Hop til indhold
  • 0

Røgalarm


Chris Christiansen
 Share

Spørgsmål

Jeg er endt med at blande lidt fra IHC bolig og min egen programmering. Indtil videre går det ok, men jeg er kommet lidt i nød mht. røgalarmen.

 

Der er monteret 3 stk og de er alle sat op i IHC bolig alarmdelen. Jeg har fulgt standard programmet slavisk, men jeg kan ikke få dem til at trigge lydgiverne. Lydgiverne virker, røgalarmen kan jeg også trigge så jeg tænder den røde diode.

 

Umiddelbart har jeg tjekket forbindelser i tavlen og i enheden, men jeg kan ikke finde fejl. Er der nogen der kan gennemskue min programmering vedrørende den del (resten af programmeringen er nemlig mangelfuld endnu). Jeg synes selv, at programmeringen virker rigtig.

 

På forhånd tak

 

/Chris290114.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hvordan er fortrådningen lavet til dine 3 røgsensorer? Jeg kan se at alle 3 har samme indgangsnummer (7.18). Hvis du har koblet alle 3 røgsensorer parallelt i samme indgang, skal alle 3 "udløses", før du vil få alarm. Enten skal de have hver sin indgang, eller så skal du lave en serieforbindelse gennem relækontakterne i dine 3 røgsensorer, og kun konfigurere 1 røgsensor i programmet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Torben

 

Det er nok der hunden ligger begravet. Jeg har naturligvis koblet alle tre til samme indgang for at "spare" på indgangene og ikke været opmærksom på at det kan være problemet. Jeg troede det var nok en enkelt triggede indgangen. Det arbejder jeg lige videre med :-) Tusind tak. :) :)

Det er helt sikkert derfor. Grunden til at controlleren ikke ved at røgalarmen er gået, når en af dem detekterer røg, er at røgalarmerne "bryder signalet" når de bliver aktiveret. Det kan controlleren ikke se, da de 2 andre stadig vil holde udgangen ON. I princippet svarer det til, at du har sat 3 stumper ledning fra 0V til indgang 7.18 på dit inputmodul. Når du aktiverer en røgsensor, svarer det til at du klipper en af de 3 ledninger over. Indgang 7.18 vil jo så forblive ON pga. der stadig er forbindelse mellem 0V og 7.18, og derfor vil controlleren ikke få signal om at røgalarmen skal starte.

Hvis du sætter dem i serie, skal du fra 0V til klemme C på første røgsensor. Fra klemme NC på første røgsensor til klemme C på anden røgsensor. Fra klemme NC på anden røgsensor til klemme C på tredje røgsensor, og fra klemme NC på tredje røgsensor til indgang 7.18. Når du har forbindelserne til dine 3 røgsensorer i tavlen, kan du evt. lave de 2 "NC-C" samlinger i et par DIN-skinne klemmer eller lignende.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok