Hop til indhold
  • 0

Wireless Dimmer, Flere Scenarier + Sluk Alt


Lachris
 Share

Spørgsmål

Hey alle sammen,

Så den gal igen, jeg har lige et spørgsmål samt et lille tillægsspørgsmål :)

Jeg har læst mig til at, den "god måde" at programmere Ihc på er, at have en enkelt fb til at styre den enkelte enhed. I stedet for at trække flere fber over på udgangen af enheden.

Så jeg gik igang med at rydde op i mit program, Og fik lavet ordentligt sluk på fberne, til sluk alt.

Men ramte så et problem, hvordan får jeg overført flere scenarier til den fb der kører overfor enheden?

Jeg bruger trådløs dimmer med nat/dag. Da denne har sluk. Et scenarie virker fint med hvordan får jeg flere over på den, og stadig bevare den "gode måde"?

Tillægs: hvordan kan jeg deaktivere et batteri tryks tænd sluk af kip men et virtuelt skummrings relæ siger det er "dag"?

Håber det giver mening. Har ikke lige visual program fremme.

Mvh

Christian

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Altså din fysiske enhed (wireless eller whatever) bør kun styres af een FB. Ganske rigtigt opfattet.

Dvs den FB der styrer et wireless med bør have x antal indgange til at fremkalde de nødvendige scenarier. Der nytter ikke at have en FB med 2 scenarier (50% & 100%) + sluk (0%). Hvis du så fra en anden FB ønsker at sætte et 3. scenarie på f.eks.  30%. Så er det jo du "kortslutter" Så her kan du f.eks. putte FB 1.1.03.f Fremkald op til 8 scenarier ind imellem .

 

 FB 4.1.08.a Betinget Følg/Kip kan benyttes til at "deaktivere" et tryk i dagtimerne styret af enten ur, skumring eller måske husstatus.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

I eksempelvis 1.2.04.a. Trådløs dimmer med nat, hvor der er en indgang Sluk, vil lyset automatisk slukke gennem det scenarie som hedder Regulering (Dag Niveau..), når indgangen får en puls fra eksempelvis en sluk alt fb., så det er ikke nødvendigt at trække ekstra scenarier over på din dimmer for at slukke den.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok