Hop til indhold
  • 0

Udelys Funktionsblok


Thomas J. Rasmussen
 Share

Spørgsmål

Hej,

 

Det er nu blevet mørkt udenfor og fruen vil derfor gerne have lys i vores udendørslamper.

 

Jeg kan bare ikke få det til at virke efter hensigten. Jeg vil gerne have det til at virke på følgende måde:

Vi har pt. ingen bevægelses sensor monteret hvorfor det skal virke halvautomatisk.

 

 

1. Lamperne tænder på det virtuelle skumringsrelæ på f.eks. 25 % når solen går ned.

2. Vi har kun et tryk til rådighed, hvorfor jeg gerne vil kunne overstyre med et kort tryk så lyset tænder på f.eks. 100 % i 10 min., derefter skal det gå tilbage til de 25 %. 

3. Med et langt tryk vil jeg gerne kunne tænde lyset konstant på samme lysstyrke som før, næste gang vi laver et langt tryk skal lyset gå tilbage til de 25 % eller med et kort tryk gå tilbage til de 25 % efter den indstille tid.

4. Lyset skal slukke sammen med godnat funktionen.

 

Har i et god bud på hvilken funktionsblok jeg skal bruge??? Har forsøgt lidt med 1.4.06c sammen med 4.1.5 men kan ikke få det til at virke efter hensigten. 

 

På forhånd tak.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Lars,

 

Tak for dit svar. 

 

Jeg har forsøgt at strikke det sammen med en scenarie FB, Kort/lang FB og 2 stk. Avanceret kip (en til "tænd på timer" og en til "konstant lys" 

 

Avanceret kip har jeg brugt for at få on og off pulser til at skifte mellem 20 % og 100 % lysstyrke, så de begge ændres til lav lys styrke, når enten timeren løber ud eller når man slukker igen for konstant lys på 100 %.

 

De 2 mulighed jeg dog mangler er at lyset ikke slukker på det virtuelle skumringsrelæ når klokken bliver 23.30 og man har tændt lyset på konstant høj lysstyrke, samt at kunne slukke direkte for lyset på kontakten når det er tændt konstant uden at skulle bruge "godnat" funktionen (som ikke er umiddelbar nærhed af kantakterne til udendørslyset)  

 

Er dette muligt eller kan det strikkes lidt mere simpelt sammen? 

Udendørslys.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok