Hop til indhold

Ikoner I Webviewer/android App


Recommended Posts

Sceneview er LK's Java applikation hvor du kan lave baggrundsbilleder og have diverse ikoner til at styre installationen med. Det kører på alle platforme der understøtter Java. (dvs primært PC)

Websceneview er en amputeret udgave af Sceneview der kører i en alm. webbrowser, altså ikke en app., men den burde kunne afvikles på alle platforme, både mobil, PC mac, internet TV osv.

Der findes også et par LK apps. til android og iphone. Foruden en speciel app. til ipad.

De første 2 har ingen grafisk baggrund, kun ikoner/elementer. Ipad app'n kan også vise baggrundsbilleder.

Alle LK's apps er betalings udgaver.

Herudover findes der en par ikke LK apps. til android. Både en gratis og en betalingsudgave.

Så hvis du har lavet det i webscenevie, ja så er det begrænset hvilke grafiske ikoner og muligheder der er.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

Hvilken firmware ligger der i controlleren? Der kom en del nye ikoner med fra ca 2.7.165 og nyere, så det lyder til at det er ældre firmware, og du så laver scenedesignet i ny software?
En anden ting, så lav det som sceneview i stedet for websceneview. Sceneview kan, i modsætning til hvad mange tror, også bruges over internettet, og det giver MANGE flere muligheder. Websceneview er et levn fra fortiden, som man stort set ikke har noget at bruge til.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Hvis du ikke har behov for et fancy interface findes der Mortens Iremot app. til Android (GooglePlay).

Den findes i en ældre first release udgave til kr. nul. Samt en lidt mere opdateret udgave formedelst kr. 39,- som er værd at prøve.

 

LK´s app virker direkte, men igen uden (eget)grafisk interface med biller af huset mm.

Den skulle nu også virke OK, men prisen, tja..... LK har aldrig været billig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja sceneview virker de thele i, men det kræver Java så vidt jeg kan se.

Min bror bruger en IHC app på Android (en gratis en) og den dur vist kun til web så vidt jeg kan se.

Virker LK's app til sceneview? Vi har ikke prøvet for vi synes 200kr for en app man ikke må prøve først er pebret.

 

Jeg tror du misforstår det med sceneview vs. app.

 

Hvad du laver i sceneview og/eller websceneview, har intet med app'en at gøre.

 

Det man laver i sceneview kan tilgåes fra en browser - også over internettet.

 

Websceneview er en MEGET amputeret udgave af sceneview. Det havde mest sin berettigelse før man fik iPad og smartphone, da man kan tilgå det fra en PDA, men i dag synes jeg ikke at man har så meget at bruge det til.

 

Nu kender jeg kun LK's IHCRemote, men den henter bare relevante tryk, rumtemperaturer, lampeudtag, stikkontakter mm. fra controlleren, som man så kan aktivere. Man behøver ikke at lave hverken sceneview eller websceneview for at bruge app'en - KUN at aktivere tilgangen til Sceneview i IHCAdministrator. Den henter altså ikke noget fra de scener du selv opsætter i scenedesign.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok