Hop til indhold

Powermaster 30 Forbindelse Til Ihc Via Pgm-5 Relæ


Terkild
 Share

Recommended Posts

Hej

 
Jeg har en Powermaster 30 alarm som jeg gerne vil have til at snakke sammen med IHC, dertil har jeg indkøbt et PGM-5 relæ
 
der står følgende om relæ udgangen

Udgangs type. Solid State relæ
Udgangsstatus: NO eller NC (programmérbar med DIP switch)
Relækontakt max. spænding: 15 volt
Relækontakt max. belastning: 100mA
Udgangsmodstand: 16 Ohm

 

Hvordan får jeg relæet til at snakke sammen med IHC, jeg har et wireless output relæ liggende, vil dette kunne bruges ?

 

Tak. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej, det kan du ikke umiddelbart koble sammen, da det modul du har købt, er et solide State modul, (transistor udgange) som du ikke må køre mere end 15volt igennem, og din input på ihc er 24 volt, så det mest optimale er at sætte nogle 12v overdragsrelæer imellem, som du selvfølgelig kan forsyne via din alarms strømforsyning, på relæet har du så et 100% potentialefrit kontakt sæt, som du kan tilslutte til et ihc input modul

Link til kommentar
Del på andre sites

Et Wireless output relæ kan ikke bruges, det er en "output" du skal bruge input, men det slog mig lige at du vil kunne anvende denne her: http://www1.lk.dk/katalog.jhtml?LKnummer=525b0002 det er kun 3volt, dog, hvis dine udgange fra alarm modulet er on hele tiden, så vil den Wireless input enhed sende signal hele tiden, og dermed hurtigt løbe tør for strøm, hvor hurtigt ved jeg ikke, har hørt fra flere der bruger trådløse tryk til eks lysdæmper, at deres betterier i tryk kun holder i et år, da de mange gange holder knappen inde for at køre lyset op eller ned...

overdragsrelæ, er egentlig bare et relæ, man kalder den bare overdragsrelæ, fordi den overdrager et signal til et andet, fra et potentiale til et andet.

 

Det kunne være sådan en her:

http://www.elvvs.dk/p/relae-komplet-rt-2c-o-12vdc-8a-100289/

 

det kunne også være denne her:

http://www.elvvs.dk/p/single-pole-12-v-10-a-907165/

 

Den sidste kræver at du selv skal i gang med loddejernet og have kilsteret nogle ledninger på...

Link til kommentar
Del på andre sites

ved godt at jeg ikke kan bruge et ouput modul, men tror der er lidt problemer med at linke til LK´s side, du har også linket til output modulet :-)

er det en 525B0001 du mener http://billigihc.dk/reservedele/31155-ihc-wireless-input-modul-insbygning-1-4-kanal-1-stk-5703302146364.html 

PGM-5 outputtet har en switch til at sætte om den skal fungere som NC eller NO

 

Da alarmet ikke står i nærheden af IHC vil input vil det være at fortrække med et wireless modul :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, det er sådan en jeg mener.. det jeg mener er bare, at du bruger meget strøm på at sende de signaler, om så du bruger NO eller NC, feks. signalet for at alarmen er tilkoblet eller frakoblet... lad os bare antage at du dagligt er væk fra dit hus i 9 timer, så skal din Wireless sender sende et signal kontinuerligt i 9 timer, eller hvis du sender signalet, så skal den sende i 15 timer, hvis ikke alarmen er tilkoblet om natten.... LK siger at deres batteri holder 5-7 år og der sender de kun et kort signaler hver gang trykket aktiveres, så jeg tror næppe du får held med denne løsning, med mindre du vil skifte batteri hver måned, alternativt skal du finde en 3 volt strømforsyning, og så droppe batteriet i den Wireless sender..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

Hej Terkild,

 

Fik du dette til at virke?

 

Jeg har selv en Powermaster 10 som jeg gerne vil koble sammen med min IHC.

 

Jeg har hørt fra min forhandler at de har hjulpet en anden kunde med at tilslutte deres PM 10 til en IHC installation. Han kunne ikke huske detaljerne men det havde vidst ikke været så besværligt.

 

Der findes både vejledning i LK's hjælpe fil til PowerMax funktionsblokken (FB 6.5.01) (kan godt bruges med PowerMaster) men også lidt vejl i PowerMaster manualen mht PGM modulet:

 

PM 10 - side 31: http://www.visonic.com/data/uploads/powermaster_10_danish_installer_guide_d-303025.pdf

 

PM 30 - side 24 http://www.visonic.com/data/uploads/powermaster_10_30_installer_guide_english_d-303222.pdf

 

Jeg kan ikke gennemskue om man er tvunget til at have et input modul og et 12vDC overdragerelæ. Så vidt jeg kan se accepterer den indbyggede PGM i PM10 op til 30vDC og det er jo fint når IHC kører på 24vDC.

 

Nå men jeg vil prøve at blive klogere på det og hvis jeg får det til at virke skal jeg nok få lavet noget dokumentation på det som kan deles med Jer andre herinde :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Hej Silberg

 

Jeg har haft lidt udfordringer med mit puck relæ, men det har jeg løst nu og fået leget lidt videre med det i dag.

 

Det er muligt at aktivere indgangene på puck relæet ved alarm tilkobling/frakobling, men indgangen bliver aktiveret hvert 2 sekund og med en batterilevetid på 20.000 aktiveringer bliver det til ca. 11 timers levetid :-(

 

Powermaster 30 PGM inputtet har jeg sat op efter guiden fra funktionsblokken.

Opsætning PGM Udgang i PowerMax alarmcentral:  

1. Vælg Montørmenu
2. Gå til undermenupunkt: ”Opsæt udgang”, tryk OK
3. Gå til undermenupunkt: ”Opsæt PGM”, tryk OK 4. Gå til ”PGM Pulstid”
5. Vælg 2 sek. som pulstid, og tast OK 2 gange. 6. Gå til ”PGM v/ tilkobling”, Tryk OK
7. Vælg ”sluk” og tast OK 8. Tryk Næste ind til punktet ”PGM v/Nattilkobling” og tryk OK
9. Her vælges ”Ingen funktion” eller ”Sluk” of tryk OK 10. Tryk Næste indtil punktet ”PGM v/Frakobling” tryk OK
11. Funktionen sættes til ”Tænd”.  Tast OK. 12. Tryk Næste og vælg ”PGM v/ Alarm” og tast OK
13. Vælg ”Puls aktiv” og tast OK.  
+
Brian nævner problematikken i et tidligere indlæg, nogen som ved hvilken strømforsyning jeg vil kunne lodde på eller om der er en anden løsning på problemet.
Link til kommentar
Del på andre sites

Det lyder rigtig interessant med en wireless løsning. Jeg selv har nok tænkt at gå den trådede vej da jeg har fået fingrene i et 24v input og et 24v output modul til næsten ingen penge :) Nu mangler jeg bare et overdragerelæ men det burde ikke blive nogen udfordring. Udfordringen ser jeg i at få det bakset sammen  :o

 

en hurtig søgning gav lidt forskellige resultater vedr. 3vdc psu:

http://elektronik-lavpris.dk/p29030/MW3K10GS/6XC_Plug-In_Adapter_1000mA_Stab._3VDC_til_12VDC/

 

Jeg tænker at denne må være fin til fomålet. Det kan Brian måske be/afkræfte?

Link til kommentar
Del på andre sites

en strømforsyning kunne være løsningen, det kan prøves, men jeg tror det kommer til at give alt for meget trafik på Wireless, hvis den sender hver andet sekund, det vil nok kunne drille med resten af den Wireless installation, men det kan da afprøves, jeg vil stadig holde på at den eneste rigtige løsning er en ledning... 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 9 months later...

Jeg bruger 6.5.01 til min PowerMax Pro.

Det er samme funktion. Og det funker rigtig godt. jeg får en push-besked på vores telefoner når man til/frakobler, lavet via IHC-captain.

 

Og går alarmen låser min garageport (hiver nødstoppet) og alt lys på matriklen blinker incl. de wireless dimmere. (FB 6.4.01a)

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Bjarne Sørensen skrev:

Jeg bruger 6.5.01 til min PowerMax Pro.

Det er samme funktion. Og det funker rigtig godt. jeg får en push-besked på vores telefoner når man til/frakobler, lavet via IHC-captain.

 

Og går alarmen låser min garageport (hiver nødstoppet) og alt lys på matriklen blinker incl. de wireless dimmere. (FB 6.4.01a)

Men den har jo 5 udgange ?? bruger du kun den ene eller hvordan gør du? :D

Link til kommentar
Del på andre sites

4 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Jeg har ikke studeret den nye powermax, men du skal kun bruge én pgm udgang til IHC indgangen. Det skal bære en udgang som du kan sætte timing'en op på så der er de rigtige pulslængder. Dem kan du se beskrevet i FB'en. 

Så den alarm du bruger er en PowerMax? Tænkte bare om der ikke var en der måske havde lavet en FB til PGM5

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok