Hop til indhold

Sms-Modem Med Problemer


 Share

Recommended Posts

Hej

 

Jeg har hos en bekendt monteret et komplet IHC-system, med så at sige alt til, nu har han så endelig fået sim-kortet hjem til sms-modemmet.

 

Problemet er så at den bliver ved med at blinke i alle tre dioder, efter noget tid ser det så ud som om den starter forfra, og det bliver den så ellers ved med. Til info så er pinkode sat op og sim-kortet virker fint når jeg sætter det over i min mobil og står ved tavlen.

 

Nogen der har en ide om hvad der kan være galt og hvad jeg skal gøre for at løse det??

 

På forhånd tak.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmm.. Tror måske at jeg via en mobiltelefon først fjernede pin-kode, og derefter satte sim kortet i sms-modem + evt. tryk på den reset knap, og efter der så kom signal og det hele virkede, har jeg efterfølgende haft sim kortet i mobiltelefonen for at aktivere pin-kode igen. Det er mere end 1½ år siden jeg installerede mit, så det kniber sgu lidt med hukommelsen udover at jeg også havde lidt problemer. :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Et enkelt ekstra forslag. Husk at genstarte alternativt loade dit IHC Visual projekt, når du anvender reset-knappen på modemet. Så vidt jeg er orienteret er reset-knappen primært til brug når SMS modemet kører som 'stand alone'. Proceduren er at slukke for IHC Controller, montere dit SMS modem, tænde for IHC Controller og så loade dit IHC Visual projekt indeholdende SMS modemet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg havde samme udfordring, som blev løst ved lidt af et tilfælde.

Jeg havde sat SIM kortet i efter at SMS modemmet var sluttet til strøm, og så blinkede modemmet som du beskriver. Jeg tog så strømmen fra modemet i en anden anledning, men da jeg satte strøm til modemmet igen, så fandt modemet SIM kortet.

 

Derfor: prøv at fjerne strømmen fra modemmet (inkl. evt. back up strøm). Monter SIM kortet og så slut det til strøm igen. Det virkede for mig

Link til kommentar
Del på andre sites

Nåå, nu har jeg også prøvet et andet sim-kort fra en anden udbyder. Det virker heller ikke.

 

Jeg har også prøvet at køre de procedurer som Martin og enke beskriver og det hjælper heller ikke.

 

Hvad skal jeg gøre, er det et nyt modem eller hvad kan det være??

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes du skal prøve at ringe til LK Kundeservice for at høre om de kan hjælpe dig videre.

Som tidligere nævnt, er det ikke alle teleudbydere, som understøtter GSM-netværk. Teleudbyder

Dog har jeg Onfone simkort i mit SMS Modem, som du jo også har forsøgt med, og her fungerer det uden problemer.

I øvrigt er det ikke sidste nye firmware på den der controller (pt. 2.7.168), men det burde ikke være problemet, da 2.7.166 også understøtter SMS Modem.

Link til kommentar
Del på andre sites

Så vidt jeg ved bliver IMEI nummeret og GSM chip version ikke opdateret før du har isat et gyldigt SIM kort og som Torben S skriver er det ikke alle udbydere du kan anvende. Jeg anvender selv TDC Cllick men ved at der er problemer med Oyster og 3 kort.

 

Men jeg er enig med Torben S. - ring til LK kundeservice.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nå, nu har jeg snakket med LK og jeg skal næste gang jeg kommer derover prøve at sætte det op til standalone og se om det gør det samme for så er det modemmet der er i stykker. Hvis ikke det gør det skal jeg sende projektfil og screendump af administationssiden til dem.

 

Så jeg vender tilbage næste gang jeg har været ved installationen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 year later...

Hej

Havde samme problem hos en kunde, hvor modemet havde stået under spænding i ca 1 år uden simkort, (langtids byggeri) den ville heller ikke komme på gsm nettet, havde fat i LK, som også kom med forklaringer om simkort osv..., simkortet var fra tdc og virkede fint, jeg prøvede også alt, genstart anden udbyder reset osv. intet hjalp, LK havde heller ikke flere forslag. Vi vaglte at skifte modem og så virkede det med det samme, efterfølgende sætter jeg ikke spænding på modemet før jeg har et simkort, fjerner altid pinkoden, har ikke haft problemer siden.

Hvorfor modemet går i "selvsving" har jeg aldrig fundet ud af

 

Allan

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok