Hop til indhold

Interesse For Dokumentations System


Recommended Posts

Hej jeg ville bare høre om der var interesse for et lille projekt jeg har rodet med at få lavet lidt bedre dokumentation end den der er i det nuværende visual viewer - jeg har pt. fokus på at få lavet en bedre oversigt over hvor de enkelte indgange og udgange "går hen" og er forbundet. Jeg syntes det der laves med den indbyggede er overskuelt - jeg vil gerne lige hurtigt kunne se hvad udgang/indgang xxx på modul yy gør når jeg står ved tavlen.

Er det noget andre vil have gang af - jeg har vedhæftet en PDF med en demostration af hvordan det kan se ud for udgangsmodulerne.

 

IHC Docs.pdf

Link til kommentar
Del på andre sites

Du har mange jern i ilden ;)

 

Men synes faktisk det ser virkelig godt ud det du har fået lavet.

Jeg arbejder som elektriker til dagligt, og vil sige at hvis man kommer ud til en installation uden lige at ha en pc med kunne det der jo redde dagen, de dokumentationer der somregel er printet ud er virkelig mangelfulde eller alt for bøvlede at finde rundt i. Der synes jeg dit giver et rigtig godt overblik :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Så er der en demo klar her: http://jemi.dk/ihc/docs/

 

Man skal bare upload sin projekt (.vis) fil og sætte et kryds ved "Vis grafisk oversigt " :)

 

Lad mig høre - pt. understøtter den kun følgende moduler: input 24/3, input 24, input 230, ouput 24, output 230/10 og output 230/16 den sidste er uden grafisk visning pt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Mikkel

 

Jeg prøvede lige at køre mit projekt igennem din dokumentationsmaskine, og det virkede helt fint.

 

Grafisk oversigt synes jeg er mere fancy end praktisk, men så er det jo godt at man selv kan vælge det til eller fra.

 

En lille detalje er, at tabellerne ikke er justeret ind i forhold til hinanden. Jeg ved udemærket godt hvorfor, men det driller mit øje.

 

Jeg synes det er en rigtig god ide, og en fin service at lægge det ud som en web-app.

 

mvh

 

  Kristian

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Mikkel

Jeg prøvede lige at køre mit projekt igennem din dokumentationsmaskine, og det virkede helt fint.

Grafisk oversigt synes jeg er mere fancy end praktisk, men så er det jo godt at man selv kan vælge det til eller fra.

En lille detalje er, at tabellerne ikke er justeret ind i forhold til hinanden. Jeg ved udemærket godt hvorfor, men det driller mit øje.

Jeg synes det er en rigtig god ide, og en fin service at lægge det ud som en web-app.

mvh

Kristian

Tak for feedback. Det grafiske er jeg selv glad for når jeg står nede ved tavlen og lige skal se hvad x ledning gør og ikke mindst til at checke om min dokumentation er korrekt.

Har overvejet at lave en slags validering hvor den highlighter manglede information som f. Eks ledning nummer og farve Etc

Link til kommentar
Del på andre sites

Var det sådan at du kunne indføre et sideskift efter Kundedata og projektinfo ved udskrift, således at det nærmest bliver en forside ?

Og at første modul bliver listet på side 2. Øvrige moduler (og grafiske visninger) starter fint på ny side med sideskift.

Ja det kan jeg fint, laver det i morgen

Link til kommentar
Del på andre sites

Fint.

Var det sådan at du også kunne få alle felter med ?

Du har post nummer, men mangler by. Og så er der hele emnet/området med Installatør oplysningerne.

Ved ikke om det er oplysninger der vedligeholdes/tilbydes af controller firmwaren eller selve visual programmet.

Men min visual er 2.7.110 og controlleren hw 6.1 kører 2.7.144

Link til kommentar
Del på andre sites

Fint.

Var det sådan at du også kunne få alle felter med ?

Du har post nummer, men mangler by. Og så er der hele emnet/området med Installatør oplysningerne.

Ved ikke om det er oplysninger der vedligeholdes/tilbydes af controller firmwaren eller selve visual programmet.

Men min visual er 2.7.110 og controlleren hw 6.1 kører 2.7.144

De burde være der - de er på min - kan du sende mig en privat besked med din .vis fil? eller mail den har du hvis også

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeps, har jeg set.

Er det muligt du kan sortere modulerne efter link/linie nummer ? Det virker nemlig tilfældigt hvilken rækkefølge de kommer i.

Evt en option så man kan vælge om det skal sorteres alfabetisk efter modul type, link/linie nummer eller det "tilfældige" interne id.

Nå ja, evt en option så man kan få kable farveklatten med på udskrift, når man ikke vælger grafisk.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeps, har jeg set.

Er det muligt du kan sortere modulerne efter link/linie nummer ? Det virker nemlig tilfældigt hvilken rækkefølge de kommer i.

Evt en option så man kan vælge om det skal sorteres alfabetisk efter modul type, link/linie nummer eller det "tilfældige" interne id.

Nå ja, evt en option så man kan få kable farveklatten med på udskrift, når man ikke vælger grafisk.

 

Jamen så er det da lagt på :) Prøv at se om det er som du ønsker...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg får kun den første side tror jeg. Der er  kun Projekt info og Installatør info på. Og øverst er der skift visning. Jeg kører Crome.

 

 

Ahh jeg tjekkede lige log - har du husket at opsætte dine moduler under menuen Dokmentation -> Dataline moduler? Hvis ikke så dukker der ikke noget om fordi den ellers ikke ved noget om det.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok