Hop til indhold

Recommended Posts

Hej,

 

Flere i dette forum har givet udtryk for en stigende frustration over LK / Schneider Electric's manglende support af IHC, herunder firmware, info osv. Senest har f.eks. IBIXPERT lagt IHC firmware 2.7.214 til download på deres hjemmeside (http://www.ibixpert.dk/ny-ihc-firmware/) men LK / Schneider Electric har ikke opdateret deres hjemmeside.

 

Mit spørgsmål går på om man bør (tør) satse på IHC eller om man bør se på en alternativ løsning i stedet? Vi har en IHC controller med Wireless + 3 lysdæmpere, et par kontakter, PIR sensor osv. som vi løbende udbygger efter behov men hvis IHC ikke rigtig supporteres længere, er spørgsmålet netop om man bør se sig om efter et alternativt og supporteret system.

 

Vi havde i sin tid kigget lidt på Zensehome men jeg er usikker på om systemet kan håndtere de behov vi har. Så er der selvfølgelig KNX men er det "fremtiden" og kan det installeres i et eksisterende hus uden lavspændingsledninger?

 

Hører gerne Jeres meninger.

Tak.

 

Mvh Lars

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvor får du fra, at man ikke kan få support til IHC?? Jeg har ofte haft support til IHC (og endda til UG!) - udviklingen går langsomt, men den er der.

 

Zensehome er efter min mening ALT for ustabilt.

 

KNX, jo det er fint, men det er yderst kompliceret at vælge produkter, da det er selve produkterne der begrænser funktionaliteten. Fordelen ved IHC er at du kan gøre og lave præcis de funktioner du har behov for. Det har du nødvendigvis ikke med KNX, her skal man kende behovet for funktionerne, inden valg af materialer. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Man kan muligvis med rette mene, at udviklingen af eksisterende og nye IHC komponenter godt kunne ske lidt hurtigere, men der fra, og til at mene LK skulle have opgivet systemet, er der vel et stykke!?

 

Generelt er systemet robust og driftssikkert, om end flere har haft problemer med wireless delen.

 

Med fare for at blive dømt til ”LK apostel”, vil jeg tilkendegive, at personligt foretrækker jeg modne og gennemtestede produkter, frem for at de nyeste og mest fancy produkter er tilgængelige hurtigst muligt.

 

Jeg har en idé om at de to parametre trækker noget nær i hver sin retning :)

 

/Ole

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Hvor får du fra, at man ikke kan få support til IHC?? Jeg har ofte haft support til IHC (og endda til UG!) - udviklingen går langsomt, men den er der.

 

Zensehome er efter min mening ALT for ustabilt.

 

KNX, jo det er fint, men det er yderst kompliceret at vælge produkter, da det er selve produkterne der begrænser funktionaliteten. Fordelen ved IHC er at du kan gøre og lave præcis de funktioner du har behov for. Det har du nødvendigvis ikke med KNX, her skal man kende behovet for funktionerne, inden valg af materialer. 

 

Efter min mening er det eneste alternativ til LK's IHC smarthouse fra Carlo Gavazzi. Det er såvidt jeg ved et stort italiensk elektronik firma. Smarthouse bliver løbende videre udviklet, og der kommer flere nye moduler hvert år. Men det er næsten umuligt at købe her hjemme, og supporten er næsten ikke eksisterende såvidt jeg er orienteret. De har dog fornylig opdateret deres website (smartbuilding.dk), og der er nu links til både installatør og grosister, så måske er der lys forude.

 

Det eneste sted jeg har fundet at private kan købe produkterne er hos el-grossisten.dk, men man skal ned under diverse produkter for at finde smarthouse, og de har kun de gamle produkter på deres website, selvom der kom en komplet ny generation, med stærkt forbederede controller for over et år siden.

 

billigihc.dk kan skaffe produkterne hjem, men det vil være uden retur ret, da det er skaffe vare.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok