Hop til indhold
  • 0

Programmering Af Ekstra Kodetastatur.


Marco9
 Share

Spørgsmål

Hej

 

Jeg har opsat et ekstra kodetastatur til min alarm.

 

Jeg synes ikke beskrivelse i vedr. sammenkoblingen er særligt god og er nu lidt i tvivl om programmeringen.

 

Jeg har oprettet en funktionsblok til det nye tastatur og givet udgang (IHC status) og indgange 1-3 samme datalinier, som det eksisterende kodetastatur.

 

Derudover har jeg forbundet som beskrevet på princip diagrammet.

 

Jeg synes dog ikke der sker en overførsel af koder til det nye og jeg oplever, at systemet går i sabotage alarm, når jeg klikker det nye tastatur fast.

 

Nogen der erfaring (helst af den gode slags, med at få det forbundet og koderne overført...... ??

 

Mvh.

Marco9

Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Har I brugt det rigtige principdiagram for flere kodetastaturer med fælles koder?

http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/97890_03.pdf

Har I taget strømmen helt fra controller og tastatur inkl. backupbatteri?

(så tastaturene starter op på ny og derved tvinger dem til at udveksle koder)

 

Når du som beskrevet har koblet de to tastaturer sammen på indgang 1-3, vil controlleren kun "opfatte" dem som et tastatur, og du skal derfor kun have et tastatur i dit visual program.

Hvis du ønsker at de skal have særskilte funktioner (men samme koder) skal du blot koble status og indgang 1-3 på separate ind/udgange for hver tastatur. De øvrige ledninger (signal ind/ud + stel og 24V/0V forsyning) kobles som det diagram jeg har linket til - og så kan du indsætte to tastaturer i dit visual program, og give dem forskellige funktikoner.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej

 

Nix, har heller ikke fundet en løsning, men det er heller ikke helt samme fejl. for har kun et tastatur.

 

Jeg kan ikke få mit til at lyse grøn.

 

Den går fint i on, når jeg har det på test FB, men det lyser rød hele tiden, har lige haft det afmonteret for at kontrollere om den pinol skrue havde fat i låsepladen så det er ok.

 

Den skifter dog til grøn, når jeg bruger masterkoden, men kun et par sekunder. de andre koder får jeg den ikke til at skifte farve ved.

 

Korrekt kode indtastet: IHC tillader IKKE statusændring af hele systemet Ingen skift fra rød til grøn lysdiode – eller omvendt (fra grøn til rød) 1,5 s ON

 

 

Er lige ved at bryde sammen og bestille en prof til at løse opgaven, så hvis der en der er frisk, på opgaven, så send lige en PB så vi kan finde en løsning (bor i Viborg)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej

 

Nix, har heller ikke fundet en løsning, men det er heller ikke helt samme fejl. for har kun et tastatur.

 

Jeg kan ikke få mit til at lyse grøn.

 

Den går fint i on, når jeg har det på test FB, men det lyser rød hele tiden, har lige haft det afmonteret for at kontrollere om den pinol skrue havde fat i låsepladen så det er ok.

 

Den skifter dog til grøn, når jeg bruger masterkoden, men kun et par sekunder. de andre koder får jeg den ikke til at skifte farve ved.

 

Korrekt kode indtastet: IHC tillader IKKE statusændring af hele systemet Ingen skift fra rød til grøn lysdiode – eller omvendt (fra grøn til rød) 1,5 s ON

 

 

Er lige ved at bryde sammen og bestille en prof til at løse opgaven, så hvis der en der er frisk, på opgaven, så send lige en PB så vi kan finde en løsning (bor i Viborg)

 

Jeg vil gætte på at enten er IHC status ledningen ikke forbundet korrekt, eller at du ikke har den forbundet den korrekt til FB'en i programmet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Marco

 

Fik du løst dit problem, inden jeg får overtaget din tråd?  :o

 

 

Ja, det har du sikkert ret i, men har har forbundet (har kontrolleret) IHC status på det rigtige ben på mit output modul.

Men er meget tvivl om det er programmeret korrekt  :(  så hvis du har lyst til at kikke på det, så er du meget velkommen  :)

 

Gerhard

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Alle.

Tak for jeres svar og interesse for problemstilingen.

Jeg har desværre været noget underdrejet og har derfor ikke haft lejlighed til at "bøvle" videre med det.

Men jeg skal have prøvet Claus´s bud af. Som jeg forstår det skal der slet ikke oprettes en ny FB, men blot forbindes som var det et tastatur.

Jeg er usikker på om jeg havde backup batteriet af første gang jeg forsøgte, så det må lige prøves.

Har nogen af jer andre haft held med Claus´s løsningsforslag ?

Gerhard, ingen problemer i at du finder svar i min tråd.

Mvh.

Marco9

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok