her nogen der har erfaring med dette, eller kan se nogle ulemper ved systemet?

 

Jeg tænker specifikt på denne mini-server

http://shop.loxone.com/enuk/miniserver.html

 

Og en extension:

http://shop.loxone.com/enuk/extension.html

 

 

Jeg kan se at jeg med disse to brikker er jeg allerede igang, og kan efterfølgende udvidde efter behov. At komme til samme niveau i IHC ser ud til at være væsenligt mere omkostningstungt, mest pga. controllerens ret høje pris..

 

Umiddelbart ser der ud til at være mange ligheder med IHC, men selvfølgelig også nogle forskelle. Jeg kan se at Luxone mini-server kan snakke KNX og kan udvides med eg. EnOcean, så umiddelbart ser der ud til at være mange muligheder.

 

 

Mvh.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Ser ret spændende ud... Men ser ikke umiddelbart ud til de har nogen Wireless komponenter. Syntes heller ikke det ser ud til de har nogen lysdæmpere ud over du kan bruge Philips hue og så selvfølgelig standard lednings forbundet lysdæmpere?

 

Men det ser ud til ellers at være nogen flotte produkter og ikke vildt dyr. Os fedt med nogen analog ind / outputs.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ser ret spændende ud... Men ser ikke umiddelbart ud til de har nogen Wireless komponenter. Syntes heller ikke det ser ud til de har nogen lysdæmpere ud over du kan bruge Philips hue og så selvfølgelig standard lednings forbundet lysdæmpere?

 

Men det ser ud til ellers at være nogen flotte produkter og ikke vildt dyr. Os fedt med nogen analog ind / outputs.

 

Hej,

 

De har wireless knapper, wireless knap sensor+relæ til eg. indbygning i lampeudtag, og de har også et multi-extension air. I deres eget propietære Air system. Og så kan du udvidde med EnOcean som jo er en konkurrende standard til eg. Z-Wave, hvor der er tryk knapper, vejr sensorer, led pærer og vindue senserer etc.

Lidt specielt kan nogle EnOceon komponenter køre uden batteri, og opsnappe energi fra sine omgivelser.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 months later...
  • 1 year later...

Hej med jer

Jeg har en del teoretisk viden omkring Loxone.

Som udgangspunkt har Loxone hele paletten af produkter, busbaseret såvel som trådløse.

som IHC fortrådet, som KNX, eller som perler på en snor, alt efter valg af produkter.

Det er et ret lækkert alternativ i forhold til en 100% KNX og eks. CRESTON løsning som koster spidsen... og kan også snakke KNX sprog...

 

Derudover er der diverse extensions til bla. DALI, DMX, RS232, RS485, MODBUS og mange flere, og mange færdige templates til bla NILAN og andet.

Der ligger templates til Philips HUE, SONOS og mm. der findes også tredje parts moduler med hardcoded integration af Philips HUE og SONOS....

3d-house-icons-web.png

Link til kommentar
Del på andre sites

Loxone ser umiddelbart smart ud, men modul størrelsen gør at der ikke er plads nok i mine LK gruppe tavler til alt det jeg skal bruge for at kunne erstatte min LK IHC installation, Faktisk er der kun plads til et extension modul (12 input og 8 output) pr. DIN skinne. Med LK's IHC er der plads til 48 inputs eller 24 output.

Pris mæssigt er Loxone også dyre end LK's IHC. Et modul med 12 input og 8 output koster ca. 3.000 kr. 16 input og 8 output koster med LK's IHC ca. 900 kr.

For ca. 1 år siden downloadede jeg deres SW, og prøvede at programer mit IHC program i deres SW. Jeg fandt det imidlertid svært at lave avancerede funktioner som f.eks. sluk alt, udendørs lysstyring, hvor lyset tændes/slukkes af en LUX måler, går på 25% når det tændes og 100% i op til 2 min. efter en PIR har været påvirket. Varmestyring opgav jeg helt at lave.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok