Hop til indhold
  • 0

Kan Jeg Hæve Temperaturen Midlertidigt I 5.2.05B Med Temp Føler?


Henrik Steen Madsen
 Share

Spørgsmål

Jeg har behov for at hæve temperaturen fra. f.eks. 21 til 25 grader i et tidsinterval på en guldvarmetelestat som styres af en 5.2.05b funktionsblok med tilhørende IHC rumtempføler (og samtidig starter en ventilator for at tørre tøj i et varmeskab, med tryk med diode for f.eks. 3 timer og 6 timer).

 

Er der nogle der har erfaringer eller gode inputs?

 

Hilsen Henrik

Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Henrik

 

Det må jeg lige kigge på i aften.

Hvilken varme FB er det helt konkret?

Den eneste FB 5.2.05.b, som jeg kan finde i dit projekt, er den der ligger under Toilet (G). Og denne er ikke forbundet til noget ??

I øvrigt bør du kraftigt overveje at skifte alle varme FB 5.2.05.a ud til "b" modellen, da "a" er fejl behæftet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Havde i første omgang regnet med at beboet setpunkt skulle ændres midlertidigt. Og derfor er ændring af FB nødvendig.

Men hvis det er en dedikeret varme kreds, kunne vi bare bruge gæste funktionen? Det ville jo gøre det noget nemmere, da varme FB da ikke skal ændres.

Så skal der bare lige strikkes en FB til at trigge tilstanden for en tid ... 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Havde i første omgang regnet med at beboet setpunkt skulle ændres midlertidigt. Og derfor er ændring af FB nødvendig.

Men hvis det er en dedikeret varme kreds, kunne vi bare bruge gæste funktionen? Det ville jo gøre det noget nemmere, da varme FB da ikke skal ændres.

Så skal der bare lige strikkes en FB til at trigge tilstanden for en tid ... 

Hej Jesper, godt indput. Tak.

 

Men jeg skal bruge gæstefunktionen i resten af huset til når vi har gæster, så det er måske ikke optimalt. Kunne vi bruge natsænkningsfunktionen i stedet? (den havde jeg ikke lige tænkt mig jeg skulle bruge på guldvarmen)

 

Hilsen Henrik

 

PS: Tak for input til FB - jeg skifter til version b i weekenden:)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Henrik

 

Du kan sagtens bruge gæste funktionen i resten af huset.

 

Gæste funktionen er tiltænkt til at kunne sænke temperaturen i rum, hvor man er mange personer når man har gæster.

Dette indbefatter normalt ikke bad/toilet  ;)

Så denne funktion er fravalgt på varme FB på bad.

Jeg ville fjerne link til betjeningspanel for denne varme FB, og lade varmeskab styre den ...

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok