Hop til indhold

Komplet Ihc Installationsmateriel Sælges


 Share

Recommended Posts

Jeg vælger at ændre min installation til KNX i stedet og sælger derfor hele bunken. Jeg ændrede for ca et år en standart installation til IHC, og derfor har jeg været nød til at bruge lidt wireless tryk, et par ø80 relæ og dimm kombidimm og selvfølgelig wirelessdimmere for at få info i vieweren, 3stk output 400, 3stk 230v out, 4stk input24/3, 2stk output 24, backup modul til alarm, alarm tastatur. Strømforsyning 72w og selvfølgelig controller m/viewer.

 

Det hele skal sælges, og jeg sælger helst samlet til eet projekt. Så skulle der være en derude som brænder for at lave hytten om til IHC fra standart, er her en rigtig god mulighed for at få det her.

 

Hvis det har interesse, hjælper jeg gerne med installationen

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Jeg vælger at ændre min installation til KNX i stedet og sælger derfor hele bunken. Jeg ændrede for ca et år en standart installation til IHC, og derfor har jeg været nød til at bruge lidt wireless tryk, et par ø80 relæ og dimm kombidimm og selvfølgelig wirelessdimmere for at få info i vieweren, 3stk output 400, 3stk 230v out, 4stk input24/3, 2stk output 24, backup modul til alarm, alarm tastatur. Strømforsyning 72w og selvfølgelig controller m/viewer.

 

Det hele skal sælges, og jeg sælger helst samlet til eet projekt. Så skulle der være en derude som brænder for at lave hytten om til IHC fra standart, er her en rigtig god mulighed for at få det her.

 

Hvis det har interesse, hjælper jeg gerne med installationen

 

Hvilken pris har du for alt samlet..?

Link til kommentar
Del på andre sites

UNDSKYLD.... Det er alt for sent jeg får vendt tilbage til jer der har vist interesse...

 

Hvis jeg smider det hele i kurven hos xxx.el-grossisten er der stumper for ca 31000kr

 

Jeg sælger det hele for 13500kr og ikke mindre... Det betyder også at hvis jeg skal dele salget op, vil jeg stadig have 13500kr totalt og ellers må jeg beholde det til jeg finder et projekt jeg kan hælde det hele i ;-)

 

Helst ville jeg gerne sælge samlet, men jeg har besluttet mig for at dele det op. Dog på betingelse af at jeg kan samle det samme ind for stumperne.. Så hvis ingen er interesseret i det samlet, er i velkommen til at komme med et ÅBENT indlæg alle kan se på det forskellige. Og hvis jeg kan få det formidlet ud - eller ca det meste - så ryger det.

 

Dog er jeg nød til at sige at lad være at ødelægge indlægget med "dumme" bud som dig der ikke ville give mere end 4000kr!

 

Henrik

 

I er velkommen for kontakt direkte på mobil 61684969 hvis i har spørgsmål

Link til kommentar
Del på andre sites

Til Lars J;

Mit skifte skyldes IKKE at jeg er træt af IHC. Jeg arbejder bare med KNX til daglig, og ser muligheder og udvikling som ikke findes andre steder. Schneider som jo købte LK ser nok næppe den store udvikling inden for inteligente boliger i Danmark eller lysten til at udvikle IHC, da Schneider på internationalt plan ikke har mange nye kunder, og derfor meget bedre ville kunne udvikle til feks KNX. For slutbrugeren er KNX ikke bedste løsning hvis han er IHC-nørd or gerne vil være med på sidelinjen. Dog giver det den kræsne kunde så mange muligheder.

 

Det kræver en licens for at kunne dette og en del viden. Den starter ikke som ihc, ved at man bare tager et online-kursus, men et grundkursus til listepris på 16000kr+ moms. Dertil kommer erfaringen som jo også koster ;-)

 

Og så fik jeg vist sagt det dårlige om KNX ;-) Jeg er helt sikker på at rigtig mange af de nørder der sidder herinde, vile kunne klare sig med google til deres installation! Hvis vi tager det baglæns, så koster programmet/softwaren intet. Alle kan hente den gratis (ETS 4) og teste den med 3komponenter samtidig. Hvilket man jo i bund og grund kunne programmere sig gennem hele installationen. Lussingen er nok, at vil man gerne have den fulde funktion koster det 1200€ at få en licens... og tro mig det kan IKKE lade sig gøre at omgåes den på nogen måde ;-/

 

Når det er sagt, er komponenterne jo svine dyre.. Vi handler normalt med Solar og AO, og deres priser er jo ikke for hvide mennesker når det gælder KNX.

Jeg fornemmer det mere handler om at når de hører ordet KNX, så er det som de gamle guld-gravere i det vilde westen. De lugter penge!! 

Sjovt nok hørte jeg at flyselskaberne gjorde forskel på om du brugte safari eller explore på deres priser. Mit gæt er det er det samme her....

Det betyder at i DK er det svært at få KNX ud til slutbrugere. Men tager du feks. Tyskland har de jo haft eib og nu KNX længe længe... 

 

Det betyder at der jo handles som vi gør bedst i DK også. Nemlig eBay, eller i DK (DBA). Hvis jeg feks skal bruge en ny 2kanal dimmer a 300w koster sådan en fætter omkring 1000kr inkl fragt. Det får du ikke 2stk IHC uni400 dimmer for (og den kræver jo faktisk et par input/output udgange også - pr stk).... Tager du en aktuator koster en 10kanal omkring 150€ inkl fragt, der er ikke den store forskel på en output 400v 16a...

 

Er du nørd og gerne vil  "udvikle"... så er det slet ikke slemt prismæssigt... Jeg klarede den i starten med nogle binære-input for at kunne sluse IHC ud. Og for et par dage siden kunne jeg slukke for respiratoren til IHC controlleren og sige at nu var alarm-delen koblet over også. Man skal jo ikke have en controller for at starte op med KNX installationen, da intelligensen jo ligger i komponenterne.

 

Så dit spørgsmål om min pris i forhold til IHC.....tja jeg tror det gik lige op da jeg handlede lidt af gangen. Der hvor jeg nok kommer til at bruge lidt mønt nu bliver jo på mine tryk. I starten bruger jeg LK 4-tryk svagstrøm som jeg har i forvejen og har allerede skiftet nogle af dem ud til nogle meget smartere ;-) med min tekst på (det kan være udetemp/ur eller ting ungerne skal huske, og sidst en dinskinne-app-server som giver....muligheder...

Jeg tror det først er når installationen er færdig man begynder at kræse. Det er bla. derfor man jo på ebay kan købe de sjoveste (fedeste) touch/tryk billigt - hvis man kan nøjes med det ikke er det sidste nye, men noget det er 3-6måneder gammel.... Tyskland er stor og rigtig rigtig mange der vil forny før dig!! 

 

Så til dig Lars - som gennem tiden har hjulpet mig rigtig meget med råd og vejledning - vil jeg sige, du slipper ikke for mig her! IHC har stadig meget at byde på, og jeg har heldigvis stadig mine spørgsmål og brug for din hjælp!

 

Hvor mange så dette link...  - Skal lige sige, jeg har intet med installationen at gøre... xxx.youtube.com/watch?v=OhMANqPzgkY

 

Henrik

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Rettelse....

 

Der er nu kun alarmtastatur (som nye med fuld længde på kabel), helt nyt batteri og backupmodul og to nøgleringe tilbage.

 

Nypris hos xxx.el-gross 3700kr sælges for 2000kr

 

Henrik

Hej Henrik Det aftager jeg gerne, hvornår kan jeg komme og hente det ? - Jeg sender lige mit nr. i en privat besked.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok