Hop til indhold

Kyndig Ihc Mand Søges.


Recommended Posts

Hej med jer.

 

Vi har for 5 år siden købt en lejlighed med helt nyt el og ihc system.  Vi har ikke haft andet end bøvl med det. F.eks slukker lyset i vores gang hver aften kl.22.10 og den ene dims efter den anden brænder af. Vi har haft flere elektrikere ude for at se på det. Ingen kan finde grunden til at det slukker hver aften. Alle siger det er rigtigt lavet og bare burde virke. Nu er der igen gået 2 dimmere og en transformer. Altså igen en udskrivning på flere tusinde. 

Er der mon nogen i dette forum der kan hjælpe eller kender til sådanne fejl?

Jeg har ingen forstand på el, men jeg frustreret over at bruge 2-3000,- om året på el.

 

Pft

Bedste hilsner 

Nynne

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej med jer.

 

Vi har for 5 år siden købt en lejlighed med helt nyt el og ihc system.  Vi har ikke haft andet end bøvl med det. F.eks slukker lyset i vores gang hver aften kl.22.10 og den ene dims efter den anden brænder af. Vi har haft flere elektrikere ude for at se på det. Ingen kan finde grunden til at det slukker hver aften. Alle siger det er rigtigt lavet og bare burde virke. Nu er der igen gået 2 dimmere og en transformer. Altså igen en udskrivning på flere tusinde. 

Er der mon nogen i dette forum der kan hjælpe eller kender til sådanne fejl?

Jeg har ingen forstand på el, men jeg frustreret over at bruge 2-3000,- om året på el.

 

Pft

Bedste hilsner 

Nynne

 

Hej Nynne - skriv evt. lige hvor i landet du bor ? :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Fejlen med at lyset slukker hver skyldes temmelig sikkert en fejlramt funktionsblok. LK sendte for nogle år siden en funktionsblok ud, som havde den fejl at lyset slukkede hver aften til midnat.

At det så er kl 22.10 ved jer skyldes at uret i controlleren ikke passer.

Hvis de elektrikere I har haft ude arbejder seriøst med IHC, burde de have vidst dette.

 

Det kan dog løses uden de store problemer. Hvis I uploader jeres program her i forummet, er der sikkert en venlig sjæl der kan klare det.

 

Mht. til de afbrændte komponenter har LK haft kvalitetsproblemer med deres lysdæmpere, og har faktisk kørt et udskiftningsprogram - det er dog slut.

Det kan dog også skyldes at der simpelthen er stoppet for mange komponenter i tavlen, så der bliver for varmt.

 

Hvis I uploader et par gode billeder af jeres tavle, er det ret let at lave en varmetabsberegning på denne, og se om det skulle være årsagen.

Link til kommentar
Del på andre sites

                    

Skrevet i dag, kl. 22:13

ihc dimmere skal side med lidt afstand fra hinanden ellers holder de også i kortere tid, generelt for alle dinskinne dæmpere, måske det kunne være fejlen. Det er en udbredt fejl desværre, ikke så mange der tænker over det

Link til kommentar
Del på andre sites

Fejlen med at lyset slukker hver skyldes temmelig sikkert en fejlramt funktionsblok. LK sendte for nogle år siden en funktionsblok ud, som havde den fejl at lyset slukkede hver aften til midnat.

At det så er kl 22.10 ved jer skyldes at uret i controlleren ikke passer.

Hvis de elektrikere I har haft ude arbejder seriøst med IHC, burde de have vidst dette.

 

Det kan dog løses uden de store problemer. Hvis I uploader jeres program her i forummet, er der sikkert en venlig sjæl der kan klare det.

 

Mht. til de afbrændte komponenter har LK haft kvalitetsproblemer med deres lysdæmpere, og har faktisk kørt et udskiftningsprogram - det er dog slut.

Det kan dog også skyldes at der simpelthen er stoppet for mange komponenter i tavlen, så der bliver for varmt.

 

Hvis I uploader et par gode billeder af jeres tavle, er det ret let at lave en varmetabsberegning på denne, og se om det skulle være årsagen.

 

Hvordan fikses denne utilsigtede autosluk funktion. Vi har det også, og jeg har ikke kunnet begribe hvor i programmet det stod! Min kontroller vil også gerne opdateres med en ny firmware, er det risikofrit, så længe jeg har en backup af mit program? Og skal det loades bagefter, eller bliver det der normalt?

Link til kommentar
Del på andre sites

Fejlen med at lyset slukker hver skyldes temmelig sikkert en fejlramt funktionsblok. LK sendte for nogle år siden en funktionsblok ud, som havde den fejl at lyset slukkede hver aften til midnat.

At det så er kl 22.10 ved jer skyldes at uret i controlleren ikke passer.

Hvis de elektrikere I har haft ude arbejder seriøst med IHC, burde de have vidst dette.

 

Det kan dog løses uden de store problemer. Hvis I uploader jeres program her i forummet, er der sikkert en venlig sjæl der kan klare det.

 

Mht. til de afbrændte komponenter har LK haft kvalitetsproblemer med deres lysdæmpere, og har faktisk kørt et udskiftningsprogram - det er dog slut.

Det kan dog også skyldes at der simpelthen er stoppet for mange komponenter i tavlen, så der bliver for varmt.

 

Hvis I uploader et par gode billeder af jeres tavle, er det ret let at lave en varmetabsberegning på denne, og se om det skulle være årsagen.

 

Øvøv - har 4 lysdæmpere der er stået af inden for de sidste 3 måneder... Hvad er den bedste model at udskifte med - den nye Uni 400?

Link til kommentar
Del på andre sites

1.1.01.c har en UHELDIG FEJL !

1.1.01.c er bygget op, på samme måde som version c, dog slukker udgang kl 00:00

(Hvis ur i controller er indstillet korrekt). Dette betyder at lys eller stikkontakter der er styret af denne

funktionsblok, slukker utilsigtet. Denne fejl er rettet i version ”D”.

 

Det er den kip blok der er brugt til det meste

Link til kommentar
Del på andre sites

1.1.01.c har en UHELDIG FEJL !

1.1.01.c er bygget op, på samme måde som version c, dog slukker udgang kl 00:00

(Hvis ur i controller er indstillet korrekt). Dette betyder at lys eller stikkontakter der er styret af denne

funktionsblok, slukker utilsigtet. Denne fejl er rettet i version ”D”.

 

Det er den kip blok der er brugt til det meste

Og for at få version D skal jeg gøre hvad? :-) Opdatere FirmWare eller andet?

Link til kommentar
Del på andre sites

Sådan ser det ud. Fordelingen på de tre transformere er: 8 spots der kan dæmpes (den går ofte i stykker, både dæmper og transformer. Transformeren larmer så vi ikke kan holde ud at have dem tændt, når de er dæmpet.) Og 16 spots på de sidste der ikke kan dæmpes, den er der ingen problemer med.

 

Og tusind tak fordi I vil hjælpe, det er virkelig dejligt.

post-7263-0-36875900-1424160446_thumb.jp

post-7263-0-70134800-1424160454_thumb.jp

post-7263-0-37331300-1424160460_thumb.jp

post-7263-0-65705200-1424160465_thumb.jp

post-7263-0-75475000-1424160472_thumb.jp

post-7263-0-03103300-1424160478_thumb.jp

post-7263-0-49925800-1424160483_thumb.jp

Link til kommentar
Del på andre sites

Mindre detalje - I får en anmærkning for manglende mærkning med max sikringsstørrelse ☺️

I har nogle batteritryk som skal have skiftet batteri.

Begriber dog ikke hvorfor jeres transformer står af, er nemlig nogle rigtig gode trafoer du har siddende! Det er ikke bare sikringerne i trafoen som "springer"?

Støj ved dæmpning er svær at komme udenom, hvorfor de oftest placeres i sekundærrum (loft, klædeskabe osv). Der findes dog nogle modeller som støjer mindre end andre. Ofte kan det også hjælpe med en gummimåtte mellem trafo og hvad end den er fastgjort på, da den bryder støjforstærkningen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Når lyset er dæmpet så udvikler dimmerne varme, og dimmere skal helst sidde med lidt mellemrum, jeg syntes dine sidder for tæt, og så er der en der vender på hovedet, det må den ikke ifølge LK´s vejledning, hvis det er en elektriker du har haft til at skifte den, så må han skifte den igen ub.. 

 

Du kan ikke styre IHC fra mac, med mindre du kan køre Windows på den, evt via et program som parralels eller virtual box..

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja de UNI 300 dimmere, var ikke lige de mest holdbare. Det er så lidt ærgerligt, at jeres elektriker ikke fik dem alle ombyttet dengang det var muligt, men det er efterhånden længe siden. http://www.ihc-user.dk/forum/topic/1721-problemer-med-dimmer-300-uni/

 

Den med at vende den "nye" model UNI 400 på hovedet, har jeg også set før. Det skyldes at LK var så geniale (ironi kan forekomme), at lave dem så klemmerne sidder modsat af både de gamle UNI 400 og UNI 300, så ledningerne selvfølgelig ikke kan nå, når man udskifter fra en ældre model, og så er der åbenbart nogle som vælger den nemme løsning med at vende dem på hovedet. :blink:

 

Jeg er enig i, at det lyder som om, at det lys der slukker samme tid hver dag, er programmeret med den fejlramte funktionsblok 1.1.01.c.

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er også lidt rodet i tavlen. Svagstrømsledningerne må ikke komme i nærheden af stærkstrømmen. De skal være fastgjort så de ikke kan røre hinanden.

Hvis du vil skifte en af de defekte dimmere har jeg en ny LK Uni 400 dimmer liggende, som den du har der sidder på hovedet.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok