Hop til indhold

Trådløs Dæmpere Fryser I 5-10 Minutter


Recommended Posts

Hej.

Efter at have skiftet min controller fra Visual 2 m. viewer 6.1 til Visual 2 m.viewer 6.2 fryser mine trådløs dæmpere flere gange dagligt.

Det er altid efter at der er blevet tændt for en af dæmperne, at det går galt. 

Jeg kan se på controlleren at den modtager det trådløse signal, det ser bare ud som om at den ikke sender besked videre/ tilbage til Lysdæmperen om hvad den skal.

Når det går galt, er det alle trådløse dæmpere der fryser.

Der er heller ingen reaktion ved betjening fra computer, app's eller andre batteritryk.

Når det er galt, kan jeg godt styre for-trådet udgange fra batteritryk. Jeg kan også styre for-trådet udgange fra de 2 nederste tryk på en trådløs Lysdæmper. 

Som regel kan jeg ved at vente 5 minutter igen betjene det hele normalt. Hvis ikke der er tid til at vente på det, kan jeg slukke/tænde controlleren, efter endt opstart, kan jeg igen slukke lyset.

Alle trådløse sendere/modtagere er blevet nulstillet ved at holde programmerings tasten A nede til dioden blinker grøn/rød, herefter er de blevet linket til programmet igen. Uden ændring.

Firmware er 2.7.168

 

Er der nogen der har hørt/ har en løsning på det?

 

Mvh Morten

Link til kommentar
Del på andre sites

Din fejlbeskrivelse lyder bekendt men ikke hyppigheden. I en anden tråd herinde nævnes det at forskellen mellem de to hardwareversioner er mere hukommelse i ver 2. Så spørgsmålet er om du har 1: ændret i softwareversion (var det også software version 2.7.168 i den gamle controller), 2: ændret i projektet (andet end at linke de trådløse enheder igen). 3: ændret i scenedesign 4: ændret i dine settings (IP, mail etc) 

 

Du har nulstillet de trådløse enheder men nulstillede (unlinkede) du også alle devices i Visual PC inden du nulstillede dine devices ?

 

Selvom det måske er lidt besværligt ville jeg nok prøve at lave en 'reset to factory' og se om det hjælper (den firmware ligger i download sektionen)

 

Ellers lyder det lidt som en sag for LK idet jeg formoder du har købt en din controller for nylig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej enke. tak for svar.

 

Jeg ved ikke hvilken softwareversion der var i den gamle controller, men højst sandsynligt ikke den nyeste 2.7.168 version. Så ja, softwaren er blevet ændret da jeg installerede den nye.

Der er ikke blevet ændret i projektet, da jeg installerede den nye controller, ej heller i scenedesign. 

IP og Mail opsætningen er også sat op til det samme som før.

 

Jeg har ikke unlinket nogen devices over hovedet i visual inden jeg nulstillede enhederne. Jeg havde egentligt forventet at adresserne på de trådløse enheder fulgte med, da jeg lagde programmet over i den nye controller, men det gjorde de desværre ikke.

Jeg startede herefter med at linke produkterne til programmet. Det virkede også fint nok. Da jeg så opdagede at funktionerne frøs rimeligt tit, prøvede jeg at nulstille alle wireless komponenter, men desværre uden held. 

Hvis du mener det måske kan hjælpe at unlinke alle komponenter i visual, nulstille komponenterne og så linke dem igen, så vil jeg da prøve det.

 

Den her "reset to factory". Ligger den under Download her i forrummet? Jeg har søgt under reset, og da kunne jeg ikke finde noget. 

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok