Hop til indhold
  • 0

Ihc På Bit Status Sammenkobling


Jens Vestergaard
 Share

Spørgsmål

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hvad er det specifikt du ønsker/leder efter ?

LK´s controller link in out overfører jo 8 bit som du så kan benytte efter forgodtbefindende.

Jeg har så også lavet en temperatur sender/modtager FB der overfører pulser på f.eks. sådan en link forbindelse, men man kan jo lave en mere eller mindre avanceret protokol med checksum, paritets bit und alles.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Lars

 

Det burde være muligt at overføre 255 kombinationer på et 8 DO kort.

Hvis man kunne lave en blok der kan dette, mener jeg læste det engang men kan ikke finde det indlæg igen.

Dermed kan jeg overføre alle mine tryk direkte til noget andet, fx en anden IHC controller eller direkte i en PLC

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jamen det er da rimelig let at lave en FB der har 256 indgange og så vippe med den tilhørende oktale bit værdi på udgangen. Men du skal på en eller anden måde sikre dig der kun er 1 tilstand aktiv på sample tidspunktet. Eller selvfølgelig kode det så det giver mening, hvis flere er aktive samtidig. 

En helt anden ting er at der jo er 128 indgange til rådighed og hvis alle mulige kombinationer af tryk/ikke tryk skal repræsenteres ja, så skal du bruge lidt mere end 8 bit.- faktisk 16.384.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Istedet for at overføre alle io kunne du overføre hver relevant hændelse som et (kommando) tal.

Da man ikke kan sætte alle output samtidigt, er man nød til at reservere 1 til at trigge at kommando er sat.

Dvs kommando 0-127 med 7 bit + 1 bit til trigger.

Hvid du bruger en output modul mere, så kan du overføre 15 bit. Svarende til 0-32767

Hvis du også skal overføre negative tal, så er det det halve antal positive tal...

 

En teknik, som jeg tit bruger (i andre sammenhænge end IHC...) er command/value par, således at hver kommando har en value parameter.

Fx

Command 1 = Alarm status ændret. Value = 1 (AlarmOn).
Command 101 = Temperatur sensor 1 ændret. Value = 23,5 °C 

Command 102 = Temperatur sensor 2 ændret. Value = 35,8 °C 

 

Osv ...

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok