Hop til indhold

Recommended Posts

Slet ingen kommentarer?

Jeg har snart den næste version klar. Det bliver meget nemt at installere. Ikke mere roden rundt med en masse kommandoer, bare et enkelt kald også spiller det.

Jeg mangler at teste det lidt mere men det er 99% færdig.

Næste opgave bliver at lave et færdigt sd kort image.

Det glæder jeg mig til at du får lavet mikkel (sd kort image) tak for det flotte arbejde. Der er snart lidt flere penge din vej....

Link til kommentar
Del på andre sites

Det glæder jeg mig til at du får lavet mikkel (sd kort image) tak for det flotte arbejde. Der er snart lidt flere penge din vej....

 

Jeg tror du kan klare det uden - det nye kræver følgende (DET ER IKKE LIVE ENDNU)

1. Hent standard sd kort og smid det ind som beskrevet i vejledningen

2. Hent putty (http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/download.html)

3. Med putty forbinder du til Raspberry Pis ip

3. Log på med pi og raspberry

4. Kør kommandoen: wget -q -O - jemi.dk/ihc/installihc | sudo bash

5. Færdig!

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Mikkel,

 

Jeg har installeret IHC Captain, men har samme problem som Michael Brøgger skrev om d. 19. november. Når jeg åbner IHC Captain bliver jeg bedt om at logge ind igen og igen og programmet bliver ikke hentet. Jeg har også kørt tail komandoen og får fuldstændig samme fejl som Michael gjorde.

Fandt I en løsning og hvad var det ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Mikkel,

 

Jeg har installeret IHC Captain, men har samme problem som Michael Brøgger skrev om d. 19. november. Når jeg åbner IHC Captain bliver jeg bedt om at logge ind igen og igen og programmet bliver ikke hentet. Jeg har også kørt tail komandoen og får fuldstændig samme fejl som Michael gjorde.

Fandt I en løsning og hvad var det ?

 

Det lyder mystisk - hvis du kan sende mig en privat besked med lidt mere information. Evt. ip adresse og login oplysninger til Raspberry Pi så vil jeg gerne se på det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Mikkel,

 

Super fedt initiativ!! Respekt herfra:)

 

Jeg har IHC i halvdelen af huset og bygger stadig, plus jeg er ved at investere i Sonos, så det er et ret fint tidspunkt jeg har opdaget IHC Captain på, det skal jeg klart have installeret.

 

Jeg tænkte dog straks om der på sigt var interesse og mulighed for at få den til at kunne styre en række SmartTV, som man jo kan via wifi med et hav af Smartphone apps i dag. Jeg har ikke undersøgt om producenterne kører med hver deres protokol, eller om det er en fælles standard, men jeg går ud fra at princippet er lidt det samme som at styre Sonos?

 

Tænd af TV er dog sjældent muligt, da wifi i de fleste TV kun er aktivt når TV'et er tændt, men jeg kunne godt se fornuften i at kunne slukke TV'et via "sluk alt", samt regulere lydstyrke osv., evt. i forbindelse med at det ringer på døren, eller man skifter til "TV-hygge scenarie" i stuen.

 

Blot en idé.

 

Mvh Jakob

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Mikkel,

 

Super fedt initiativ!! Respekt herfra:)

 

Jeg har IHC i halvdelen af huset og bygger stadig, plus jeg er ved at investere i Sonos, så det er et ret fint tidspunkt jeg har opdaget IHC Captain på, det skal jeg klart have installeret.

 

Jeg tænkte dog straks om der på sigt var interesse og mulighed for at få den til at kunne styre en række SmartTV, som man jo kan via wifi med et hav af Smartphone apps i dag. Jeg har ikke undersøgt om producenterne kører med hver deres protokol, eller om det er en fælles standard, men jeg går ud fra at princippet er lidt det samme som at styre Sonos?

 

Tænd af TV er dog sjældent muligt, da wifi i de fleste TV kun er aktivt når TV'et er tændt, men jeg kunne godt se fornuften i at kunne slukke TV'et via "sluk alt", samt regulere lydstyrke osv., evt. i forbindelse med at det ringer på døren, eller man skifter til "TV-hygge scenarie" i stuen.

 

Blot en idé.

 

Mvh Jakob

 

Der er faktisk nogle tv der understøtter wake-on-lan - men det nemmeste er at købe et IR modul til raspberry pi også styre ir modulet med rasperry pi - så kan du jo i teorien gøre alt :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er faktisk nogle tv der understøtter wake-on-lan - men det nemmeste er at købe et IR modul til raspberry pi også styre ir modulet med rasperry pi - så kan du jo i teorien gøre alt :)

Ja okay, det løser jo så samtidig problemet med at tænde TV'et, men vil dog kræve kabling og hardware i de rum med TV, så der er både fordele og ulemper.

 

Det var også blot en tanke på nuværende tidspunkt, men når jeg er lidt længere med min installation, vil jeg prøve at grave lidt i det, for det er primært "sluk tv" funktionen jeg er interesseret i, og helst uden for meget ekstra kabling og hardware.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja okay, det løser jo så samtidig problemet med at tænde TV'et, men vil dog kræve kabling og hardware i de rum med TV, så der er både fordele og ulemper.

Det var også blot en tanke på nuværende tidspunkt, men når jeg er lidt længere med min installation, vil jeg prøve at grave lidt i det, for det er primært "sluk tv" funktionen jeg er interesseret i, og helst uden for meget ekstra kabling og hardware.

Sluk for strømmen? ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Sluk for strømmen? ;-)

Det er klart den nemmeste, men i mine øjne også en lidt ufin løsning.

Også lidt ærgerligt at den vil stoppe en evt. optagelse til HDD når strømmen slukkes.

 

Det bliver dog løsningen i første omgang, men jeg har som sagt planer om at grave lidt i det når jeg kommer lidt længere med installationen :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Så er der ny version med masser af nyt - specielt med et færdigt SD kort image.

 

http://jemi.dk/ihc/

 

Ændringer:

  • SD image til ren kort installation - bemærk det kræver minimum 4GB SD kort - nogle 4GB kort er for små i forhold til det jeg har brugt - jeg arbejder på en løsning.
  • Alternativ en meget simplere installation - fra Raspberry PI køres blot: wget -q -O - jemi.dk/ihc/installihc | sudo bash
  • Automatisk opstart af monitor ved reboot af Raspberry PI, kør sudo -s ./installihc service fra /var/www/captain/tools/ efter installation hvis fravalgt under installation
  • Forbedret hentning af (store) projekt filer
  • Forbedret login/hastighed
  • Bedre sikkerhed/login håndtering - der er nu mulighed for ligge login på captain - hvis man f.eks har Raspberry PI til at være på offentligt net
  • Små forbederinger/opstramninger i handlings editor + indbygget hjælp med instruktionsvideoer
  • Anden mappe struktur - BEMÆRK der skal laves genopsætning ved opgradering :)
  • Nye muligheder med Sonos modulet
    • Mulighed for at afspille en bestemt favorit fra favoritlisten eller tilfældig favorit
    • Mulighed for at afspille en bestemt playlist eller en tilfældig playlist

Af fremtidige funktioner/ønsker er der pt.

  • Kombinationsmoduler - så en ændring kan udføre flere moduler: gemme i log + starte SONOS
  • Mulighed for at den automatisk starter igen hvis controlleren genstarter

  • Controller log (lav batteri på wireless) -> skal kunne trigger en "custom" alarm - f.eks. SMS om lav strøm

  • Valg af dataformat ved output (internt skal der nok bruges unixtimestamp)

  • Send e-mail modul

  • Sonos modul

    • Mulighed for at sætte bestemt input

    • Mulighed for at afspille en fil/url fra SAMBA drev

 

Test endelig og lad mig høre hvad i finder ud af :) og som altid er mobile pay åben på: http://jemi.dk/ihc/#donation

 

... og bær over med hvis noget driller - det er blevet lidt stort projekt og jeg har måtte omskrive en del :/

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Mikkel

 

Fik min Raspberry 2 i dag.. tog kortet fra den gamle og hentede dit nye image... hold nu kæft det kører bare :-) havde en del sjov med at sætte det gamle op manuelt første gang, men det image du har lavet sidder bare lige i skabet :-) 10min. og så var jeg oppe og kører med den nye :-) skide godt arbejde og ja vi burde alle spytte i kassen, og der kommer også fra mig :-)

Dog kan jeg ikke mærke forskel på 1 og 2 til mit forbrug, men fik den gratis af arbejdet :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Mikkel

Fik min Raspberry 2 i dag.. tog kortet fra den gamle og hentede dit nye image... hold nu kæft det kører bare :-) havde en del sjov med at sætte det gamle op manuelt første gang, men det image du har lavet sidder bare lige i skabet :-) 10min. og så var jeg oppe og kører med den nye :-) skide godt arbejde og ja vi burde alle spytte i kassen, og der kommer også fra mig :-)

Dog kan jeg ikke mærke forskel på 1 og 2 til mit forbrug, men fik den gratis af arbejdet :-)

Dejligt at høre.

Men som jeg skrev lige før så bruger mit nye projekt lidt mere juice til at køre overvågning af alt med mere.

Link til kommentar
Del på andre sites

Er der nogen måde at få regler med over fra tidligere versioner, eller skal de oprettes manuelt igen?

Det er lidt svært. Men i /var/www/captain/data/ mappen på din nuværende installation skulle der ligge en action.json fil. Den skal du kopiere ud og når når du har startet den nye captain op skal kopier den fil ind /var/www/captain/data/.SCR_* mappen. Bemærk at * her betyder en masse tilfældige tegn. Find mappen ved at auto complete med tab tasten eller ls -la i data mappen.

Håber det giver mening, er ikke ved pc og lidt rødvin har jeg fået ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok