Hop til indhold

Hjælp Til Valg Af Komponenter I Ny Installation


Terkild
 Share

Recommended Posts

Hej

Vil gerne have installeret IHC til at styre mit lys, jeg har intet ihc i dag

Min eksisterende lys el installation består i dag af 8x hager evn011 tavledimmere hvor der går svagstrømstryk ud til hvert rum (vist ikke ihc godkendte kabler)

Der er 8 rum hvoraf 3 af dem er udstyret med 4w philips masterled dimmable spots 220 w

Gang 10 stk = 40 w

Bad 6 stk = 24 w

Køkken 19 stk = 76 w

Resten af rummene er alm loftudtag og diverse pære.

Jeg tænker at få installeret

1 stk. strømforsyning

1 stk. IHC controler Visual med Viewer

5 stk. wireless dæmpere monteret ved tavlen

5 stk wireless batteritryk til at montere i hvert rum.

Hvordan skal jeg gøre i de sidste 3 rum med led spots ? Har hørt at wireless dimmeren har problemer med at dæmpe over 10 spots ?

Tak.

Link til kommentar
Del på andre sites

Kabel til tryk skal nu nok gå selvom det ikke er godkendt, specielt hvis de føres til et 24V/3mA input modul. Så er der ingen ko på isen. Det der er problematisk er at anvende tilfældig/Ethernet kabel til 24V forsyning. Her er det ikke sikkert det lever op til kravene.

 

mht dimmer kan du jo også vælge at genanvende dine gamle og så lave 1 tast styring fra et 230V outputmodul.

 

Vælger du Wireless dimmere, så kommer det meget an på LED lyskilden, om de fungere og med hvor mange/få pære. Vil anbefale du nøjes med at købe en enkelt til en start og teste med den inden du køber ind til hele huset. Få evt. fuld returret.

Om du skal vælge lofts eller underlagsudgaven kommer helt an på din installation, men det lyder som om du fint kan benytte loftsudgaven. Så slipper du for lidt installations arbejde i/ved tavlen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for svar.

Lejligheden er købt med led spots så har ikke været med til at vælge, men er villig til st skifte dem ud for at få det til at fungere :-)

Hvis vi ser bort fra de eksisterende tavledimmere

Kender du så til installationer med mere end 10 spots som har fungeret med wireless ?

Mht til underlag eller loftsudgave mener du så at jeg kan benytte dem ved lampestederne for st undgå at sætte dem ved tavlen og så stadig bruge batteritryk ?

Link til kommentar
Del på andre sites

1: Nej, kender ikke konkrete installationer med mere end 10 LED lyskilder på en wireles dimmer, men mon ikke der skulle være en bruger eller 2 her på forummet der gør.

 

2: Ja. feks

http://billigihc.dk/lysdaemper-relae/29701-ihc-wireless-lampeudtag-o80-250w-dim-hvid-1-stk-5703302127332.html

men vær sikker du du får en HW ver.2 der er bedre egnet til LED.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok