Hop til indhold

Ipad På Væggen


Recommended Posts

Hej

 

 

Jeg har haft den fra coolsturff til køleskabet i min tidligere lejlighed.  Den fungere rigtig godt og sidder RIGTIG godt fat, så hvis man overvejer den til køleskabet så skal man ikke være bange for at den falder ned.

 

I vores nye nybyggeri hvor vi skal have IHC har vi snakket om at vælge Ipad (istedet for visility dashboard) og har tænkt mig at bruge spejl tape i stedet.  Har det på vores store spejl i badet i dag og der har aldrig været problemer med at det er faldt ned. Tror jeg gav 50,- for 4 puder spejl tape i Silvan.  Jeg sætter den op ved Entreen og så får jeg lavet stikudtag nede ved gulvet og når den så er ved at løbe tør kan jeg lige sætte opladeren til. Der er dog nogle rammer i udlandet hvor der er plads til at have en oplader indbygget men så skal den sænkes ind i væggen (plus strøm udtag) idet de primært at lavet til USA hvor der er gips vægge og man kan lægge det inden bagved.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu har jeg ikke selv købt IHC App'en endnu , da vi ikke er flyttet ind endnu men hvad er folks reaktion på IHC app'en til Ipad. 

 

- fungere visningen af app'en den bedst hvis man hænger Ipaden vandret eller lodret. ? (eller er den tilpasset begge retninger)

- hvor meget strøm trækken den på batteriet hvis man har den "åben" hele tiden eller lukker i jeres app ned når i har brugt den?. (får jo ikke fast strøm til min ipad)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes at det er  en fed App. Dog ville jeg gerne kunne aflæse mine el-målere, dem kan man bare ikke sætte ind. Jeg har lavet et oversigtsbillede af alt varmen i huset, det er smart synes jeg, og der kan jeg styre driftformen på gulvvarmen (lette gulve).

 

Jeg har endnu ikke fået sat min op på væggen, men den skal ligge ned for så passer det med mine billeder.

 

Jeg vil sætte konstant strøm til min og lade den være tændt. Jeg har ikke målt på strømforbruget, men vil gætte på 5-10W.

 

Men tændt iPad uden tilsluttet strøm holder nok kun en dag, afhændig af lysstyrke.

 

Jeg kan lige lægge nogle af mine billeder op når jeg kommer hjem, som lidt inspiration.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Bjarne

 

 

Du må meget gerne lægge nogle billeder af at det.  Jeg får varme styrning på vores IHC så det gør vel ind over app'en.  

 

 

Har virkelig også overvejet fast strøm til men idet så skal man have ledning hængende ned af væggen.   tager app. langt tid at "åbne" op? eller har du den bare kørende fremme på skærmen hele tiden?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Martin.

Min App tager 14 sek. At starte op når app'en ikke kører, ellers tager det ca 5 sek. Det er en iPad 4 iOS 6.1.3

Jeg har ikke min iPad siddende på væggen endnu.

Til april starter jeg med at renovere min gang, og der er det meningen at jeg skal lave en løsning så den kommer til at hænge på væggen, og så vil den være tændt konstant satser jeg på. Jeg mangler bare at finde en App som tænder iPad / undgår at gå i dvale når der er strøm på via laden, så kunne man tænde og slukke den på den måde, så den ikke er tændt om natten eller når man ikke er hjemme. Sådan en app har jeg også forgæves forsøgt at finde til min iPhone 5s, så skærmen altid er tændt når den sidder i holderen/laden i bilen. Er der nogle der har et bud på det? Jeg gider ikke at skulle ind i indstillinger og stå automatisk lås fra hver gang.

Her er lidt billeder fra min app. Det er bare førstegangsarbejde, men fungerer rigtig godt. Jeg kunne dog godt bruge at man kunne justere gulvtemperaturen fra app, men det har jeg ikke tror jeg ikke man kan når man også har rumføler på.

Edit, jeg ved ikke hvorfor mit ene billede bliver ved med at vende på hovedet når jeg uploader det

post-2761-0-91343900-1392459391_thumb.jp

post-2761-0-90775500-1392459403_thumb.jp

post-2761-0-52517900-1392459841_thumb.jp

post-2761-0-92948800-1392460091_thumb.jp

post-2761-0-08642800-1392460215_thumb.jp

Link til kommentar
Del på andre sites

Her kommer lige et par billeder fra min mobil app.

Det fungerer ok, dog er det herreirriterende at når man ruller skærmbilledet op og ned på Tlf, men får placeret fingeren over en temp indstilling, ændrer det setpunket, det er noget skidt, for mine temperaturer er nogle jeg har gået og fintrimmet på, og man kan ikke altid lige huske de præcise i hovedet.

post-2761-0-90216200-1392460570_thumb.jp

post-2761-0-50280400-1392460579_thumb.jp

post-2761-0-77334400-1392460587_thumb.jp

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har tidligere postet et lille fif til hvordan du kan få en gul ring omkring ikonet til feks. dine spots, så de afspejler status.

Der er ikke meget ved at have et baggrunds billede af badeværelset med lys i spots og så der ikke er det i virkeligheden. For det er ikke jo ikke meningen at man skal trække en udgang over som ikon og så vælge det skal være interaktivt. Så kan man godt nok tænde/slukke og se status, men man "kortslutter" hele logikken i at det er FB' der har styr på status.

Så det man skal trykke på på tabletten bør være tryk/indgange, og det der viser gul status bør være udgange.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har tidligere postet et lille fif til hvordan du kan få en gul ring omkring ikonet til feks. dine spots, så de afspejler status.

Der er ikke meget ved at have et baggrunds billede af badeværelset med lys i spots og så der ikke er det i virkeligheden. For det er ikke jo ikke meningen at man skal trække en udgang over som ikon og så vælge det skal være interaktivt. Så kan man godt nok tænde/slukke og se status, men man "kortslutter" hele logikken i at det er FB' der har styr på status.

Så det man skal trykke på på tabletten bør være tryk/indgange, og det der viser gul status bør være udgange.

Men jeg får da ellers en gul ring omkring mine spots når de er tændt. Og mine tryk ved døren er dem jeg betjener lyset med.

Billedet jeg har lagt op er taget mens jeg sad i stuen og lyset var slukket oppe på badeværelset. Spotsymbolet er så jeg kan se om lyset er tændt, og det er også gjort interaktivt.

Jeg er ikke sikker på om jeg har forstået dig helt korrekt? Bliver du snydt af at der på billedet fysisk er lys i mine spots?

Jeg tror desværre ikke at man automatisk kan få udskiftet baggrundsbilledet når en udgang skifter status, det ønsker jeg mig nemlig

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, det er kun halvt fedt .

De udvendige spots kører på Kents virtuelle skumringsrelæ og ur. Jeg aktiver dem direkte, ved brug for ekstra lys eller tryk i garage som giver 15 min lys.

Er der nogle der har bud på tweeks eller fede feature hører jeg meget gerne.

Min varmestyringsoversigt kører jeg fra forsiden til højre for rengøringssymbolet. (Som iøvrigt er til at give startsignal til centralstøvsugeren med, inden jeg fik lavet styringen af den færdig )

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 5 months later...

jeg har købt nogle væg beslag i USA, og har nu monteret ipad i alle rum i hele huset. har lavet et 20mm tomrør ned til hvad beslag hvor jeg kan trække et USB kabel, dette kabel bliver monteret i en USB fordeler. som så er forsynet fra self. 230V som kører over IHC, så den ikke lader hele tiden...

Link til kommentar
Del på andre sites

Det lyder spændende.

Har du et billede af holderen og et link?

Jeg vil gerne se om man kan undgå det grimme ladestik, er det vinklet?

Hvis du tænder/slukker strømmen til dem, er de så ikke slukket så du skal tænde dem hver gang du vil btykke eller se på dem? for det er ikke så nemt så.

 

Hvor mange har du på hvert Apple id? Der skal vel bruges flere konti og købes et par apps

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Beklager ventetiden, men her er billedet. Det er et helt bevist valg at det er til ipad2, da de begynder at falde lidt i pris. Prisen samlet for 10 stk bliver jo til en del.

Hvis jeg vedvarende en ipad har en levetid på x antal timer og ladetiden er 10 timer.,så programmerne jeg det bare ind i ihc. Så den ikke står med ladestrøm hele tiden.

Da jeg ikke er færdig med dette her ipad setup endnu, kender jeg selvfølgelig ikke det endelige resultat. Men ideen om at det hele bliver samlet til en app tror jeg på. Pt har vi 6 ios enheder i huset der kører på samme id, ingen problem.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok