Hop til indhold

Nybegynder- Ændring Af Timer På Nogle Af Trykkene


Recommended Posts

Hej alle IHC-brugere

 

Jeg er gået i gang med at lære at rette på min IHC opsætning om må godt nok erkende at slutbrugerne er der ikke rigtig tænkt på. Synes ikke det er helt enkelt så dejligt med sådan et forum her.

 

Min udfordring består i at jeg kan styre min dørtelefon altså låse døren op uden at skulle bruge selve dørtelefonen. Jeg vil gerne have at når jeg lukker gæster ind via min trykknap i entréen eller via fjernbetjening at døren "summer" i 3 sekunder, men når jeg bruger min nøglering og det kun er mig selv der skal ind kun "summer" i 1 sek. Hvordan gør jeg dette? Jeg synes at den retter alle sammen når jeg gør det.

 

Samtidig vil jeg høre om der er nogen der har erffaring med at bruge pir? Lige nu bruges de kun til min alarm, men jeg ville gerne have dem til selv at tænde når man går ind stuen eller i soveværelset. Er det muligt?

 

På forhånd tak ;)

december ændring af flytbar kontakt.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Michael.


Jeg har lige tilføjet en ekstra indgang med tilhørende timer i din funktionsblok til dørlåsen, og flyttet tryk fra din fjernbetjening så de kun aktiverer den i 1 sek. (har vedhæftet programmet)


Man kan godt anvende alarm PIR til også at styre lyset. Hvis det er rigtige alarm PIR du har (kan ikke se hvilken type du har udfra programmet), er de dog lidt langsomme til at reagere, og så vil lyset tænde med en smule forsinkelse. Derfor er de nok bedst til at "holde liv" i lyset, så længe der er aktivitet, i stedet for at bruge dem til at tænde, men de kan altså begge dele.

Alm. lys PIR kan tænde med det samme, men de er ikke så velegnede til alarm, da de er alt for følsomme og vil give flere fejlalarmer.

MichaelGiessing.vis

MichaelGiessing_PIR.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Torben

 

Ej hvor er det fedt du gad at rette filen til, og kunne godt se nu hvad jeg skulle have gjort, men kunne ikke selv gennemskue det da jeg sad med det. Mange mange tak :D

 

Det er almindelige lyspir og IKKE alarm pir. Hvis lyspirerne også skal slukke lyset selv, fungerer det godt? jeg er jo bange for at man bare sidder og ser film f.eks. og slukker lyset?

 

Er det "nemt" at bruge lyspirerne? kunne jeg lokke dig til at prøve at lave det i stuen f.eks. eller i soveværelset og så må jeg selv "kikke" lidt efter når jeg skal i gang det andet sted.

 

Endnu engang rigtig mange tak.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok