Hop til indhold
  • 0

Udfordringer Med Udelys Og Skumringsrelæ


Chivau
 Share

Spørgsmål

En nybegynder mangler lidt hjælp til programmering af udv. lys.  :)

 

Har led spots hele vejen rundt, og skumringsrelæet kan således ikke sidde i læ og samtidig uden for lys. Derfor når skumringrelæ'et går on, tænder lyset, skumringsrelæ går med det samme off. Jeg har så lappet dette ved at have en delay funktion - men nu spiller sneen en rolle i lysniveauet, og jeg vil gerne lave det korrekt så det ikke skifter flere gange.

 

Hvordan laver jeg en funktion der registerer når skumringsrelæ går on, men efterfølgende ignorerer fremtidige off-pulser frem til lyset slukkes?

 

Altså som følgende eksempel:

 

16.00 skumringslæ går on - lys tændes (selvom der kommer off-puls skal lyset forblive tændt frem til 22.30)

22.30 lyset slukker og tænder kun på PIR

06.30 lyset tænder på fast bestemt tid hvis skumringsrelæ er on.

08.30 skumringsrelæ går off - lys slukkes.

 

På forhånd tak. :ph34r:

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det kan jo faktisk ikke lade sig gøre, eftersom at du tænder lyser (ud fra tidspunktet går jeg ud fra??) kl 6.30, og dermed vil skumringsrelæet jo gå off der og ikke først kl. 8.30.

 

Hvis det virkelig ikke kan lade sig gøre at flytte skumringsrelæet væk fra belysningen, kunne det måske være en bedre løsning at droppe det og bruge det virtuelle skumringsrelæ i stedet:

http://www.ihc-user.dk/forum/files/file/73-sol-op-og-nedgang-v6/

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Claus.

 

Det sker er kun lige i overgangen til mørke. Altså er det ikke være et problem kl 06.30. 

 

Skumringsrelæet sidder allerede hvor der er størst mellemrum mellem to spots. Du har nok ret i at den bør skrottes til fordel for den ganske brugbare virtuelle, som findes her på siden. Det burde forhåbentlig ikke kunne forstyrres  :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok