Hop til indhold
  • 0

awh
 Share

Spørgsmål

21 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

En hurtig gennemgang af ændringer fra java 7 til 8 viser at den nyeste java 8 bl.a. bruger TLS v1.2 som standard.  Til og med java 7 var det TLS v1.0 der var standard (https://blogs.oracle.com/java-platform-group/entry/diagnosing_tls_ssl_and_https)%C2'>

 

Givet IHC Controllerens alder så kunne man prøve at ændre på den setting. Jeg kører MAC og her skal man ind under java->avanceret og så  fjerne fluebenet i TLS 1.1 og TLS 1.2.

 

Det virker hos mig  :P (hvilket viser at IHC Controlleren altså anvender TLS v1.0  ;) )

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Enke. Jeg kører også Mac, men jeg havde ikke flueben i TLS 1.1 og TLS 1.2.

Jeg får også den irriterende Java-advarsel, se billede selvom jeg har tilføjet controllerens ip adresse og nu også portnavn i "Exception Site List" og certifikatet ligger endda også i listen "Trusted Certificates" 

post-2761-0-23497500-1413705769_thumb.pn

post-2761-0-44617100-1413705777_thumb.pn

post-2761-0-08140100-1413705785_thumb.pn

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Bjarne

 

lidt forvirret her. Mit svar går specifikt på problemer med at logge på efter opdatering til Java 8 - du kører (så vidt jeg kan se af dit screendump) Java 7 ?? 

 

Problemet i Java 8 er at du slet ikke kan logge på. På MAC får du blot meddelelse om at du ikke kan logge på selvom det er korrekt burgernavn og password. Efter ovenstående manøvre (i Java 8) kan jeg igen logge på.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Bjarne

 

som ihcJesper skriver mangler du et s i din URL, men det gør dog ingen forskel for din popup i Java 8. Hvis du ser  på beskrivelse af Exception list i Java settings skriver Oracle at "Applications launched from the sites listed will be allowed to run after the appropriate security prompts". Som jeg læser dette vil du ikke slippe for prompten.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej boys.

 

Ja for pokker, det er jo en https server. Men det er rigtigt at det ikke hjalp på det.

Certifikatet fra controlleren er ellers ikke udløbet [From: Thu Oct 15 10:48:08 CEST 2009, To: Wed Oct 10 10:48:08 CEST 2029].

Men i certificate details står der denne dato From: Wed Sep 25 02:00:00 CEST 2013, To: Mon Dec 14 00:59:59 CET 2015] 
 
Jeg slettede certifikatet i listen i Java, men det hjalp heller ikke.
 
Jeg slog "Warn if site certificate does not match hostname" fra, hjalp ikke.
Men som jeg læser det er problemet at jeg tilgår controlleren fra en anden ip-adresse end certifikater tillader. Hvordan fixer jeg det?
 
Det er kun Java 7 jeg kører, er 8 en Beta man skal hente manualt?

post-2761-0-53219600-1413711629_thumb.pn

post-2761-0-71229600-1413711636_thumb.pn

post-2761-0-59121800-1413711643_thumb.pn

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

>Men som jeg læser det er problemet at jeg tilgår controlleren fra en anden ip-adresse end certifikater tillader. Hvordan fixer jeg det?

 

Det gør du ved at tilføje din ip adresse i hosts filen. Se f.eks here http://www.tekrevue.com/tip/edit-hosts-file-mac-os-x/

 

Jeg er dog ikke så sikker på at det hjælper med til at slippe af med dit popup vindue :(

 

Java 8 er releaset fra Oracle. Hvis du 'kun' får upgrade 71 for Java 7 når du kommer ind på java.com, så led lidt inde på siden.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er meget godt Schneider selv synes de har løst problemet. Det virker bare stadig ikke.

 

Måske ikke jordens mest konstruktive bemærkning ?! Istedet for bare at brokke sig så prøv at være lidt konstruktiv. Hvad virker bare stadig ikke ? Som jeg skrev i starten af tråden virker det fint hos mig (og iøvrigt også hos en af mine venner). Jeg har BETA firmware, en Windows 7 professionel PC og så opgraderet til Java 8 update 25. Og det virker faktisk :-) Så er der den irriterende pop up ... tjahhh jeg mener at det generelt er et problem med den type certifikater og at man ikke kan fjerne den - men hvad ved jeg ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er heller ikke særligt konstruktivt bare at sige "så, nu er den ged barberet" uden at tjekke det ordentligt af. Her er problemet fuldstændigt det samme som tidligere. Jeg bruger samme beta firmware, Win 7 PRO samt JAVA 8 update 25, og jeg får præcis samme meddelelse som tidligere om at "Application Blocked by Java Securi......."

Hvis jeg lyder negativ er det måske udtryk for, at jeg på vegne af mine kunder blot må konstatere, at IHC virker som en døende elefant, som aldrig rigtigt fik fart på, og som ingen rigtigt gider holde i live, til trods for, at kunderne har ofret store summer på installationen.

Efter min mening er udviklingen i IHC er mere eller mindre gået død, LK frigiver apps som aldrig burde have sat til salg (og slet ikke for kr.200) og kvaliteten af materiellet er generelt på højde med dårligt kinaskrammel.

Jeg tror ikke længere på IHC, og jeg har på fornemmelsen, at det er en følelse jeg deler med Schneider. Så spørgsmålet er måske mere om ikke vi som ansvarlige for vores kunders installationer snart bør kigge efter andre produkter?

At der ikke kan gøres noget ved java problemet er nok den dårligste sømandsskrøne hørt længe. Jeg skal hilse og sige fra rigtigt mange programmører som anvender Java (= alle) at det naturligvis er et spørgsmål om at opdatere sine scripts med tidsvarende JAVA. Ved at kræve at kunderne sætter deres java sikkerhed til lav eller ved at tvinge jave til kun at acceptere TLS 1.0 lukker man af for en mængde andre, som jo rent faktisk har brugt de nødvendige ressourcer til at følge med udviklingen. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hei.

 

Jeg har også problem med og logge inn. Jeg bruker java 7 og får logget på med USB kabel direkte til controlleren, men jeg får ikke logget på over nett lenger. Når jeg logger på med USB og klikker på brukernavn så "fryser" bilde, og jeg får ikke opp noen liste over brukere.

 

Jeg syns det ser ut til at brukerne er fjernet og at jeg derfor ikke får logget inn over nettverket.

 

Er det noen andre som har samme problem og en løsning på dette?

 

Hilsen Kristian

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok