Hop til indhold

Pir I Wireless Installation


Recommended Posts

Hej

 

Jeg har IHC wireless og lavvoltstryk fordelt over hele huset. Findes der noget fra LK, som gør det muligt at etablere en rumføler (PIR) i et rum som f.eks, mit bryggers uden at skulle trække kabler osv? 

Det havde været smart, hvis man kunne montere en PIR som virkede direkte sammen med det trådløse setup, dvs. en wireless vægkontakt men bare med en rumføler.

 

Nogen der har noget viden om dette?

 

 

Hilsen

Stephan

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej, du kunne jo montere en PIR der er koblet til en "LK IHC® Wireless for indbygning Input 1-4 kanal". Du skal dog lige være opmærksom på at de fleste Pir har NC relæ og du skal bruge en med NO. Dette betyder at relæet er "in rest" (ikke aktivt), når der ingen aktivering af detektoren er.

Og når der så kommer nogen ind i rummet trækkes relæet og dermed får du den forbindelse du skal bruge. Og da PIRén kun trækker ved aktivering bliver din Wireless input ikke overbelastet.

Du skal naturligvis have strøm frem til PIRén men det kan jo hentes lokalt. Du kunne også gå på jagt efter en batteri drevet PIR. (En PIR koster typisk fra et par hunderede kroner og op.)

 

 

:-)) Junior

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 months later...

Hej, du kunne jo montere en PIR der er koblet til en "LK IHC® Wireless for indbygning Input 1-4 kanal". Du skal dog lige være opmærksom på at de fleste Pir har NC relæ og du skal bruge en med NO. Dette betyder at relæet er "in rest" (ikke aktivt), når der ingen aktivering af detektoren er.

Og når der så kommer nogen ind i rummet trækkes relæet og dermed får du den forbindelse du skal bruge. Og da PIRén kun trækker ved aktivering bliver din Wireless input ikke overbelastet.

Du skal naturligvis have strøm frem til PIRén men det kan jo hentes lokalt. Du kunne også gå på jagt efter en batteri drevet PIR. (En PIR koster typisk fra et par hunderede kroner og op.)

Lige den tanke jeg har gået og puslet lidt med. At koble en batteri-drevet PIR på et "Wireless for indbygning Input 1-4 kanal".

Jeg er ved at "bygge" et Wireless input som post melder (bruger to input), så kunne et af de ledige input bruges til PIR. Min postkasse står ude ved vejen og dermed vil mit ude-lys tænde så snart jeg køre ind i indkørselen. Min PIR inde ved huset rækker ikke langt nok, så lyst tænder næsten først når man er kørt ind i garagen.

Jeg har kigget på denne PIR som 'Spot type' http://elektronik-lavpris.dk/p126489/AMN12111_PANASONIC_EW_-_SENSOR,_PIR,_COMPACT,_2M,_BLACK/

Så skal der kun bores et lille diskret hul i postkassen og den vil næsten være usynlig.

Nogen som har en ide, til hvordan dette kan bygges?

Mvh Søren

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 years later...
På 20/1/2014 at 18:55 , Stephan Valkær skrev:

Hej

 

Jeg har IHC wireless og lavvoltstryk fordelt over hele huset. Findes der noget fra LK, som gør det muligt at etablere en rumføler (PIR) i et rum som f.eks, mit bryggers uden at skulle trække kabler osv? 

Det havde været smart, hvis man kunne montere en PIR som virkede direkte sammen med det trådløse setup, dvs. en wireless vægkontakt men bare med en rumføler.

 

Nogen der har noget viden om dette?

 

 

Hilsen

Stephan

 

Fik du nogensinde dette til at virke?

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok