Hop til indhold
  • 0

Underforum = Erfaring Med Led Og Dæmper M.m.


Lachris
 Share

Spørgsmål

Hej Alle,

 

Jeg synes det er en jungle at finde ud af hvilke LED pære, der går med de forskellige LK lysdæmpere og der mangler nogle konkrete erfaringer med de forskellige pære/dæmpere.

 

LK har sin lysdæmper LED guide, men den synes jeg er mangelfuld.

Den fortæller intet om hvor langt ned man kan dæmpe de forskellige pære (subjektivt), og en del af produkterne er slet ikke testet især på ældre dæmpere.

Andre spændende ting kunne være Vinkel på f.eks GU10, samt RA værdier og levetid etc.

 

Har selv lige købt en:

8718291735403 Philips LED Pære MASTER LEDspot MV 5,3W/827 36° GU10, dæmpbar, (5,3W=50W Halogenpære)

til en IHC Wireless lampeudtag lysdæmper udgave 2

 

Som har fuld support, men jeg ikke kan få ned til hvad jeg vil mene 50% dæmp eller under samt den ikke reagere på mine tryk.

(Jeg mangler lige at teste med gamle alm. pære for at udelukke de andre ting, men synes stadig det ville være et smart forum)

 

Mit forslag er et fast format, som bliver oprettet for pæren eller for lysdæmperen som indeholder: info omkring pæren samt lysdæmper og egen erfaring:

Fabrikant:

Fatning:

Antal pære:

Belastning (W):

Typenummer (EAN):

Farvegengivelse (Ra):

Lys vinkel (grader):

Gennemsnitlig levetid (h):

Evt. vejledende Pris:

Dæmpningsspænd (subjektiv):

 

Dette er bare en idé som jeg synes kunne være smart, der kunne hjælpe andre. Kom endelig med forslag :)

 

Mvh

Christian

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

............men jeg ikke kan få ned til hvad jeg vil mene 50% dæmp eller under samt den ikke reagere på mine tryk.

 

Man kan, når en Wireless dimmer er koblet sammen med en controller, indstille både Min.- og Max.- værdi for ønsket lysniveau. Default mener jeg, at den er indstillet til en minimumsværdi på 22%, hvilket passer glimrende til glødepærer/halogenpærer, men til nogle Led, er det nødvendigt at sænke det minimumsniveau, for at de kan dæmpes langt nok ned, i forhold til det man er vant til. Det kan indstilles i serviceview, eller i selve visualprogrammet under avancerede dimmer egenskaber på produktet.

 

Angående at den ikke reagerer på dine tryk, har du så husket at forbinde lysindikering fra dimmeren, til lysindikering i funktionsblokken?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Man kan, når en Wireless dimmer er koblet sammen med en controller, indstille både Min.- og Max.- værdi for ønsket lysniveau. Default mener jeg, at den er indstillet til en minimumsværdi på 22%, hvilket passer glimrende til glødepærer/halogenpærer, men til nogle Led, er det nødvendigt at sænke det minimumsniveau, for at de kan dæmpes langt nok ned, i forhold til det man er vant til. Det kan indstilles i serviceview, eller i selve visualprogrammet under avancerede dimmer egenskaber på produktet.

 

Angående at den ikke reagerer på dine tryk, har du så husket at forbinde lysindikering fra dimmeren, til lysindikering i funktionsblokken?

Hej Torben

 

super info med hensyn til min. niveau her flere gange gået og bandet over mine dyrt indkøbte led pære ikke kunne skrues langt nok ned. havde ikke lige opdaget at min niveau skal stille på dæmperne :-) :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok