Hop til indhold

Sammenkobling Verisure Alarm Og Ihc


Recommended Posts

Hej,

 

Jeg har en Verisure alarm fra Dansikring Direct. Det fungerer fint sammen med bl.a. mine 2 Yale Doorman låse på yderdøre.

 

Nu til udfordringen; jeg vil gerne kunne registrere alarm status i IHC, og min ide var at bruge Verisure Smartplugs, der jo netop kan være tændt eller slukket alt efter status. Tanken var at sætte 2 smartplugs om ved tavlen og så anvende 220V input moduler til at registrere om de er tændt eller slukket.

 

Jeg mangler bare en god idé til hvordan jeg lave forbindelsen. Som jeg ser det er jeg nødt til at have en strømforbruger i Smartplug'en for at kunne trække en indgang på 220V input modulet eller hvad ?

 

På forhånd tak.

Link til kommentar
Del på andre sites

I mine forældres Dansikring alarm er der et indbygget relæ man kan få ført ud, og aflæse status om den er tilkoblet eller frakoblet, det er er nok den bedste løsning, ellers skal du som du selv er inde på sætte noget belastnig på det modul du selv nævner. Det kan være en passende effektmodstand eller en lampe, så tyven tror at man er hjemme. Alternativt skal du hacke det modul, og sætte et relæ på i det.

 

Med hensyn til "Det fungerer fint sammen med bl.a. mine 2 Yale Doorman låse på yderdøre"

Kan du sætte dem i udelås samtidig, eller skal du åbne begge døre og slå indervrideren fra når du tager i byen? Eller kan tyven bare bruge dine døre som flugtvej?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 years later...

Hej med jer,

Har selv verisure og et par smartplugs (kan ikke rigtig se nogen anden mulighed med dem - for at overføre signal til IHC via verisure privat alarm).

Er der nogen som fandt en god løsning på det, der virker over en FB evt. prøvet at åbne smartpluggen og se om det kan bygges forsvarligt ind i en dåse.

På forhånd tak.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej jeg har 2 smartplug som virker fint som status fra Verisure alarmen. De trækker 2 230v relæer i min tavle. 1 om alarmen er slået til og 1 der giver besked til ihc hvis alarmen går. Det eneste problem jeg har, er at jeg gerne vil have en status på om min yaledoorman lås, er låst eller låst op. Denne status har jeg i Verisure appen på telefonen,men kan på nuværende tidspunkt ikke kode en smartplug med denne status, har skrevet til Verisure om de kunne lave dette i deres software.

Link til kommentar
Del på andre sites

6 minutter siden, Søren E skrev:

Hej jeg har 2 smartplug som virker fint som status fra Verisure alarmen. De trækker 2 230v relæer i min tavle. 1 om alarmen er slået til og 1 der giver besked til ihc hvis alarmen går. Det eneste problem jeg har, er at jeg gerne vil have en status på om min yaledoorman lås, er låst eller låst op. Denne status har jeg i Verisure appen på telefonen,men kan på nuværende tidspunkt ikke kode en smartplug med denne status, har skrevet til Verisure om de kunne lave dette i deres software.

Hvordan har du tilsluttet de to smart plugs til din faste installation?

Link til kommentar
Del på andre sites

På 28/2/2017 at 19:39 , Søren E skrev:

Hej jeg har 2 smartplug som virker fint som status fra Verisure alarmen. De trækker 2 230v relæer i min tavle. 1 om alarmen er slået til og 1 der giver besked til ihc hvis alarmen går. Det eneste problem jeg har, er at jeg gerne vil have en status på om min yaledoorman lås, er låst eller låst op. Denne status har jeg i Verisure appen på telefonen,men kan på nuværende tidspunkt ikke kode en smartplug med denne status, har skrevet til Verisure om de kunne lave dette i deres software.

Med hensyn til status fra min yaledoorman lås, kan jeg faktisk se, at efter en Verisure opdatering, er det nu muligt at få status på døren, til et smartplug, super godt :-) Så nu kan jeg holde øje med om vi husker at låse døren, især om aften når vi sidder i stuen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 11 months later...
On 28/2/2017 at 8:01 PM, Søren E said:

Jeg har monteret 2 stikk. Ved tavle og sat de 2 smartplug i disse. I disse 2 har jeg sat 2 schuko stik med 3x1,5 pkaj ind i en dåse videre i en 5x1,5 pvikj ned i mine 230v klemmer i tavlen

Hej Søren,

Kunne du lokkes til at lave en mere udførlig guide til hvordan det laves, dvs. hvad der præcis skal købes og hvordan det skal monteres/installeres? Og er det noget en elektriker skal lave eller kan jeg selv gå i gang?

Link til kommentar
Del på andre sites

4 timer siden, ahog skrev:

Hej Søren,

Kunne du lokkes til at lave en mere udførlig guide til hvordan det laves, dvs. hvad der præcis skal købes og hvordan det skal monteres/installeres? Og er det noget en elektriker skal lave eller kan jeg selv gå i gang?

Hej

du skal bruge et smartplug fra Verisure og et relæ med spolespænding på 230V,  en input indgang på IHCen og en stikprop gerne med schuko jord, men jeg vil helt sikkert bestille en elektriker til at lave det.

Link til kommentar
Del på andre sites

13 hours ago, Søren E said:

Hej

du skal bruge et smartplug fra Verisure og et relæ med spolespænding på 230V,  en input indgang på IHCen og en stikprop gerne med schuko jord, men jeg vil helt sikkert bestille en elektriker til at lave det.

Hvordan ser det ud i Visual med installationen? Og bruger du FB 6.2.01 til at få lys til at blinke?

Link til kommentar
Del på andre sites

Signalet kommer bare ind som et ON eller OFF signal.hvad du vil bruge det til bestemme du jo selv. Jeg har en status fra dør og om alarmen er tilkoblet/ frakoblet til sluk alt og kom hjem status, og bruge ikke blink blokken til noget af dette. Jeg ved ikke om du tænker på at lave blink blokken til at blinke med f.eks. Udv. Lys når du tilkobler, bemærk at der kan gå nogle sekunder inden alarmen tilkobler.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok