Hop til indhold
  • 0

Controller Sender Ikke Kommandoer Til Wireless


Klaus Jensen
 Share

Spørgsmål

Hej Forum,

 

Jeg oblever problemer med at min controller ikke sender kommandoer til wireless dæmpere, og er interesseret i at vide om problemet er kendt af andre.

 

Henover de sidste 8 dage, har jeg 6 gange registretet at controlleren ikke kan sende kommandoer til wireless dæmpere (lyset kan hverken tændes eller slukkes), men øjensynligt kan controlleren godt modtage wireless kommandoer fra f.eks. en fjernbetjening.

 

Efter ca. 15 min. virker alt igen som det skal. Det er lettere belastende.

 

For at få lidt fakta på bordet har jeg har lavet en funktionsblok, der med 5 minutters mellemrum tænder og slukker for en dæmper og holder øje med om dæmperen reagerer. Hvis ikke noterer den dato og klokkeslet og en tæller tæller op. Derfor ved jeg, at controlleren er fejlet 6 gange á 15 min på 8 dage.

 

Jeg oplever ikke den fejl som andre rapporterer der kræver fjernese og genopretning af scenarie for at få bugt med 10-15 sec. forsinkelser.

 

Andre der har samme oplevelse?

 

/Klaus

Link til kommentar
Del på andre sites

17 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Jørgen,

 

Tak for hurtig svar. Jeg kører med 2.7.190 p.t. som er den seneste officielle fra LK. De har også en 2.7.199 "beta" som jeg dog ikke har prøvet. Er det den du tænker på?

Jeg kan ikke følge dit link til ibixperten.dk, der må være en tastefejl...intelligent-ordbog-fejl måske?! :)

 

/Klaus

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Jørgen,

 

Tak for hurtig svar. Jeg kører med 2.7.190 p.t. som er den seneste officielle fra LK. De har også en 2.7.199 "beta" som jeg dog ikke har prøvet. Er det den du tænker på?

Jeg kan ikke følge dit link til ibixperten.dk, der må være en tastefejl...intelligent-ordbog-fejl måske?! :)

 

/Klaus

Hej,

Beklager, jeg har givet dig forkert link.

Det rigtige er: ibixpert.dk og der er en FW vers. der hedder 2.7.214 og en guide til opgradering.

Den har afhjulpet mine wireless opgaver. Resten kan du læse dig til.

Håber den kan hjælpe dig.

Mvh. Jørgen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Forum,

 

Jeg oblever problemer med at min controller ikke sender kommandoer til wireless dæmpere, og er interesseret i at vide om problemet er kendt af andre.

 

Henover de sidste 8 dage, har jeg 6 gange registretet at controlleren ikke kan sende kommandoer til wireless dæmpere (lyset kan hverken tændes eller slukkes), men øjensynligt kan controlleren godt modtage wireless kommandoer fra f.eks. en fjernbetjening.

 

Efter ca. 15 min. virker alt igen som det skal. Det er lettere belastende.

 

For at få lidt fakta på bordet har jeg har lavet en funktionsblok, der med 5 minutters mellemrum tænder og slukker for en dæmper og holder øje med om dæmperen reagerer. Hvis ikke noterer den dato og klokkeslet og en tæller tæller op. Derfor ved jeg, at controlleren er fejlet 6 gange á 15 min på 8 dage.

 

Jeg oplever ikke den fejl som andre rapporterer der kræver fjernese og genopretning af scenarie for at få bugt med 10-15 sec. forsinkelser.

 

Andre der har samme oplevelse?

 

/Klaus

 

Fra tid til anden har jeg samme problem. Somregl i forbindelse med at min IHC controler er crashet og har genstartet af sig selv. Løsningen plejre at være at gå i IHC admin. og genstarte controlleren manuelt. Sometider kræver det et par genstart, og en enkelt gang har jeg været nød til at tage strømmen til den. Køre pt. med den officielle LK beta firmware, og har ikke oplevet problemet, men jeg har kun brugt beta firmwaren i ca. 6 mdr.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for alle svar.

 

Version 2.7.214 fra ibixperten var en fæl skuffelse: Den ene halvdel af mine wireless dæmpere kørte som de skulle. Den anden halvdel var meget svære at tænde: Kræve flere og lange tryk for at tænde (touch på scenarie). Det lykkedes aldrig at få det til at spille. Selv om jeg genstartede controller på alle tænkelige måder, fjernede scenarier mm. blev det aldrig en success.

 

Nu prøver jeg lykken med 2.7.199 beta. Den ser ud til at virke, men om den stadig går kold min 15 af gangen må jeg vente at se.

 

/Klaus

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for alle svar.

 

Version 2.7.214 fra ibixperten var en fæl skuffelse: Den ene halvdel af mine wireless dæmpere kørte som de skulle. Den anden halvdel var meget svære at tænde: Kræve flere og lange tryk for at tænde (touch på scenarie). Det lykkedes aldrig at få det til at spille. Selv om jeg genstartede controller på alle tænkelige måder, fjernede scenarier mm. blev det aldrig en success.

 

Nu prøver jeg lykken med 2.7.199 beta. Den ser ud til at virke, men om den stadig går kold min 15 af gangen må jeg vente at se.

 

/Klaus

Jeg vil ikke blive forbavset hvis du kan uploade 2.7.214 og alt så virker som det skal. LK har virkelig ikke styr på garbage collection is deres firmware, og slet ikke når det kommer til wireless kommunikation.

Jeg har prøvet at stå med en controller som bare ikke ville makke ret. Efter at have prøvet et par forskellige firmware, tomme programmer etc, virkede den pludselig som den skulle, hvilket gjorde mig lidt nysgerig, så jeg prøve igen de andre firmware og programmer, som tidligere havde givet problemer. De virkede nu også alle som de skulle.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for alle svar.

 

Version 2.7.214 fra ibixperten var en fæl skuffelse: Den ene halvdel af mine wireless dæmpere kørte som de skulle. Den anden halvdel var meget svære at tænde: Kræve flere og lange tryk for at tænde (touch på scenarie). Det lykkedes aldrig at få det til at spille. Selv om jeg genstartede controller på alle tænkelige måder, fjernede scenarier mm. blev det aldrig en success.

 

Jeg havde med firmware 2.7.214 samme problem, på en enkelt af mine Wireless dimmere.. Den skulle have et langt tryk for at starte op fra 0%.. Den regulerede fint, og sluk fungerede også.

Den nye firmware 2.7.220 har løst problemet med at tænde dimmeren.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Status med SW 2.7.220: Den oprindelig fejl hvor kontroller ikke kan sende wireless kommandoer til dæmpere har jeg stadig. Intet nyt under solen, desværre. Efter 15 virker det igen.

 

...det er altid noget at det er ret lyst på denne årstid, når det nu kun er 23 timer og 30 minuter af døgnets 24 timer hvor lyset kan tændes (og slukkes).

 

/Klaus

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej har samme problem, har snakket med LK og de har fortalt at det kan være min Danfoss trådløs gulvvarme styring der forstyre signalet. Grunden til det er at den køre på samme frekvens som LK Wireless, de sagde jeg skulle prøve at flytte antennen længere væk fra varmestyring og sætter på LK enhederne. Har dog ikke prøvet det endnu.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Bork91,

 

Interessant. Jeg har også Danfoss trådløs gulvvarme. Jeg vil prøve at lukke ned for al al gulvvarme styring: Støm fra kontroller, batterier ud af alle rumfølere. Og så se om det gør en forskel. Super hint!

 

Den seneste SW 2.7.220 og tilhørende Visual 2 opdatering har ikke løst problemet.

 

/Klaus

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg kører med nyeste SW 2.7.220.

 

Min controller crasher helt når den gør det. Det kan være hver dag eller der kan gå en uge i mellem. Den smider alt netværks kommunikation og wireless så skal den slukkes og tændes igen for at komme i gang..

 

Overvejer lidt at gå tilbage til den tidligere SW da den kørte fint ved mig...

 

Er i kommet videre med jeres controller? fundet nogen løsninger eller noget??

 

Det er ret nitten at have så ustabil en el installation.... :angry:  :(  :wacko:  :blink:

 

 

Mvh Danni.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok