Hop til indhold
  • 0

Varmestyring, Pulsvarme 5.2.05B


BrianPedersen
 Share

Spørgsmål

Hej..

 

Jeg sidder og leger lidt med simulering af 5.2.05b og klargøre den til at lave varmestyring i soveværelset, jeg har vandbåren varme i radiator, og jeg har fremløbstermostat (udskiftes med telestat) og retur termostat, men ville det ikke være en god ide at bruge pulsvarmen..?

Jeg tænker:

 

Når temperaturen kommer under setpunkt, så åbner telestat, og radiatoren fyldes med varmt vand, når det varme vand når retur termostaten, som ser at vandet er for varm til at forlade radiatoren, lukker den. telestaten forbliver åben i 10 min, så hvis afkøling af vandet sker så hurtigt, at vandet bliver kold indenfor 10min, så åbner retur termostaten og nyt vand tilføjes. når 10 min er gået, lukker telestaten, og vand kan ikke tilføres, dermed får jeg en total afkøling af fladen. varmen kan nå at fordele sig i rummet, og nå føleren, efter 15 min åbnes igen, hvis nødvendigt.

 

Vil jeg få en bedre opvarmning, uden for store varme udsving ved at vælge puls frem for bare åben og lukke?

 

Mine fremløbs termostater er Danfoss RA med mulighed for at drosle gennemstrømningen, (drossel funktionen bruges kun to steder hvor jeg ikke har retur termostat) så denne funktion kunne jeg også bruge for at ramme en mere precis temperatur.

 

Det jeg frygter ved varmestyringen, er at telestaten åbner og fylder hele radiatoren med varmt vand, og hurtigt opnår setpunkt, og at jeg så stadig har en glohed radiator, som skal afgive varme, og at min temperatur så kommer til at svinge for meget..

 

(det skal nævnes, at jeg kører direkte på fjernvarme, uden veksler pumpe eller blandesløjfe, så er efhenig af at køle vandet nok i radiatorene, derfor retur ventiler )

Link til kommentar
Del på andre sites

1 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok