Hop til indhold

Recommended Posts

Hej Mikkel,

 

Først en masse ros til dig for det arbejde du har lagt i IHC Captain.. Super fedt program du har skruet sammen, så der må lidt mønt din vej på MP! =D 

 

Jeg er stødt på et problem med at få Sonos til at starte /slukke afspilning ved brug af 1M unidæmper med 2sl, men ikke når jeg bruger et eks. kombirelæ.. Ved du hvad der kan være årsag til det ? 

 

Mvh.
Michael

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Mikkel,

Først en masse ros til dig for det arbejde du har lagt i IHC Captain.. Super fedt program du har skruet sammen, så der må lidt mønt din vej på MP! =D

Jeg er stødt på et problem med at få Sonos til at starte /slukke afspilning ved brug af 1M unidæmper med 2sl, men ikke når jeg bruger et eks. kombirelæ.. Ved du hvad der kan være årsag til det ?

Mvh.

Michael

Prøv at sætte styring på tryk indgang og husk at sætte værdien skal være sand

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Mikkel,

 

Tak for svar. 

 

Hvad mener du med at sætte styring på tryk indgang ? 

 

I IHC Captain er regelsæt sat i "sand" samt "sonos styring" under "tænd / reguler op" knappen. I IHC Visual står 1M unidæmper registreret som "Dimmer universal" og har funktionen tænd/reguler op, sluk/reguler ned, lys niveau og lys indikering.. 

 

Mvh.

Michael

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Mikkel,

 

Tak for svar. 

 

Hvad mener du med at sætte styring på tryk indgang ? 

 

I IHC Captain er regelsæt sat i "sand" samt "sonos styring" under "tænd / reguler op" knappen. I IHC Visual står 1M unidæmper registreret som "Dimmer universal" og har funktionen tænd/reguler op, sluk/reguler ned, lys niveau og lys indikering.. 

 

Mvh.

Michael

 

Send mig en PB - men kort fortalt skal styringen jo helst være på et 1 tryk så den ikke står og gør det mange gange etc. - hvis du sætter den på tænd/reguler op knappen kan det måske give problemer. Prøv at sætte den til falsk - så sker det kun når du slipper.

 

Men send en besked og fortæl lidt mere - og send evt. din projekt fil med så kan jeg måske bedre gennemskue det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hejsa, nu har jeg rodet lidt med det langt om længe, jeg har fået værdier ud i en tekst fil som jeg så indlæser i et html dokument, men jeg får varierende værdier dvs. ved nogen udlæsninger får jeg 2 decimaler ved andre op til 9 decimaler, er det muligt at begrænse decimalen til 1 måske 2 i captain? Det er temperaturværdier jeg henter ud ...

Link til kommentar
Del på andre sites

Hejsa, nu har jeg rodet lidt med det langt om længe, jeg har fået værdier ud i en tekst fil som jeg så indlæser i et html dokument, men jeg får varierende værdier dvs. ved nogen udlæsninger får jeg 2 decimaler ved andre op til 9 decimaler, er det muligt at begrænse decimalen til 1 måske 2 i captain? Det er temperaturværdier jeg henter ud ...

 

Jeg gemmer de rå værdier - en nem løsning var jo at formatere tingene - det kan du jo gøre med f.eks. php etc. - jeg prøver at holde værdierne så rene som mulige.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Mikkel,

 

Så fik jeg endelig min Raspberry PI :D. Har derfor brugt hele aftenen på at installere og opsætte IHC Captain, det fungerer jo bare super nemt.

Det er et rigtig fedt brugerinterface du har fået opbygget! 

 

Indtil videre har jeg tilføjet to regler i Captain, hhv. Sonos sluk alt samt en push-notifikation.

Jeg har forsøgt at teste push notifikationen, men det er ikke lykkedes mig at få hul igennem.

 

I forbindelse med oprettelse af en regel har jeg hver gang trykket "Genstart" efter fulgt at "Start", men "Offline" ikonet vises konstant.

 

Derfor indsatte jeg strengen: "http://(DINRASPBERRY PI IP)/captain/index.php#debug" og her meldes følgende som jeg studsede lidt over:

Server status returned: false

 

Hvad kan fejlen ligge i?

 

På forhånd tak

 

Mvh. Tommy

Link til kommentar
Del på andre sites

UPDATE til ovenstående!!!!!

Efter jeg har trukket stikket ud af RPI'en og sat det til igen er IHC Captain nu "Online" :D

 

Ændring af status for overvågningen kan jeg ikke udføre, eksempelvis "Genstart" efter tilføjelse af en regel.

Dvs. når jeg tilføjer en regel, så bliver den ikke aktiveret da IHC Captain ikke kan genstartes.

 

Hvad kan dette ligge i?

Link til kommentar
Del på andre sites

UPDATE til ovenstående!!!!!

Efter jeg har trukket stikket ud af RPI'en og sat det til igen er IHC Captain nu "Online" :D

 

Ændring af status for overvågningen kan jeg ikke udføre, eksempelvis "Genstart" efter tilføjelse af en regel.

Dvs. når jeg tilføjer en regel, så bliver den ikke aktiveret da IHC Captain ikke kan genstartes.

 

Hvad kan dette ligge i?

 

Ahh jeg har fusket med din så vidt jeg husker så det kræver nok lige et login og nogle fixes.

 

Det lyder helt sikkert som nogle problemer med rettigheder - send mig evt. privat besked med rasperry pi ip adresse + login oplysninger

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Hej igen Mikkel,

 

Jeg har fundet frem til at det er Mozilla Firefox som skaber problemerne.

Både via IE og via min iPhone kan jeg godt ændre status for IHC Captain, men ikke i Mozilla Firefox browseren.

 

Du skal ikke ligge mere tid i det.

 

Mvh. Tommy

 

 

Fejlen er fundet og fixed i næste version :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Mikkel

 

Jeg har en driftstimer jeg gerne vil aflæse når jeg har lyst og ikke når en given betingelse er opfyldt, er det muligt at få ihc captain til at spørge ihc'en om driftstimerens (eller hvilken som helst anden udgangs/indgangs) aktuelle status? Jeg ved godt jeg kan lave et tryk som jeg kan aktivere og dermed få udlæst min værdi, men jeg kunne godt tænke mig at gøre det fra en webside og spørge ihc'en den vej rundt. Håber det giver mening det jeg har skrevet ... :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Mikkel

 

Jeg har en driftstimer jeg gerne vil aflæse når jeg har lyst og ikke når en given betingelse er opfyldt, er det muligt at få ihc captain til at spørge ihc'en om driftstimerens (eller hvilken som helst anden udgangs/indgangs) aktuelle status? Jeg ved godt jeg kan lave et tryk som jeg kan aktivere og dermed få udlæst min værdi, men jeg kunne godt tænke mig at gøre det fra en webside og spørge ihc'en den vej rundt. Håber det giver mening det jeg har skrevet ... :-)

 

Jeg ved ikke helt præcist hvad driftstimer dækker over men du kan vel bede den logge den når den ændre sig - på den måde vil du altid have gemt sidste værdi - er det ikke det du søger?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Mikkel

Driftstimer, er bare en timer der starter når en bestemt indgang eller udgang bliver aktiv og dermed "tæller" timer for hvorlang tid indgangen/udgangen er aktiv, timeren kan således bruges til at undersøge hvorlænge en pumpe er aktiv f.eks. eller hvorlang tid en blæser har været aktiv ... jeg formoder der bare returneres et tal. Jeg prøver på andenvis, ved at lave min egen opsamling på hvor længe indgangen er aktiv, ved hjælp af on/off puls, så kan jeg jo selv lave min "driftstimer".

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Mikkel

Driftstimer, er bare en timer der starter når en bestemt indgang eller udgang bliver aktiv og dermed "tæller" timer for hvorlang tid indgangen/udgangen er aktiv, timeren kan således bruges til at undersøge hvorlænge en pumpe er aktiv f.eks. eller hvorlang tid en blæser har været aktiv ... jeg formoder der bare returneres et tal. Jeg prøver på andenvis, ved at lave min egen opsamling på hvor længe indgangen er aktiv, ved hjælp af on/off puls, så kan jeg jo selv lave min "driftstimer".

 

Som sagt kunne du også lave det sådan at captain logger det til f.eks. Google analytics når ind/udgang tænder og slukker - så har du både start og sluttidspunkt og kan beregne tiden imellem etc.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok