Hop til indhold
  • 0

Uni Dimmer 300 Med Status . Provat Block Men Status Blir Fel Ibland


JanneSjo
 Share

Spørgsmål

jag har laddat ned FB för att kunna visa dimmer status:

http://www.ihc-user.dk/forum/files/file/44-uni300-400-dimmer-1-2-tast-med-statuszip/

 

det fungerar så att dimmer status skickar ut signal (jag provade med att tända lampa utan dimmer för att se när FB anser dimmer status vara on/off)

 

men ibland hamnar det i otakt så att dimmer status är på fast dimmer är avstängd. (någon gång tvärtom också)

 

det verkar hända lite beroende på hur länge jag klickar/ håller inne brytarknappen för att dimra/slå av/på .

 

funkar status för er?

 

 

finns det någon inställning man kan göra i FB?

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg har en 230v input efter som jeg så trækker status fra, lidt klumret men det virker.

jag har laddat ned FB för att kunna visa dimmer status:

http://www.ihc-user.dk/forum/files/file/44-uni300-400-dimmer-1-2-tast-med-statuszip/'>http://www.ihc-user.dk/forum/files/file/44-uni300-400-dimmer-1-2-tast-med-statuszip/

 

det fungerar så att dimmer status skickar ut signal (jag provade med att tända lampa utan dimmer för att se när FB anser dimmer status vara on/off)

 

men ibland hamnar det i otakt så att dimmer status är på fast dimmer är avstängd. (någon gång tvärtom också)

 

det verkar hända lite beroende på hur länge jag klickar/ håller inne brytarknappen för att dimra/slå av/på .

 

funkar status för er?

 

 

finns det någon inställning man kan göra i FB?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

.Hej

tack för svaren.

 

wireless dimmer vore fint - men väntar till fler av mina dimrar pajat innan jag eventuellt köper wireless  :-)  ( Jag har tagit bort de 4 dimrar som gått sönder och ersatt med vanlig utgång istället - dimrarna är ju ganska dyra)

 

 

angående "Jeg har en 230v input efter som jeg så trækker status fra, lidt klumret men det virker"

 

jag har ledig ingång 230V men mina dimmer (IHC/ELKO Uni300 / UNI300GLE) stänger inte av spänningen helt - jag får utslag på voltmetern fast dimmern är stängd - så jag har inte provat den möjligheten. Men 230V ingången kanske bara reagerar om spänningen är tillräckligt hög? - Ska kanske prova att koppla i alla fall - är ju lätt gjort.

 

 

 

angående "Har du prøvet med FB. 1.2.02.b. fra LK?"

jag laddade hem den i fredags men har varit borta i helgen - tänkte prova och se om den fungerar bättre - dock så står det något om att den också kan komma i ofas - men att den verkar ska kunna bli i fas med "sluk allt".

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok