Hop til indhold
  • 0

Ihc Via Iphone Eller Ipad


Terne
 Share

Spørgsmål

Hej

 

Har forsøgt at tilgå IHC udefra via såvel iPhone som iPad, hvilket plejer forgå uden problemer. Men stedet hvorfra jeg forsøgte at tilgå havde meget "skrøbelig"/svag WIFI, og det var meget svært at "connecte" og ofte lykkedes det ikke.

 

Det viste sig senere at IHC controlleren var gået i baglås og ej heller kunne tilgås på nogen som helst måde fra hjemme-PC. Den fungerede dog stadig fint i selve installationen. Strømmen skulle helt væk fra IHC-controlleren, før den blev normaliseret igen og igen kan tilgås af såvel hjemme-PC som iPhone/iPad.

 

Er der andre som har erfaringer med at et mislykket/måske-afbrudt connect-forsøg fra iPhone/iPad har fået controller til at blive "utilgængelig"?

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0

Nej det er controllerens firmware. Hvis du kobler op til din controller med USB-kablet eller via lokal ip-adresse kan du i administrator se controllerens firmware version.

Virker din iPad og iPhone app uden problemer?

For så er det interessant at høre hvilken version du kører med.

 

Men lad være med at opgradere den før LK har rettet fejlen, for ellers bliver din også mega sløv   :wacko: 

Får først mulighed for at tjekke det sidst på ugen. Men er nok desværre med i samme pulje, da tilgang til controllerens adm-program er meget langsom, og tilgang til viewer går i timeout med mindre jeg først har koblet på adm-programmet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så skete det igen med frossen controller uden nogen form for adgangs muligheder her til morgen.

Kick start :huh:  ved at fjerne strømmen i et minut eller deromkring.

 

Efter genstart har settings på min time server under administrator ændret sig til en anden - af sig selv.

Controlleren tilgår en anden time server og tiden for time check er ændret til en gang om året!

Automatisk skift til sommertid er stadig vinket af.

Jeg havde oprindeligt sat den til hver tiende dag.

 

Åbner man sit kørende Visual projekt og går ind i kontroller/indstillinger står det med PC tid som time check, hvis man

opdaterer tiden. Burde det ikke være det samme under admin. ?

Måske kan nogle af jer software folk bruge det til noget ??- jeg er lost her.

 

Det vigtigste er, at LK bliver opmærksom på problemet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Min controller er fra 30-11-11 og med nyeste firmware. Den har uden problemer selv skiftet til sommertid og har ikke oplevet det problem, der åbenbart er så mange der har.

 

Kan firmwaren kontra produktionsperioden på tidligere controller spille ind? Sådan at ældre controllere er lavet anderledes end min, og så laver fejl.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Min controller er fra 30-11-11 og med nyeste firmware. Den har uden problemer selv skiftet til sommertid og har ikke oplevet det problem, der åbenbart er så mange der har.

 

Kan firmwaren kontra produktionsperioden på tidligere controller spille ind? Sådan at ældre controllere er lavet anderledes end min, og så laver fejl.

 

Min er fra 19/6 - 2012, HW version 6.2  og den laver fejlen - men før sommertid skift kørte den i månedsvis uden problemer.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Min er også den gamle 6.1 hardware version, og er produceret 05-09-2007.

Nu har jeg SMS modem på, og det fungerer desværre ikke med firmware tidligere end 2.7.160 som er en beta version. Jeg har vist en beta version som hedder 2.7.163 på en anden pc, som jeg kan prøve at smide på senere, for at se om det ændrer noget.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er vel egentlig lidt svært at gætte på om det er sommertids problem eller det faktum at man bruger iPhone/iPad applikationen. Er der nogen af jer, der oplever fejlen, som ikke bruger enten iPhone eller iPad applikationen ? Er der nogen af jer der har prøvet at sætte uret tilbage til f.eks januar måned og så se om fejlen optræder ?

Jeg kan se at der er nogle problemer med min kontroller derhjemme men er pt i udlandet og kan ikke rigtig selv prøve :( men håber da det bedste når jeg kommer hjem.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Har i dag talt med LK.

 

De arbejder på højtryk for at løse problemet !!!

 

Det hjælper ikke ad nedgradere til 2.7.168 da den eneste forskel er ændring Java Certifikatet.

 

Meldingen er derfor at alle skal være tålmodige og vente på en update.

 

Jens

lidt sjovt for jeg har også lige snakket med dem og de havde ik hørt om det før men ville selvfølgelig kigge på det.. har prøvet at sætte tiden et år tilbage og det hjalp ik..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Både jeg og en kammerat har nu oplevet problemet dog med hver sin firmware (2.7.190 og 2.7.168). Fælles er faktisk også at vi begge har TDC som internet udbyder, og at de vist lige har opdaterer server/router p.gr.a Heartbleed. Ellers prøver jeg den med at ændre porten. @lars Jacobsen - du har åbenbart ingen problemer men bruger du standarporten 443 ?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

@lars Jacobsen - du har åbenbart ingen problemer men bruger du standarporten 443 ?

 

Ja alt er default. IP 192.168.1.3 med portene 80 & 443.

 

Det kan selvfølgelig også skyldes fejl ved Internet routeren, hvis det stort set er samme setup hos dem der oplever problemet.

Jeg benytter en skod Thomson xDSL modem/router leveret af Telia.  

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tror sipelthen ikke på det har noget med portforward at gøre. Så var problemet opstået tidligere. Jeg benytter også default og har TDC, men ingen problemer her. Eftersom folk har problemer med at tilgå fra både pc og Apple produkter, så ligger fejlen nok heller ikke på Ipad/Iphone. Det jeg finder mærkeligt er at fejlen opstår på kryds af firmware- og HW versioner, men at det ikke er alle som er udsat for det. Forresten kunne det ikke være java relateret? De to seneste opdateringer er den 14/1 & 15/4.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg kører også TDC, i en eller andet firma af-art, og med standardporte på controlleren, men dog 192.168.1.30....

 

Jeg har et lille hvidt Speedstream modem og en ældre Linksys router, da jeg ikke havde meget fidus til det kombinerede modem og router fra TDC, hvor de skal åbne porte for én og administrere WI-FI settings oa. Jeg har fast ip-adresse.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nu ligger det jo bare sådan at mange ting må man selv løse for lk er ikke lige frem kendt for at være den hurtigste knallert på havnen, det er jo netop en af grundene til at vi har dette forum. Så at sige folk skal stoppe med at prøve at finde ud af hvad der er galt svare til at skyde sig selv i foden. Og husk der er ik nogen der siger man skal læse tråden.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja, den er fin. :huh:

Man kan ligefrem se marketingsmedarbejderen sige på morgenmødet: Jeg laver en notits på hjemmesiden, så viser vi at vi er bekendt med uhensigtsmæssigheden, og henviser til meddelsen på hjemmesiden, så har vi arbejdsro til vores andre opgaver :blink: . LÆS: Ting der er flere penge i end at fejlfinde på oldgammel firmware kode! :angry:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så har jeg neddrageret til .166 som jeg kørte før den sidste nye version, og har ikke haft nogen problemer efterfølgende.

Har kørt i 3 dage uden at det er blevet langsom, og kan komme på hver gang nu.

 

Må vente på at LK kommer med en update af den sidste nye version...

 

\Ulrich

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok