Hop til indhold
  • 0

Rs-485 Ethernet


Jens Vestergaard
 Share

Spørgsmål

25 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Jesper

Det lyder underligt sætter rs485 i kassen kun for den ene ting ?

Jeg horte lidt rygter om der findes en anden firmware til controlleren noget der skulle hedde simons ? Mener det var spansk ?

I Visual 1 kunne man styre alle io over rs485.

De har ændret protokollen, så dette ikke længere er muligt. Tror at LK ikke var ikke var interesseret i at folk kunne "hacke" "deres" system på denne måde.

I manual for voice modem beskriver de også at modem funktionaliteten er begrænset til 8 io, mens den kan alle io på Visual 1.  :(

Voice modem manual

 

Har du en link til info om alternativ firmware ???

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hmm det ser ikke ud til at være helt nemt..

Men må se hvad jeg kan gøre, er meget tæt på at fjerne den controller og skifte den ud med en WAGO PLC..

Særligt deres varme styrring er på ingen måde iorden...

Hvad et ikke helt nemt ?

En PLC i et hus er ikke det mest "brugervenlige" for den næste husejer.

Hvis varmestyring er ikke i orden ? Og hvad mener du mere konkret der er ikke er i orden ?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej

Ser ud til jeg må lave det som hard wire, så jeg kan beholde de trådløse tryk :)

 

Lars og Jesper, jeg er ved at være så super træt af IHC, Bruger jeg LK funktionsblokke til varme styrring begynder controlleren at kører i ring, og genstarte.

 

Cirkulær reference (type B) detekteet i eksekverings flow

 

Så er jeg ved at løve tør for udgange, manglende integration med andet hardware... 

Så påtænkte at hive varmestyrring delen helt ud af IHC og derefter sende et par statur ord mellem de to enheder, enten som hardwire eller igennem en database

 

Jeg kan rigtig godt lide IHC konceptet men ikke for en hverpris..

 

Jens

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Cirkulær reference er når noget er programmeret forkert. Det kan være selve FB'n, men typisk er det anvendelsen. Brugere der har kodet det så en udgang skal være høj når indgangen er lav og så på en eller anden måde fået koblet det forkert sammen, så det løber i ring.

Fejlen er også set før med varmestyrings FB, hvor det var temp set det var galt med. Der kom der nye FB.

Prøv at uploade dit program så vi kan se om det kan lade sig gøre at finde fejlen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Angående Cirkulær reference type B detekteret i eksekverings flow, er jeg helt enig med Lars. Du har højst sandsynligt ikke forbundet de varmefunktionsblokke med hinanden, helt som det er tiltænkt fra LK.

Der var rigtigt nok nogle fejlbehæftede varmefunktionsblokke som gav sådan en fejl, på trods af man forbandt dem rigtigt med hinanden, men de er blevet opdateret flere gange siden. Det ligger helt tilbage til 2010/2011. Mener det var 5.2.01.b. Betjeningspanel og 5.2.03.a. Pumpestyring der gav problemet dengang.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

FEJL - utænkeligt ;-)

Ja, jeg har backup batteri på.

Tror at genstart er et ret generelt problem, som man bare må lære at leve med :-(

:D  :D

 

Ja min genstarter nu også af og til, og jeg har ikke lavet fejl siden 1987 mener jeg - altså før IHC kom på markedet.  :D

 

Min kører dog længere end en uge, men hvis den har kørt over 20 dage uden genstart, og jeg så starter IHCRemote eller Visual, er det nærmest 100% sikkert at den genstarter. Hvis ikke jeg "kontakter" controlleren, har den også kørt mere end 1 måned uden genstart.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja. Genstart er tit i forbindelse med at man starter IHCremote App.

Eller ved hændelser som afstedkommer 3-4 mail notifikationer.

Havde forresten en periode hvor jeg havde ServiceView kørende 8 timer hver dag, fordi jeg ikke lige havde tid til at få programmeret bla bla bla, men her var det helt galt. Den genstartede 2 gange om ugen !! Latterligt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Havde forresten en periode hvor jeg havde ServiceView kørende 8 timer hver dag, fordi jeg ikke lige havde tid til at få programmeret bla bla bla, men her var det helt galt. Den genstartede 2 gange om ugen !! Latterligt.

 

Gad vide hvordan controlleren opfører sig angående genstarter, hvis man så har Visility dashboard monteret? Vi må lige have brugeren "Soylant" på banen her, så han kan fortælle om det giver samme "problem" med at den genstarter ofte, eller om det måske slet ikke påvirker controlleren på samme måde.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ved godt vi er ved at hijacke tråden, men alligevel.

 

Et lille fif til IHC Tablet, man kan lave et "tomt" ikon og vælge størrelse et nummer over sit tryk ikon.

Lægge det bagved tryk ikonet og sæt det til at afspejle status på det som trykket styrer. På den måde kan man både få indikation af at man trykker og at der faktisk sker noget.

For man kan nemt komme til at lave rod i den hvis man blot skifter status direkte på hardwareudgangen (et lampested), og ikke via en indgang (tryk) på den FB der styrere udgangen. 

Den kendte problemstilling med sluk alt, hvor mange netop "kortslutter" logikken.

 

PS:  Fik app´n i julegave og har endnu ikke besluttet mig for opbygningen af alle de fancy baggrundsbilleder endnu. 

        Har dog hustegning i 3D (Google Sketchup) så det er jo bare at gå i gang. 

 

 

 

post-2334-0-11272000-1390047059_thumb.pn

post-2334-0-29487100-1390047060_thumb.pn

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok