Hop til indhold

Recommended Posts

Hej :)

 

Så er jeg hoppet i samme vogn som jer andre, men en IHC installation :D

 

Har ny controller m/viewer med strøm forsyning i tavlen, og så IHC Wireless produkter rundt i huset.

 

Min internetopsætning er: Waoo modem(DRG 716/717 / packet front), TomCom BR604 router, Airport Express.

 

 

Jeg har via USB ændret administrator indstillingerne. Således at jeg kan tilgå LH IHC Control fra computeren via trådløst net.

 

 

Jeg kan dog ikke finde en løsning, således at jeg kan koble iPhone og iPad til min opsætning.

 

Kan se i guiden til Appen, at der skal gøres følgende:

 

"for at forbindelse til controlleren via internettet, skal der i routeren, laves en såkaldt portwarding for port 80 og port 443 som peger hen på Controllerens interne IP adresse"

 

Jeg tænkte det måske var nedenstående, som var port forwarding i min router, følgende opsætning harjeg prøvet.

NA: Internet IP adresse, som er fundet via ip adresse hjemmesider.

NM: 255.255.255.0

GA: Den adresse som jeg kan skrive i browser for at LH IHC Control kommer frem

IF: Har prøvet måde wan og lan

M: 0

 

 

  r_static_03.giflan_04.gif Spacer.giflan_05.gifSpacer.giflan_06.gifSpacer.gif
Network Address
Network Mask
Gateway Address
Interface
LANWAN
Metric

 

 

Jeg ved ikke om, det er muligt at gøre noget helt andet enkelt, således at jeg kan benytte iPhone eller iPad. Synes nemlig det er vildt, hvis det skal være så svært at benytte sådanne Apps.

 

 

Håber I kan være behjælpelig med at godt råd, for det kunne være vildt dejligt at få kontakt  :rolleyes:

 

På forhånd mange tak :)

 

Venlig hilsen Lasse

Link til kommentar
Del på andre sites

Når du har waoo, er det højest sandsynlig, at du har en delt offentlig ip adresse (med mindre du betaler for en fast ip) og så kan du ikke tilgå din controller udefra, så kan du kun tilgå den når du er på dit eget netværk, via din lokale ipadresse som controlleren har...

 

(delt offentlig ip adresse betyder at du deler ipadresse med flere af waoo´s kunder i det samme område, dette skyldes mangel op ipv4 adresser, og så kan du ikke benytte sådanne services)

 

Ved at tilgå din controller lokalt fra ipad / iphone, skal der ikke foretages ændringer i routeren.. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Mange tak for svar :D  

 

Har godt Google lidt på Waoo og kan se at det kan være lidt forskelligt, så du har formentlig ret i at jeg ikke har IP, for ja betaler ikke ekstra for det i hvert fald.

 

 

Hmm, men det vil sige at jeg godt burde kunne tilgå Controller fra iPhone/iPad fra det trådløse netværk, hvis jeg godt kan finde controlleren med min PC?

 

iPad:

Display name: Er vel blot et slags profil navn

Host: Skal det være samme IP, som jeg benytter, når jeg taster i browser og får LK IHC Control frem.

Username: Det der er valgt i LK IHC Control under bruger

Password: Det der er valgt i LK IHC Control under bruger

 

Så får jeg en fejl som hedder: Error Authencation failed for x.xxx.xx.xxx (den IP som min internet IP) :huh:

 

iPhone:

Name: Er vel blot et slags profil navn

Lan host: Skal det være samme IP, som jeg benytter, når jeg taster i browser og får LK IHC Control frem.

Wan host: (den IP som min internet IP) ... men virker vel så ikke. (man der skal skrives noget her, det melder den straks)

Username: Det der er valgt i LK IHC Control under bruger

Password: Det der er valgt i LK IHC Control under bruger

 

Den kan bare ikke få kontakt :huh:

 

På forhånd tak :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ipad:

Display Name: bare et navn eks. din adresse eller lign

Host: Din controllers IP Adresse, 192.168.x.x Og den samme som du taster ind for service view mv..

Bruger og kode, som du selv siger ja..

 

Iphone

Wan Host, er din offentlige ip adresse. www.myip.dk men som du så ikke kan bruge når du har waoo

Lan Host, din lokale ip til controlleren 192.168.x.x (samme som ipad)

Link til kommentar
Del på andre sites

Mange tak for svar :)

 

Det var rart at få dokumenteret den rigtige opsætning. Havde alt mit fokus på at der skulle kontakt mellem dem, og troede at opsætningen var forkert.

 

Men da jeg havde fået konstateret at opsætningen var korrekt, gik jeg videre...

 

 

Jeg havde lavet den rigtige opsætning. Vidste bare ikke at jeg skulle lave et program i IHC Visuel og uploade programmet til controlleren før det var muligt at få kontakt.

 

Så snart det var uploadet et program, kunne jeg komme på både med iPhone og iPad.

 

Haha nååååååå... :rolleyes:

 

Men bliver da klogere på det hele :D

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 year later...

Hej LEE.

Jeg har læst dit indlæg og ville spørge om du kunne hjælpe mig med min IHC Remote.

Jeg kan godt tilgå via trådløs fra routeren, men ikke fra mobilnettet. Har prøvet mange kombinationer med ip adresser og port forwarding, men intet virker. ( Har internet hos waoo )

Kan du evt sende et par screenshots af din opsætning?

 

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok