Hop til indhold

Varmestyring Hvordan? Vi Fryser :-)


Recommended Posts

Hej

 

Vi har overtaget nyt hus med IHC el og varmestyring i gulvet og selvom det er juni er det hundekoldt - især om morgenen. Vi har af forskellige årsager ikke fået en manual så jeg prøver mig frem. Jeg har downloadet softwaren IHC visual og det er lykkedes mig at koble ind på controller via USB, men der er også dér hvor fremskridtet stopper.

 

Jeg kan tilsyneladende ikke finde det sted, hvor jeg skal sætte temperaturen (Control? Serviceview? andet?). Skal jeg ind i et program, en installation eller funktionsblokke (tror jeg det hedder).

 

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Til at se/ændre indstillinger skal du bruge Serviceview.

Det kommer helt an på hvordan dit program er lavet har du formentlig temperatur sensor i venstre side hvor du kan aflæse aktuel temperatur. Og en funktionsblok (FB) i højre side som enten hedder noget med Bolig eller Varmestyring. Der hvor du så så typisk indstille temperaturen ved f.eks. Frostsikret, Ubeboet og Beboet. Det kan være huset er kommet i stilling ubeboet og derfor nærmet er i "natsænkning" hele tiden.

Prøv evt at hente dit program fra controlleren og upload/vedhæft det her. Så kan vi guide dig.

Men bortset fra det så er det heller ikke normalt at have varme på her i Juni måned eller ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Til at se/ændre indstillinger skal du bruge Serviceview.

Det kommer helt an på hvordan dit program er lavet har du formentlig temperatur sensor i venstre side hvor du kan aflæse aktuel temperatur. Og en funktionsblok (FB) i højre side som enten hedder noget med Bolig eller Varmestyring. Der hvor du så så typisk indstille temperaturen ved f.eks. Frostsikret, Ubeboet og Beboet. Det kan være huset er kommet i stilling ubeboet og derfor nærmet er i "natsænkning" hele tiden.

Prøv evt at hente dit program fra controlleren og upload/vedhæft det her. Så kan vi guide dig.

Men bortset fra det så er det heller ikke normalt at have varme på her i Juni måned eller ?

Tak for svar!

Der er 13 varmezoner i huset. Der sidder en sensor i hvert rum ved stikkontakterne, en lille 'plastic rist'.

Der er noget der hedder Frostsikret, Beboet, Ubeboet og den står i Beboet. Jeg ville gerne sætte lidt varme på f.eks. gulvet i badeværelset, eller måske generelt i hele huset fordi det er meget fodkoldt, især om natten/morgenen.

Jeg har hentet et program på ca. 5Mb fra controlleren - er det dét du tænker på? Det kan jeg godt prøve at uploade

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja det er det store program. Zip det lige først så det ikke følder så meget.

Der kan være flere årsager til den manglende varme.

Hvilken varmekilde/forsyning har du ? Fjernvarme, varmepumpe, gas eller ?

Er der varme på fra din kilde eller er den "gået i sommermode" og har slukket (cirkulationspumpen) ?

Du kan formentlig regulere/indstille både tiderne for hvornår du har varme/natsænkning og niveauet.

Så du burde kunne holde liv i f.eks. Gulvarme på badeværelser.

Link til kommentar
Del på andre sites

Umiddelbart ser det ud som alt er indstillet rimeligt normalt.

Går ud fra du har let gulvvarme da jeg kan  se der er aktiveret både dag og natsænkning. dvs normalt har du varme på fra 03-07 og igen fra 13-21.

Du kan dog blive snydt af helligdage på hverdage (som i går) og skal dermed aktivere din varmestyring. Det kan du gøre fra en smartphone/Ipad eller via Serviceview. Det er der nemlig lavet en speciel funktion til 1.1.10.a. Varmestyrring - Helligdag / fridag. Klik og marker Tænd indgangen,  og tryk på mellemrumstangenten i Serviceview for at "togle".

 

Du kan også ændre(forhøje) dine temperature i de enkelte rum. F.eks. bad fra rum 21 til 23 og gulv fra 25 til 27. Og du kan prøve at ændre Prioritet til 2 temp. opfyldt.

Der er rimelig god forklaring i programmet hvis du holder musen over de enkelte ting. Hvis du i Visual programmerings programmet markere en FB med rødt og taster F1 kommer der også en hjælpetekst.

 

Så hvis ellers din cirkulationspumpe kører ja så burde du have varme i rummene periodisk/efter behov.

Mangler der varme konstant, kan det være en telestat der er defekt eller hænger.

Link til kommentar
Del på andre sites

Kan klart anbefale at få sat din controller/router op så du kan tilgå den overalt fra Internettet. Så kan du se/styre fra en hvilken som helst PC (med Java), og invester i en Ipad med LK´s app. og få lavet en nem bruger/betjeningsflade. Så kan alle nemt se og tilrette temperaturer uden at skulle ind i "det indviklede IHC program". Det gør i det hele taget IHC betjening nem og har stor WAF  :wub: ved jeg af erfaring. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, det var også min plan. Min router står lige ved siden af IHC tavlerne, men jeg kunne ikke lige se hvordan man tilslutter routeren til IHC, dvs jeg kan ikke se et LAN stik, kun USB-stikket.

Eller hvis det er via Wifi (hvad jeg har fået indtrykket af, at man også kan), hvor i IHC controller man sætter wifi oplysningerne ind. Man skal vel finde sit wifi netværk og indtaste password?

Link til kommentar
Del på andre sites

IHC kan IKKE benytte WIFI direkte !

 

Der findes et meget god Quickguide som bliver installeret sammen med Visual programmet.

Se i start\Alle Programmer\LK IHC Control\Dokumentation\

 

Har også lagt den her: http://www.ihc-user.dk/forum/files/file/6-ihc-quickguide/

 

 

Nå ja, der er også den store komplette manual som er et must read, hvis man vil lidt mere med sin IHC installation. RTFM ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok