Hop til indhold

Vandvagt


Recommended Posts

Hej.

 

Findes der en god måde at lave vandforbrugs overvågning og automatisk stop for vandet ved massivt forbrug (Stort brud på rør) Samt overvågning af lang tids forbrug ved små brud/løbende hane/toilet osv. Med IHC. Jeg ved der findes en magnetventil men hvad med flowet kan det overvåges?

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej.

 

Findes der en god måde at lave vandforbrugs overvågning og automatisk stop for vandet ved massivt forbrug (Stort brud på rør) Samt overvågning af lang tids forbrug ved små brud/løbende hane/toilet osv. Med IHC. Jeg ved der findes en magnetventil men hvad med flowet kan det overvåges?

 

Du kan ikke overvåge flowet med en magnetventil, men du kan anskaffe dig en flow måler, med en S0 puls udgang, og så få IHC´en til at overvåge pulserne, eller du kan, afhenig af hvilken vandmåler du har, men du har nok en alm rund analog ting, med en lille skive der drejer rundt når der er forbrug, jeg har set at man kan få en føler/læser der kan aflæse denne skive, (er set til CTS, men det må også køre på S0 pulser)

Og så kan du bruge Lars´ blok, der giver alarm hvis der bruges mere end 10 liter i minuttet i 30 minutter, jeg ville dog fifle lidt med det, når du har pulserne oppe at køre, og aflæse hvormange pulser du får, hvis du åbner en hane på fuld gas, og hvormange pusler du får hvis du lader en hane "sive" og så opbygge en alarm ud fra det, men 30 min lyder som en ok tid, der er nok næppe mange der står under bruseren i mere end 30 min.

Link til kommentar
Del på andre sites

Kan snart ikke huske det, men mener gating perioden blot er det interval hvor der SKAL detekteres puls for at indikere vandflow, ellers resettes/nulstilles nedtællingen på måleperioden.

Det passer vist ikke helt med tiderne og L oplysningerne i hjælpeteksten, da  1S0 puls for hver 10L jo ikke svarer til 1 pr. 10 sek. 

Tror nok det var fordi måleren i virkeligheden gav 1 puls pr. liter, så tiden skal rettelig være 6 sek, før hjælpeteksten passer med de 10L.

Men man kan jo selv tilrette så det kommer til at passe med ens aktuelle forhold. Det kan jo også være man vil detektere sivende vand (utæt toilet) over en længere periode. Så kan man jo anvende 2 FB der detekterer hver sin slags flow. 

Mener ændringen kom på tale fordi man gerne ville blinke med lyset for at indikere at "tiden var gået" og der automatisk ville blive lukket for det varme vand.   

Link til kommentar
Del på andre sites

Prøv at google vandmåler med puls.

Feks. sensus-residia-jet med puls modulet her:

http://www.privatgrossisten.dk/shop/vandmaalere-17c1.html

Men der findes også egentlige flowmålere ala:

http://www.varmtvandfrasolen.dk/technische-alternative-grundfos-elektronisk-flowsensor-p-435.html

Disse er super gode, men kan ikke benyttes direkte på IHC, da de kræver en eller anden form for interface/omsætter.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Prøv at google vandmåler med puls.

Feks. sensus-residia-jet med puls modulet her:

http://www.privatgrossisten.dk/shop/vandmaalere-17c1.html

Men der findes også egentlige flowmålere ala:

http://www.varmtvandfrasolen.dk/technische-alternative-grundfos-elektronisk-flowsensor-p-435.html

Disse er super gode, men kan ikke benyttes direkte på IHC, da de kræver en eller anden form for interface/omsætter.

Hej Lars

Håber du kan hjælpe mig lidt med denne. Jeg har denne vandmåler:

post-407-0-94210900-1401877551_thumb.jpg

Jeg vil meget gerne installere en flowmåler, så jeg kan holde øje med mindre og større utætheder

Ved forespørgsel hos lavprisvvs, har de tilbudt disse flowmålere:

vvs nr: 484800010 IMPULSGIVER, 1 LTR

vvs nr: 484800020 IMPULSGIVER, 10 LTR

vvs nr: 484800030 IMPULSGIVER, 100 LTR

Spgs. 1. Tror du at de kan benyttes sammen med min vandmåler?

Spgs. 2. Hvilken en af de tre er bedst til mit formål

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 years later...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok