Hop til indhold
  • 0

"låsning" Af Udtag.


Jacob Nielsen1354922309
 Share

Spørgsmål

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hvordan vil du styre/tænde den igen når den har været slukket med sluk alt, hvis ikke den er tilknyttet et tryk ?

Man kan lave det sådan at den altid tænder igen uanset hvilken tryk eller FB der bliver aktiveret efter sluk alt.

Prøv at vedhæfte dit program, så er det nemmere at komme med ideer og løsningsforslag.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Lars

 

Desværre har jeg ikke et færdiggt program endnu, da jeg skruer og programmere samtidig. 

 

Mit spørgsmål skyldes at jeg har en stikkontakt i stuen, hvor fjernsyn osv. er sat til, som ikke skal kunne slukkes ved en fejl, når folk skal på wc eller andet, men må gerne køre sammen med sluk alt, når huset forlades.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Okay, det kikker jeg på.

 

Der er opstået et nyt problem i min opstart. Når mit lys i bryggers er slukket, tænder spisestuen det, men lyset i spisestuen blinker bare, og dette gælder også min baldakin. Jeg kan slukke og tænde lyset i bryggers fra trykket derude, og det slukker ikke fra spisestuen, hvad har jeg lavet galt??

Katrinelystvej 24 min.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Du benytter en Puls FB i Spisestue. Den vil ikke tænde ikke lyset, men giver en puls. Udgangen fra denne FB skal styre en anden FB, ikke lampen.

 

Du har i øvrigt også konfigureret samme udgang flere steder:

 

4 . 01 Stikkontakt Udgang  Bryggers Dør spisestue  5x1,5mm2 NOIKJ TK14 3 X
4 . 01 Stikkontakt Udgang TK11-brun Bryggers Dør stue  5x1,5mm2 NOIKJ TK11 X Brun

4 . 04 Stikkontakt Udgang  Bryggers Hjørneskab  5x1,5mm2 NOIKJ 111 X X
4 . 04 Lampeudtag Udgang  Bad stue Nord Loft  7x1,5mm2 NOIKJ TK6 X X

 

Det er ikke direkte de steder du refererer til men det kan forvirre controlleren så den laver mærkelige ting.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak Lars

 

Ja det kan jeg se, er et problem med de løse ender, eller modsat!!!!

 

Problemet er opstået for mig ved overgang til ny kontroller og jeg kunne ikke få programmet ud, og er startet forfra, så nogle vil ramme hinanden indtil jeg når igennem alle ledninger.

 

Hvilken løsning foreslår du til min spisestue til kort/lang tryk? Jeg synes dem jeg har kikket på mangler udgange.

 

VH Jacob

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Alle

 

Er der nogen der kan fortælle mig, hvordan man laver indstilling for en stikkontakt så den hele tiden har strøm på, uden den er tilknyttet et tryk, men skal virke over sluk alt, og virke når man skal bruge den?

 

Vh

Jacob

Hvis du har en pir i huset man passerer kan den bare tænde for tv"et og så kan det kun slukkes via slukalt

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok