Hop til indhold
  • 0

Temperaturændring Sendt På Mail


Martin Madsen
 Share

Spørgsmål

Hej

 

Jeg bøvler lidt med at få mit IHC til at sende mig en mail når temperaturen ændres.

 

Jeg ved godt at den vil selvfølgelig sende mange mails men det er ok, da jeg skal have data ind i en database så jeg kan logge alt og lave gennemsnits udtræk osv. .

 

Jeg har prøvet med flere FB's men uden held. Bl.a Simpel varmestyring, Log af temp i 24 timer, Min-Max temp...

 

Er der nogen kloge mennesker der kan hjælpe?

Link til kommentar
Del på andre sites

15 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Lars

 

Temp vises fint i SceneView og på ipad og tlf.

Jeg kan også sagtens se loggen i ServiceView men jeg kan ikke få den til at sende en besked når den ændres.

Jeg kan kun tilføje en besked på "Betingelse" og "Reset".

(Mail delen virker, den har du hjulpet med tidligere :) Den sender fint mails ved tilkobling af alarm m.m.)

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

OK :rolleyes:

 

Har ikke selv IHC temperatur følere, eller IPAD app´n så ...

 

Nå, men hvis ikke det er muligt at få lavet en "event" der kan trigge en mail på standard FB´n, ja så er der en mulig workaround vi har talt om i en anden tråd, nemlig at lave en FB der har f.eks. 50 udgange (en for hver grad, halve grad eller hvilken opløsning man nu ønsker) og så få den til at afspejle temperaturen. Så konfigurere du efterfølgende bare mail beskeder på alle udgangene, og wupti :)

 

Skal du have hjælp til at kode en FB eller vil du prøve selv ?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja jeg syntes godt at jeg læste et indlæg omkring at i har lavet en FB med en masse udgange. Men det kunne jo være meget sjovere hvis man kunne lave en der lige tog værdien direkte fra føleren og smed den ind i en mail og afsted med den. Så kunne man blot se om den havde ændret sig. Men allersjovest hvis den kun sendte mails når der var ændringer :)

 

Jeg har nok lige brug for lidt hjælp :) Jeg har stadig min første FB til gode. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så er der en ver. 2 af temperatur visnings FB´n.

Da man kun kan lave email notifikationer på indgange, udgange og flag, har jeg været nødt til at tilføje x antal udgange. 1 for hver grad.

vedr. anvendelsen så vælg kun af få notifikations mail ved status=ON, Skal dog sættes op på alle de udgange/temperaturer man ønskede indikering fra. Så vil du også løbende få mail i takt med temperatur ændringer.

 

FB´n kan sagtens udvides så den også kan benyttes som frostvagt/alarm. pt. dækker den temperatur området fra 15-30 grader.

Temperatur v.2.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok